مدیریت پرینتر در ویندوز 10

فعال سازی و کارکردن با پرینتر در ویندوز قلق های خاص خود را دارد. در این مقاله ما شما را با دانش کار با استفاده از پرینتر آشنا خواهیم نمود.
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
مدیریت پرینتر در ویندوز 10
نحوه مدیریت یک پرینتر در ویندوز 10
 
چکیده:
فعال سازی و کارکردن با پرینتر در ویندوز قلق های خاص خود را دارد. در این مقاله ما شما را با دانش کار با استفاده از پرینتر آشنا خواهیم نمود.

تعداد کلمات : 2331 / تخمین زمان مطالعه : 11 دقیقه

پرینتر

نویسنده : CHRIS HOFFMAN
مترجم: هادی  انصاری چشمه
 
ویندوز 10 دارای پنجره جدید تنظیمات جهت پیکربندی پرینترها میباشد ، اما همچنان میتوانید از ابزارهای قدیمی  Control Panel استفاده نمایید. در بخش زیر نکاتی که باید در مورد ، نصب ، پیکربندی ، اشتراک گذاری و اشکال زدایی پیرینترها، در سیسم عامل ویندوز بدانید ، به تفضیل شرح داده شده اند.

نحوه افزودن یک پرینتر
به منظور اضافه کردن یک پرینتر به قسمت تنظیمات بروید ، Decice را انتخاب کنید ، و روی گزینه  Priner & Scanners کلیک کنید. سپس گزینه  “ Add a Printer Or Scanner “ را انتخاب کنید تا سیستم شما جست و جوی پیرینترهایی که بصورت شبکه یا کابل به سیستم شما متصل هستند را  آغاز نماید. شما باید اسم پرینتری که شناسایی شده است را در این صفحه مشاهده نمایید. اگر ویندوز نتوانست پیرینتر مورد نظر را پیدا کند ، روی لینک “ The Printer that I want isnt listed "  کلیک کنید. بعد از آن پنجره قدیمی  مربوز به  Printer باز میشود که به شما اجازه میدهد سایر مدل های قدیمی پیرینتر را جست و جو نمایید. این گزینه  شامل پرینترهایی که بصورت شبکه یا سیم متصل هستند میشود .
 
شما همچنین میتوانید از روش قدیمی  Control Panel > Hardware and Sound > Device & Printers  استفاده نمایید . روی گزینه  Add a Printer  کلیک کنید تا فرایند آغاز شود. در حالی که احتمالا پرینتر را نصب کرده باشید ، ویندوز نیز ممکن است درایورهای لازم برای نصب پرینتر را دانلود کند. اگر این مورد هم جواب نداد ، به سایت سازنده پرینتر خود مراجعه کنید و درایورها و نرم افزارهای اصلی مربوط به پرینتر خود را دانلود نمایید.برای آندسته از پرینترهایی نظیر  All-In-One ها ( 4 کاره ها ) ممکن است لازم باشد ، تا علاوه بر سر زدن به سایت سازنده اقدام به دانلود برنامه ها و درایورهایی کنید که قابلیت های اضافه شده را نیز در دسترس شما قرار دهند.
 
اگر تمایل داشته باشید ، میتوانید از همین قسمت پرینترهای اضافی را حذف نمایید. در قسمت تنظیمات پرینترها ، روی پرینتر مورد نظر کلیک کنید و گزینه  “Remove Device “ را انتخاب نمایید. در قسمت  Control Panel نیز میتوانید روی پرینتر مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه  Remove device را انتخاب نمایید.

چگونه تنظیمات پرینتر را تغییر دهیم ؟
به منظور ایجاد تغییرات در تنظیمات پرینتر به آدرس مقابل مراجعه کنید. Settings > Devices> Printer & Scanners>  یا >Hardware and Sound > Devices and Printers  Control Panel  در قسمت تنظیمات ، روی Printer مورد نظر کلیک کنید و گزینه  “ Manage “ را انتخاب نمایید تا گزینه های بیشتری را مشاهده کنید.  از قسمت  control Panel میتوانید روی پرینتر مورد نظر راست کلیک کنید تا گزینه های بیشتری را مشاهده نمایید.
 
اگر میخواهید نحوه چاپ کردن پرینتر را تغییر دهید ، گزینه  “ Printing Preferences “ در پنجره تنظیمات را انتخاب نمایید. در این صفحه میتوانید گزینه های متععدی به منظور کنترل کردن پرینت های خود شماهده نمایید. این تنظیمات وابسته به نوع پرینترهایی میباشد که سیستم شما پشتیبانی میکند. برای مثال اگر از پرینترهای رنگی استفاده میکنید ، میتوانید تنظیمات مربوط به رنگ های سیاه و سفید را مشاهده نمایید. میتوانید  Tray مورد نظر جهت کشیدن کاغذ را انتخاب نمایید. جهت  پرینت شدن پرونده خود را تعیین کنید ( عمودی و افقی ) و کیفیت چاپ را نیز تغییر دهید. از گزینه  “ Advanced “  غافل نشوید که پر از تنظیمات اضافه میباشد.  شما حتی در زمان چاپ کردن نیز میتوانید به این تنظیمات دسترسی داشته باشید. فقط یک پرینتر را در پنجره مربوط به  Printer را انتخاب کنید ، سپس روی گزینه  “ Preferences “ کلیک کنید. توجه داشته باشید که هر یک از برنامه ها ممکن است  Dialog مربوط به خود را داشته باشند ، بنابراین ، ممکن است این گزینه در این پنجره وجود نداشته باشد یا متفاوت بنظر برسد.
 
 چگونه تنظیمات دستگاه  Printer را تغییر دهیم ؟
به منظور پیکربندی دستگاه پرینتر ، بجای اینکه گزینه “ Printing Preferences “ را انتخاب کنید ، روی گزینه  “ Printer Properties “ کلیک کنید.  پنجره عمومی خصوصیات ، میتواند اطلاعاتی در مورد قابلیت ها و درایوی که پرینتر مورد استفاده قرار میدهد به نمایش بگذارد. شما میتوانید نام پریتر خود را عوض کنید و واژه های مناسب و مربوطی را برای آن به عنوان اسم انتخاب کنید. برای مثال میتوانید نام آن را  “ Main Office “ یا  “ Second Floor Copy Room “ قرار دهید. در این صورت افراد میتوانند به راحتی منطقه پرینتر را شناسایی کنند. گزینه  “ Print Test Page “ اجازه میدهد تا یک صفحه را بصورت آزمایشی پرینت کنید.
 
در قسمت  “ Advanced “ حتی میتوانید زمان در دست بودن پرینتر را تعیین کنید.یزای مثال ، اگر قرار است این پرینتر فقط در ساعات اداری کار کند میتوانید آن را طوری تنظیم کنید که فقط بین ساعات 9-5 عصر در دسترس باشد. افراد دیگر نمیتوانند خارج از این ساعات از این پرینتر استفاده کنند ، این قابلیت زمانی که دارای پرینترهای شبکه شده هستید و نمیخواهید کسی خارج از ساعات اداری از آنها استفاده کند ، کاربرد فراوانی دارد.
  هر پرینتر که روی سیستم شما نصب است دارای صف پرینت گرفتن مخصوص خود میباشد. زمانی که از پرونده ای پرینت میگیرید ، اطلاعات این پرینت قبل از ارسال شدن به پرینتر در یک صف قرار میگیرد ، سپس فرایند پرینت گرفتن را به پایان میرساند.
چگونه یک صفحه را بصورت آزمایشی چاپ کنیم ؟
شما به راحتی میتوانید از طریق چاپ کردن یک صفحه بصورت آزمایشی از تنظیمات پیکربندی و شرایط عمومی پرینتر خود با خبر شوید. پرینتر مورد نظر را از قسمت  Settings > Device and Printers & Scanners انتخاب کنید ، سپس گزینه  “ manage "   را انتخاب نمایید و روی لینک  “ Print a Test Page “ کلیک کنید.  اگر میخواهد از طریق  Control Panel وارد این قسمت شوید ، روی پرینتر مورد نظر کلیک راست کنید ، و گزینه  “ Print Test Page “ را انتخاب نمایید.
 
چگونه یک پرینتر را به عنوان پرینتر پیش فرض انتخاب کنیم ؟
ویندوز 10 میتواند بصورت پیش فرض انتخاب کند که کدام پرینتر میتواند پرینتر  Default باشد. ویندوز آخرین پرینتری که جهت پرینت گرفتن را مورد استفاده قرار داده اید به عنوان پرینتر پیش فرض انتخاب میکند. اگر میخواهید آن پرینتر پیش فرض را تغییر دهید مانند دستورالعمل مقابل اقدام کنید : Settings > Devices > Printers & Scanners  سپس تیک مربوط به  “ Let Windows Manage My Default Printer “ را بردارید. به منظور انتخاب یک پرینتر به عنوان پیش فرض ، روی یکی از پرینترهای موجود در لیست کلیک کنید ، گزینه  “ Manage “ را انتخاب کنید و روی “ Set as Default Printer “ کلیک کنید.  همچنین میتوانید از طریق  Control Panel روی پرینتر مورد نظر خود راست کلیک کنید، سپس گزینه “ Set as Default Printer “ را انتخاب نمایید.
 
نحوه مدیریت صف پرینت گرفتن :
هر پرینتر که روی سیستم شما نصب است دارای صف پرینت گرفتن مخصوص خود میباشد. زمانی که از پرونده ای پرینت میگیرید ، اطلاعات این پرینت قبل از ارسال شدن به پرینتر در یک صف قرار میگیرد ، سپس فرایند پرینت گرفتن را به پایان میرساند.
در برخی از موارد ، ممکن است شما بخواهید پرونده خاصی را پرینت بگیرید ، برای این کار باید صف پرینت گرفتن را  Pause کنید تا پرینتر شما موقتا از آن صف پیروی نکند ، سپس مطمئن شوید که از همه پرونده های مورد نظر پرینت گرفته شده است . همه این کارها را میتوانید از طریق صفحه مربوط به صف پرینت گیری انجام دهید.

به منظور باز کردن این صفحه به قسمت  Settings  بروید ، ابتدا  Device  سپس Printer & Scanners را انتخاب نمایید ، روی پرینتر مورد نظر خود جهت پرینت گرفتن کلیک کنید ، سپس روی گزینه  “ Open Print Quene “ کلیک کنید.
از قسمت  Control Panel نیز میتوانید روی پرینتر مورد نظر خود راست کلیک کنید ، سپس گزینه  “ See Whats Printing “ را انتخاب نمایید. شما همچنین میتوانید آیکن پرینتر در زمان پرینت کردن را در قسمت اعلانها مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید تا صفحه مربوط به صف پرینت گیری باز شود.
 
 
هر یک از پرینت های به تعلیق در آمده در این صفحه نشان داده میشود. اگر هیچ پرونده ای برای چاپ کردن وجود نداشته باشد ، این صفحه خالی است. جهت  Pause , Restart یا  Cancel کردن یک پرینت میتوانید روی آن کلیک راست کنید و اقدام مورد نظر خود را انتخاب نمایید. گاهی ممکن است در روند پرینت گیری اشکالاتی رخ دهد ، در چنین حالتی ممکن است مجبور باشید همه آنها را  Cancel کنید و مجددا اقدام به پرینت کردن نمایید.
 
 شما همچنین میتوانید روی منو پرینتر خود کلیک کنید تا گزینه های متعددی جهت مدیریت صف پرینت های خود را مشاهده نمایید. برای مثال ، میتوانید روی پرینتر خود کلیک کنید و گزینه  Pause را انتخاب نمایید ، و تا زمانی که این فرایند را  Unpause نکنید ، همچنان متوقف خواهد ماند. همچنین میتوانید روی یک پرونده در صف کلیک راست کنید و گزینه  Cancel را انتخاب کنید ، تا به کل عملیات پرینت گرفتن از آن پرونده لغو شود.
 
نحوه ایجاد یک پرینتر چند نمایه :
معمولا برای این دسته از تنظیمات باید به قسمت تنظیمات پرینتر خود بروید تا بتوانید تغییرات مود نظر را اعمال نمایید. با این حال ممکن است زمانی که دارای چند دسته از تنظیمات هستید ، این کار زیاد جالب به نظر نرسد. برای مثال ، ممکن است گاهی بخواهید  از پرینتر رنگی خود پرینت های با کیفیتی بگیرید ، و گاهی با استفاده از آن پرینت های سیاه و سفید با کیفیت معمولی بگیرید. بجای اینکه هر دفعه وارد تنظیمات شوید و تنظیمات لازم را اعمال کنید ، سپس برگردید و دوباره آن تنظیمات را به شکل اول خود برگردانید ، میتوانید به راحتی با استفاده از یک پرینتر ، یک سیستم چند پرینتری راه اندازی کنید. در چنین حالتی میتوانید از این پرینترهای مجازی ساخته شده استفاده نمایید و همانگونه که میخواهید اقدام به پرینت گرفتن کنید.
 
چگونه یک پرینتر را به اشتراک بگذاریم ( کاری کنیم که چند سیستم بتوانند در آن واحد از آن پرینتر کنند )
ویندوز 10 در بروزرسانی آپریل 2018 قابلیت  HomeGroup که در ویندوز 7 از آن رو نمایی شده بود را حذف نمود. با استفاده از این قابلیت قادر بودیم تا فایل ها ، و پرینترها را بوسیله یک شبکه محلی به اشتراک بگذاریم. با این وجود همچنان میتوانیم پرینترها را با استفاده از یک شبکه محلی به اشتراک بگذاریم. این کار زمانی بسیار مفید واقع میشود که پرینتر مستقیما به سیستم خود شما وصل باشد و بخواهید از طریق سیستم های دیگر اقدام به پرینت کنید. اگر پرینتر شما جز آن دسته از پرینترهای شبکه دار است که میتواند مستقیما با استفاده از کابل شبکه یا  Wi-FI به شبکه وصل شود ، دیگر اقدامات بالا لازم به انجام نیست.

به منظور به اشتراک گذاری یک پرینتر ، پنجره مربوط به خصوصیات پرینتر را باز کنید. اما در ورژن جدید ویندوز میتوانید از این طریق وارد شوید. Settings > Devices > Printer & Scanners  سپس روی نام پرینتر کلیک کنید ، گزینه  “ Manage “ را انتخاب کنید سپس واژه  “ Print Properties “ را انتخاب نمایید. اگر میخواهد از روش قدیمی این کار را انجام دهید ، به  Control Panel  بروید ، گزینه  Hardware & Sound  سپس  Devices & Printers  را به ترتیب انتخاب کنید ،  روی پرینتر مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه  “ Printer Properties “ را انتخاب نمایید. گزینه  Sharing را انتخاب کنید ، تیک  Share this Printer را بزنید و نامی برای آن پرینتر انتخاب نمایید.
 
در تنظیمات پیش فرضی که ویندوز انجام میدهد ، افرادی که در شبکه محلی حضور دارند میتوانند این پرینتر را شناسایی کنند _ اما برای استفاده از آن باید  Username  و  Passworde مربوطه را وارد نمایند . این پرینتر باید بصورت خودکار در سایر سیستم هایی که به شبکه متصل هستند قابل مشاهده باشد. مد نظر داشته باشید که اگر کامپیوتر شما در حالت  Sleep قرار داشته باشد ، هیچکس نمیتواند پرینتر مربوطه را مشاهده نماید ، زیرا سیستم شما همانند یک سرور مرکزی عمل میکند. اگر میخواهید پرینتر خود را از طریق اینترنت به اشتراک بگذارید ، برای مثال ، اگر خارج از خانه هستید اما میخواهید توسط پرینتری که در خانه است از پرونده های خود پرینت بگیرید ،  تنظیمات  Google Cloud را انجام دهید.

 

بیشتر بدانید :  چگونه از پرینتر خود مراقبت کنیم؟


چگونه یک پرینتر را اشکال زدایی کنیم .
اگر در روند نصب و پرینت گرفتن مشکلی سد راه شما قرار گرفت احتمالا باید مراحل اشکال زدایی را پشت سر بگذرانید. مهمترین و شفافترین نکته این است که مطمئن شوید پرینتر شما روشن و به کامپیوتر وصل است._ اگر پرینتر شما خودش  Wi-Fi دارد ، از این موضوع نیز مطمئن شوید.مطمئن شوید که  Tray پرینتر شما از کاغذ کافی برخوردار است ، سپس جوهر یا  Toner آن را چک کنید. شرایط جوهر یا  Toner ها را میتوانید از قسمت تنظیمات پرینتر شماهده نمایید. همچنین میتواند با خواندن صفحه نمایش پرینتر از این موضوع اطمینان کسب کنید. ممکن است لازم باشد درایو مخصوص سازنده پرینتر را نیز روی سیستم خود نصب کنید.

به منظور اشکال زدایی پرینتر در ویندوز 10 ، به این آدرس مراجعه کنید. Settings > Devices > Printer and Scanners  پرینتر مورد نظر را انتخاب کنید ، روی گزینه  “ Manage” کلیک کنید ،و  Troubleshooting را اجرا نمایید. شما همچنین میتوانید از قسمت  Control Panel روی پرینتر مورد نظر کلیک راست کنید ، و گزینه  Troubleshooting را انتخاب نمایید.
 
مشکل یاب پرینتر موارد متعددی را مورد ارزیابی و بررسی قرار میدهد ، که ممکن است یکی از آنها به شرایط کنونی شما مربوط شود.  اگر پرینتر شما صفحه نمایش دارد ، چک کنید ببینید آیا هشدار خطا روی آن ظاهر شده است یا نه. اگر از اخطار ظاهر شده روی صفحه پرینتر خود سر در نمی آورید ، میتوانید متن خطا را در اینترنت سرچ کنید تا بهتر متوجه شوید. ممکن است لازم باشد تا چند نمونه از اقدامات عیب یابی را نیز توسط خود پرینتر انجام دهید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به دستورالعمل هایی که بصورت دفترچه در بسته پرینتر شما قرار دارد ، مراجعه نمایید.

برگرفته از سایت: www.howtogeek.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما