سوئیچ هوشمند چیست؟

آیا شما هم دوست دارید که با صدای خود به چراغ دستور دهید که خاموش و روشن شود و کلید برق هم از شما اطاعت کند و خودش این کار را انجام دهد؟ نیازی به خیال پردازی نیست! شما می‌توانید با استفاده از سوئیچ یا کلیدهای هوشمند این قابلیت را در هر وسیله‌ای که کلید خاموش و روشن دارد ایجاد کنید.
پنجشنبه، 2 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
سوئیچ هوشمند چیست؟
چکیده:
آیا شما هم دوست دارید که با صدای خود به چراغ دستور دهید که خاموش و روشن شود و کلید برق هم از شما اطاعت کند و خودش این کار را انجام دهد؟ نیازی به خیال پردازی نیست! شما می‌توانید با استفاده از سوئیچ یا کلیدهای هوشمند این قابلیت را در هر وسیله‌ای که کلید خاموش و روشن دارد ایجاد کنید.
تعداد کلمات: 1002 / تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه
 

سوئیچ هوشمند
 
 
 
 
با استفاده از صدای خود می‌توانید چراغ خواب، فن یا حتی شومینه را روشن و خاموش کنید.
سوئیچ هوشمند یک دستگاه خانگی هوشمند است که به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک دستیار مجازی، کنترل نور، فن و حتی شومینه را با استفاده از یک برنامه روی گوشی هوشمند یا صدای خود تنظیم کنید. سوئیچ‌های هوشمند یکی از ویژگی‌های خانه‌های هوشمند هستند که می‌توانید آن را به هر چیزی که با استفاده از سوئیچ روشن یا خاموش می‌شود، اضافه کنید.

 

سوئیچ هوشمند چیست؟

سوئیچ هوشمند به شما اجازه می‌دهد که هر چیزی که در خانه خود دارای کلید روشن و خاموش است را با استفاده از صدای خود و یا یک برنامه روی گوشی هوشمند کنترل کنید. علاوه بر این، از سوئیچ‌های هوشمند برای کنترل نور، خاموش و روشن کردن فن سقفی، فن حمام، کنترل شومینه و حتی دفع زباله می‌توان استفاده کرد.
بیایید به برخی از ویژگی‌هایی که می‌توانید از یک سوئیچ هوشمند انتظار داشته باشید، نگاه کنیم:

 

با اتصال به Wi-Fi، سوئیچ‌های هوشمند خود را به شبکه خانه هوشمندتان متصل کنید.

این سوئیچ ها را می‌توان به صورت صوتی کنترل کرد، یعنی با استفاده از قابلیت کنترل صوتی از طریق دستیار صوتی گوگل یا آلکسای سایت آمازون، می‌توانید سوئیچ‌ها را روشن یا خاموش کنید. اگر سوئیچ خانه هوشمند خود را با Apple HomeKit تنظیم کنید، باید سوئیچ‌های هوشمند سازگار با HomeKit را انتخاب و خریداری کنید.
اگر سیستم خانه هوشمند شما از هابی مانند Wink 2 یا سامسونگ SmartThings استفاده می‌کند، بسته به استاندارد تکنولوژی مورد استفاده در هاب هوشمند شما، قابلیت سازگاری آن با Z-Wave یا ZigBee را بررسی کنید.
می‌توانید از گوشی هوشمند خود برای ایجاد برنامه‌های سفارشی برای روشن کردن و خاموش کردن سوئیچ‌ها در زمان‌های خاص استفاده کنید یا وقتی که خارج از منزل هستید؛ سوئیچ‌ها را به صورت دستی یا آفلاین با گوشی هوشمند خود کنترل کنید.
با استفاده از سوئیچ‌های هوشمند تایمر دار، می‌توانید کنترل دقیق‌تری بر روی روشنایی آشپزخانه، اتاق غذاخوری، اتاق خواب و اتاق نشیمن داشته باشید.
توجه: هریک از این سوئیچ‌ها دارای ویژگی‌های خاصی است که بستگی به نام تجاری و مدل آن دارد.

 

نگرانی‌های درباره سوئیچ‌های هوشمند

بعضی از سوئیچ‌های هوشمند را باید به جای سوئیچ‌های سنتی خود نصب کنید که نیاز به اندکی دانش و کار با سیم کشی برق دارد. بررسی نصب و راه اندازی سوئیچ هوشمند برای بسیاری از مصرف کنندگان کار آسانی نیست و نیاز به تخصص دارد.
 

برای نصب و استفاده از سوئیچ‌های هوشمند چه ابزاری مورد نیاز است؟

سوئیچ‌های روشنایی هوشمند برای کار نیاز به سیم کشی دارند. اما اگر خانه شما قبل از سال 1990 ساخته شده باشد، بر اساس قوانین ساختمان سازی فعلی، نیاز به نصب یک خط برق کشی در سرتاسر خانه برای اتصال به همه سوئیچ ها و خروجی‌ها دارید، حتی در خانه‌های قدیمی‌تر نیز سوئیچ‌ها نزدیک به یک درب خروجی قرار دارند. برای تعیین اینکه آیا سیم کشی فعلی شما برای نصب سوئیچ هوشمند مناسب است یا خیر، می‌توانید آن را به راحتی بررسی کنید.
در گام اول و برای حفظ ایمنی، قبل از انجام کارهای مربوط به برق کشی در خانه، همیشه برق آن اتاق یا کل خانه را قطع کنید. سوئیچ‌های روشنایی هوشمند برای کار نیاز به سیم کشی دارند. اما اگر خانه شما قبل از سال 1990 ساخته شده باشد، بر اساس قوانین ساختمان سازی فعلی، نیاز به نصب یک خط برق کشی در سرتاسر خانه برای اتصال به همه سوئیچ ها و خروجی‌ها دارید
پوشش سوئیچی را که می‌خواهید به جای آن سوئیچ‌های هوشمند را نصب کنید، بردارید. معمولا سیم کشی خانگی شامل سه یا چهار کابل پوشش داده شده با سیم پلاستیکی رنگی است که به یک خط سیم کشی بزرگ دارای پوشش پلاستیکی متصل شده است.
کابل‌های منفرد را می‌توان بر اساس رنگ پوشش پلاستیکی آنها شناسایی کرد.
کابل سیاه، سیمی است که به سوئیچ قدرت می‌دهد (اگر یک کابل قرمز وجود داشته باشد، این نیز یک کابل قدرتی است). سیم مفتولی نیز سیمی است که به علت ایمنی در پایین قرار دارد.
کابل سفید یک سیم خنثی است و همان چیزی است که شما باید در سیم کشی آن را پیدا کنید تا قادر به نصب سوئیچ هوشمند باشید.
اگر در یک خط سیم کشی، کابل خاکستری با پوشش پلاستیکی سفید را مشاهده نکردید، احتمالا سیم کشی خانه شما برای نصب سوئیچ‌های هوشمند مناسب است و نیازی به اینکه سیم کشی فعلی ساختمان به روز شود، ندارد. یک برقکار واجد شرایط می‌تواند سیم کشی شما را بررسی کند و اطلاعات بیشتری را در مورد بروز رسانی‌های لازم به شما ارائه دهد.
همچنین برخی از سوئیچ‌های هوشمند وجود دارند که بالای سوئیچ نور موجود نصب می‌شوند. این دستگاه‌ها دارای باتری هستند و از آهن ربا استفاده می‌کنند تا بدون نیاز به سیم کشی به سوئیچ‌های موجود وصل شوند. با این حال، آنها کمتر از سوییچ‌های سیمی قابل اعتماد هستند و ممکن است با شبکه هوشمند خانگی یا دستیار مجازی شما سازگاری نداشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم این دستگاه‌ها را قبل از خرید با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که با نیازهای شما سازگار هستند یا خیر.

 

هزینه خرید سوئیچ هوشمند چقدر است؟

سوئیچ‌های هوشمند سازگار با Wi-Fi از قیمت 25 دلار تا حدود 100 دلار وجود دارند که قیمت آن بسته به ویژگی‌های محصول دارد. اگر سوئیچ هوشمند نیاز به یک پل یا تجهیزات دیگری داشته باشد تا بتواند به شبکه هوشمند خانگی یا شبکه Wi-Fi متصل شود، قیمت این تجهیزات نیز به هزینه کلی اضافه می‌شود.
پس اگر می‌خواهید این رویای شما محقق شود تا بدون اینکه از جای خود برخیزید و کلید چراغ را بزنید تا خاموش شوند یا فن و شومینه را به صورت دستی کم و زیاد کنید، می‌توانید با استفاده از یک سوئیچ هوشمند، تمام این کارها را تنها با گفتن یک فرمان ساده مانند، چراغ را خاموش کن، شومینه را زیاد کن، به انجام برسانید و از پیشرفت تکنولوژی لذت ببرید.

 

برگرفته از سایت lifewire



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.