دستکش سخنگو: تکنولوژی جدیدی که به معلولان کمک می‌کند

دستکش Ayoub تنها یک نمونه از یک جریان بزرگتر است؛ که کارآفرینان، کارفرمایان و شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل، تلاش می‌کنند قدرت هوش مصنوعی را در اختیار بگیرند تا زندگی افراد را آسانتر کنند.
دوشنبه، 22 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
دستکش سخنگو: تکنولوژی جدیدی که به معلولان کمک می‌کند
چکیده:
دستکش Ayoub تنها یک نمونه از یک جریان بزرگتر است؛ که کارآفرینان، کارفرمایان و شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل، تلاش می‌کنند قدرت هوش مصنوعی را در اختیار بگیرند تا زندگی افراد را آسانتر کنند.
تعداد کلمات: 1013 / تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه
 

دستکش هوشمند
 
پیشرفت در هوش مصنوعی، همراه با کاهش هزینه‌های سخت افزاری، باعث می‌شود که مخترعان محصولات جدیدی را بدون نیاز به بودجه‌های بزرگ دولت یا شرکت‌ها توسعه دهند.
خانم Hadeel Ayoub یک دستکش سیاه و سفید ساخته است که می تواند آن را بر روی دست خود قرار دهد، سپس او بر روی مچ دستش یک دکمه را فشار می‌دهد و یک بلندگوی کوچک پیام او را در هوا پخش می‌کند.
این مخترع 36 ساله که در حال ساختن یک دستیار سخنگو برای خود است و در حال کار بر روی یک پروژه دکترا در دانشگاه لندن است، می‌گوید: "رویای من این است که صدای کسانی که نمی‌توانند صحبت کنند، را بشنوم."
دستکش Ayoub تنها نمونه‌ای از یک روند بزرگتر است؛ که ابر شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل، تلاش می‌کنند قدرت هوش مصنوعی را در اختیار بگیرند تا زندگی افراد را آسانتر و آسانتر کنند. این ابتکارات به دنبال این نتیجه شروع به کار کرده‌اند که سازمان بهداشت جهانی برآورد کرده است که تعداد افرادی که نیاز به وسائل کمکی دارند، از صندلی‌های چرخ دار گرفته تا فن آوری های ارتباطی، تا سال 2050 دو برابر می‌شود.

امروزه، پیشرفت در علم هوش مصنوعی، همراه با کاهش هزینه‌های سخت افزاری، باعث شده است که مخترعان بتوانند محصولات جدیدی را بدون نیاز به سرمایه گذاری دولت یا شرکت‌ها توسعه دهند. با کمک چاپگرهای 3 بعدی و افزایش قدرت پردازش رایانه‌های خانگی، آنها دستگاه‌هایی را طراحی می‌کنند که برای افراد مبتلا به اختلالات حرکتی، بینایی، شنوایی و شناختی ساخته شده‌اند. "نوآوری‌های بسیاری وجود دارد که به دنبال فراتر رفتن از یک برنامه دوستیابی و یا یک برنامه شبکه اجتماعی است و به دنبال انجام کاری می‌باشند که واقعا به افراد فقیر کمک کند."
مایکروسافت و گوگل تلاش می‌کنند تا کار در این زمینه را توسعه دهند و مجموعأ 45 میلیون دلار کمک مالی به توسعه دهندگان فناوری‌های کمک رسانی به ناتوانان ارائه می‌دهند. مایکروسافت می‌گوید که امیدوار است که بتوانند پروژه‌های امیدوار کننده‌ای را شناسایی کنند که در نهایت می‌تواند به سرویس‌های گسترده‌ای منجر شود.
Zvika Krieger، رئیس سیاستگذاری فناوری و عضو مجمع جهانی اقتصاد گفت: "ما قطعا شاهد انفجار تکنولوژی جدیدی هستیم که به دنبال حمایت از افراد معلول است". "نوآوری‌های بسیاری وجود دارد که به دنبال فراتر رفتن از یک برنامه دوستیابی و یا یک برنامه شبکه اجتماعی است و به دنبال انجام کاری می‌باشند که واقعا به افراد فقیر کمک کند."

در حالی که Ayoub امیدوار است که تلاش‌هایش نتیجه بگیرد، می‌گوید او میل به ایجاد یک جهان که در آن ناتوانی‌ها بی معنی می‌شود را دارد و در تلاش است تا BrightSign را به بازار وارد کند و برآورد می‌کند که قیمت دستکش‌هایش "چند صد دلار" خواهد بود، در مقایسه با قیمت فعلی 2000 دلار یا بیشتر که برای تکنولوژی موجود، تخمین زده می‌شود.
"رویای من برای BrightSign این است که آن را برای افرادی که در برخی از حواس خود اختلال دارند گسترش دهم. افرادی که می‌خواهند احساسات و نظرات خود را بدون نیاز همیشگی به کسی برای کمک به آنها، بیان کنند. آنها به استقلال نیاز دارند و مایل به کنترل ارتباطات خود هستند".
بر اساس یک گزارش سازمان بهداشت جهانی که در سال جاری منتشر شده، نیاز به چنین محصولاتی در حال افزایش است، که به دلیل رشد جمعیت جهان، افزایش تعداد افراد مبتلا به مشکلات جسمانی، شناختی، بینایی و شنوایی می‌باشد. چالش اصلی این است که توسعه فن آوری‌های جدید را افزایش دهیم و همچنین در دسترس بودن دستگاه‌های ساده‌ای مانند عینک و صندلی چرخدار که بسیاری از مردم نمی‌توانند هزینه آن را بپردازند را افزایش دهیم.

هکتور مینتو، یکی از مدیران مایکروسافت است و می‌گوید که شرکت‌ها شروع به شناخت پتانسیل مالی بازار می‌کنند، زیرا این نوآوری‌ها می‌توانند محصولات را به طور گسترده‌تری به فروش برسانند.
به عنوان مثال، مایکروسافت سال گذشته برنامه رایگان AI را اجرا کرد که تلفن هوشمند را به یک دوربین سخنگو تبدیل می‌کند که به افراد کم بینا کمک می‌کند با چیزهایی مانند اسکن و خواندن متن با صدای بلند، چهره‌ها را تشخیص دهند و کدهای بارکد محصولات را شناسایی کنند. این تکنولوژی مشابه با سرویس مترجم متن شرکت است، که هزینه‌های کسب و کار را از 10 تا 45000 دلار در ماه محاسبه می‌کند (بسته به تعداد تراکنش‌ها). او گفت: " من کاملا فکر می‌کنم که این تکنولوژی یک مورد کسب و کار منحصر به فرد در خود دارد، اما قطعا یک مورد کسب و کار بسیار بزرگ هم برای مایکروسافت وجود دارد که از طریق ایجاد یک لنز برای افراد معلول ایجاد می‌شود".


رابین کریستفرسون، سرپرست ورودی دیجیتال در AbilityNet، که به افراد مسن و افراد معلول در استفاده از کامپیوترها کمک می‌کند، می‌گوید: مهم است که به یاد داشته باشیم که همه ما در معرض اختلالات هستیم. او توضیح می‌دهد که: حتی یک فرد با دید کامل و سالم ممکن است هنگام تلاش برای خواندن یک تلفن هوشمند در زیر نور خورشید، یک اختلال بصری داشته باشد، یا فردی که با شنوایی کامل می‌تواند در هنگام رد شدن از خیابان، تماس تلفنی خود را به سختی درک کند.
فورد موتور با ایجاد پروژه Aedo شروع به کار کرد تا وسیله ای را ایجاد کند که به افراد نابینا کمک می‌کند تا ارتعاشات نور را به توضیحات صوتی تبدیل کرده و قادر به رانندگی باشند. در حالی که این تکنولوژی تنها در مرحله اولیه است، یک مرد نابینا که در این پروژه کار می‌کرد، شگفتی خود را هنگام آزمایش این دستگاه برای اولین بار بیان کرد.


در حالی که این تکنولوژی تنها در مرحله اولیه است، یک مرد نابینا که در این پروژه کار می‌کرد، شگفتی خود را هنگام آزمایش این دستگاه برای اولین بار بیان کرد.
آنتونیو برونی گفت: "اولین حس من وقتی که انگشتم را از کوه به آسمان بردم، احساسی مانند چیزی شیرین و نرم بود و "آنها به من گفتند: اینها ابر بود."
کریستوفرسون از AbilityNet می‌گوید: "برای استفاده از چنین فن آوری‌هایی می‌بایست آنها به محصولات موجود در بازار اضافه شوند. بنابراین افراد دارای معلولیت می‌توانند چنین کمک‌هایی را که بدون پرداخت هزینه اضافی دریافت کنند."
پس فرصتی که فناوری برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات ایجاد می‌کند سبب می‌شود که جهان به طور کاملا متفاوت تجربه شود.

 

برگرفته از سایت cnbc



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما