ظاهر و باطن دشمنی دشمنان اسلام

دشمنان ایران، در ظاهر با ایران دشمنی می کنند اما در باطن با اسلام می جنگند. دشمنان و مستکبرین جهان، دو مذهب بزرگ عالم اسلام شیعه و اهل سنت را به وسیله هتک حرمت مقدسات هر ایک، آنان را به جنگ یکدیگر می اندازند،
دوشنبه، 6 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن جوادی
موارد بیشتر برای شما
ظاهر و باطن دشمنی دشمنان اسلام

چکیده: دشمنان ایران، در ظاهر با ایران دشمنی می کنند اما در باطن با اسلام می جنگند. دشمنان و مستکبرین جهان، دو مذهب بزرگ عالم اسلام شیعه و اهل سنت را به وسیله هتک حرمت مقدسات هر ایک، آنان را به جنگ یکدیگر می اندازند.
تعداد کلمات:۱۱۸۱

 

ظاهر و باطن دشمنی دشمنان اسلام

نویسنده: حسن جوادی
ظاهراً دشمن ایران، باطناً دشمن اسلام

دشمنان ایران، در ظاهر با ایران دشمنی می کنند اما در باطن با اسلام می جنگند. دشمنان و مستکبرین جهان، دو مذهب بزرگ عالم اسلام شیعه و اهل سنت را به وسیله هتک حرمت مقدسات هر ایک، آنان را به جنگ یکدیگر می اندازند، مقدسات یکی را پایمال کرده و دیگری را علیه او تحریک می کنند. آنان در ظاهر از اهل سنت حمایت می کنند و علیه شیعه تبلیغات می کنند، اما در باطن و واقع به صورت پنهان و مرموز با اهل سنت نیز کاملاً دشمنی می کنند و گاهی گروهی از شیعیان را با روش های مختلف فریب داده از آنان برای هتک حرمت مقدسات اہل سنت استفاده می کنند. تفاوت در نحوه دشمنی است که با یکی پنهانی و با دیگری آشکارا دشمنی می کنند. اصل دشمنی مستکبرین، با اسلام است. لذا تمام تلاش آنها این است که اسلام و مسلمانان را از بین ببرند.
رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: ... مخالفان جمهورى اسلامى ایران همانگونه که از اقوال و اعمالشان به خوبى ظاهر مى‌شود مخالفت اصلى و هدفى‌شان با اسلام است و اسلام هر جا برود اینان مخالفت مى‌نمایند. (۱)
ایشان به مناسبت دیگری فرمودند: اینان با اسلام دشمن هستند. آمریکا و بستگان و نوکران آن از اسلام سیلى خورده و با اسلام به دشمنى برخاسته‌اند. (۲)
مقام معظم رهبری می فرمایند: امروز، هم در بین اهل سنّت، هم در بین شیعه، دستهایی در کار است برای اینکه اینها را از هم جدا کند؛ همهی این دستها هم اگر جستجو کردید، میرسد به مراکز جاسوسی و اطّلاعاتی دشمنان اسلام؛ نه دشمنان ایران، نه دشمنان شیعه فقط؛ دشمنان اسلام. (۳)
مقام معظم رهبری می فرمایند: امروز، هم در بین اهل سنّت، هم در بین شیعه، دستهایی در کار است برای اینکه اینها را از هم جدا کند؛ همهی این دستها هم اگر جستجو کردید، میرسد به مراکز جاسوسی و اطّلاعاتی دشمنان اسلام؛ نه دشمنان ایران، نه دشمنان شیعه فقط؛ دشمنان اسلامنیز ایشان در دیدار دیگری فرمودند: امروز فریاد تفرقه از سوی دشمنان اسلام بلند میشود. مسئله‌ی شیعه و سنی را امروز آمریکائیها و انگلیسیها مطرح میکنند؛ این برای ما ننگ است. تحلیلگران آمریکائی و انگلیسی و غربی، جزو مسائلی که مطرح میکنند، روی آن مطالعه میکنند، روی آن تأکید میکنند، این است که بیائیم اسلام سنی را از اسلام شیعی جدا کنیم و بین اینها درگیری به وجود بیاوریم. دشمن میخواهد این کار را بکند؛ همیشه همین جور بوده است. همیشه دشمنان دنیای اسلام سعی کرده‌اند از اختلافات مذهبی و قومی و جغرافیائی و منطقه‌ای حداکثر استفاده را بکنند. امروز ابزارهای مدرن را در استخدام این کار به کار گرفته‌اند؛ این را باید ما متوجه باشیم، بیدار باشیم. میخواهند ما را به همدیگر مشغول کنند تا از آن نقطه‌ی اصلی که ما باید متوجه به آن باشیم، منصرف کنند. میخواهند اقوام مسلمان، ملتهای مسلمان، مذاهب مسلمان، از شیعه و سنی و غیر اینها را متوجه به هم کنند تا مسئله‌ی اسرائیل فراموش شود. (۴)
آیت‌الله مصباح یزدی می فرمایند: امروز هم اگر ما با دشمنی روبه‌رو هستیم، دشمن اسلام است، نه دشمن ایران! شاه هم ایرانی بود، اما چون نوکر آنها بود، با او مشکلی نداشتند؛ اما امروز که ایران به برکت اسلام، عزت پیدا کرده، مستکبران عالم که از همین اسلام سیلی خورده‌اند، با ایران اسلامی دشمن هستند.

وظیفه مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام
حضرت امام خمینی «رضوان‌اللّه علیه» فرمودند: باز من تکرار مى‌کنم که بدانید شما با یک قدرتى مواجه هستید که اگر غفلت بشود، مملکت‌تان از بین مى‌رود، غفلت نباید بکنید. غفلت نکردن به این است که همه قوا را و هر چه فریاد دارید سر امریکا بکشید، هر چه تظاهرات دارید بر ضد امریکا بکنید. قواى خودتان را مجهز بکنید و تعلیمات نظامى پیدا کنید و به دوستانتان تعلیم دهید. (۵)
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با نویسندگان مجلّه حوزه فرمودند: ایستادگى علماى دین در برابر خارجیان و دشمنان اسلام و ایران, باید به طور دقیق براى مردم روشن شود, تا مردم دریابند که علماى دین در برهه هاى حساس, چه نقش مؤثرى در دفاع از استقلال کشور داشته اند. و اگر این موضع گیریها و ایستادگیها نبود, چه بر سر این سرزمین مى آمد و با چه مشکلاتى مردم دست به گریبان مى شدند. (۶)
آیت الله مکارم شیرازی می فرمایند: در راهی که انسان به سوی پیروزی‌ها می‌رود، همیشه پرتگاه‌ها و بیراهه‌هایی وجود دارد که اگر آنها را به خوبی نبیند و نشناسد و پرهیز نکنند، چنان سقوط می‌کند که اثری از او باقی نمی‌ماند. در این راه مهم‌ترین مسأله شناخت حق و باطل، شناخت نیک و بد و شناخت دوست و دشمن است، اگر به راستی انسان این حقایق را بشناسد، رسیدن به مقصد برای او آسان است.
مشکل این است که در بسیاری از موارد انسان باطل را به جای حق می‌پندارد و دشمن را به جای دوست برمی‌گزیند، در حالی که افق دید و درکی نیرومند و نورانیت و روشن‌بینی فوق‌العاده لازم است.

قابل توجه مسلمانان جهان: در بسیاری از موارد انسان باطل را به جای حق می‌پندارد و دشمن را به جای دوست برمی‌گزیند، در حالی که افق دید و درکی نیرومند و نورانیت و روشن‌بینی فوق‌العاده لازم است.

حال برای برون‌رفت از این نقیصه باید به اصل «محاکات» (همرنگ شدن با دیگران، مخصوصاً افراد پرنفوذ و با شخصیت) به عنوان یکی از اصول مسلّم روانی مراجعه کرد، به همین دلیل بر مبنای  دو اصل در اسلام به نام «تولی» و «تبری» و به تعبیر دیگر «حب فی الله» و «بغض فی الله»، موظفیم دوستان خدا را دوست داریم و دشمنان خدا را دشمن؛ و پیشوایان بزرگ دین یعنی پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) را در همه‌چیز اسوه و الگوی خود قرار دهیم.
مقام معظم رهبری می فرمایند:
تنها راه مقابله با این جنگ همه جانبه، محور قرار گرفتن قرآن در مجموعه بزرگ امت اسلامى و زندگى فردى و اجتماعى مسلمانان است. (۷)
دولت هاى اسلامى نباید در قبال جنایات روزانه آمریکایى ها و صهیونیست ها در دنیاى اسلام و تحت شعار مبارزه با تروریسم سکوت کنند. (۸)
رهبر معظم انقلاب با استناد به آیه ۱۱۸ سوره آل عمران فرمودند:
امروز شما ملاحظه می‌کنید که غربی‌ها به معنای واقعی کلمه دارند خدعه می‌کنند. حالا کار آمریکا که دیگر از خدعه گذشته و کاملاً آشکار و شمشیر از رو[بسته] است، [امّا] اروپایی‌ها هم دارند همین‌جور با خدعه عمل می‌کنند. من نمی‌گویم چه کار کنند؛ دولتی‌ها بنشینند فکر کنند، [منتها] مواظب باشند مخدوع نشوند، مواظب باشند فریب نخورند.
توصیه‌ به مسئولین کشور هم این است که دشمن را درست بشناسند، فریب خدعه‌‌ دشمن را نخورند. دشمن از طرق مختلف وارد می‌شود؛ گاهی دندان نشان می‌دهد، گاهی مشت نشان می‌دهد، گاهی هم لبخند نشان می‌دهد؛ همه‌ اینها به یک معنا است. لبخند دشمن هم مثل همان دندان نشان دادن دشمن است، فرقی نمی‌کند، دشمنی است: قَد بَدَتِ البَغضاءُ مِن أَفواهِهِم وَ ما تُخفی صُدورُهُم أَکبَرُ؛ آنچه در دل‌های نجس و سرشار از بغض و کینه آنها وجود دارد از اسلام و مسلمین و به‌خصوص جمهوری اسلامی، خیلی بیشتر از آن چیزی است که در حرف‌های‌شان ظاهر می‌شود. فریب دشمن را نخورند، خدعه دشمن را قبول نکنند. امروز شما ملاحظه می‌کنید که غربی‌ها به معنای واقعی کلمه دارند خدعه می‌کنند. حالا کار آمریکا که دیگر از خدعه گذشته و کاملاً آشکار و شمشیر از رو[بسته] است، [امّا] اروپایی‌ها هم دارند همین‌جور با خدعه عمل می‌کنند. من نمی‌گویم چه کار کنند؛ دولتی‌ها بنشینند فکر کنند، [منتها] مواظب باشند مخدوع نشوند، مواظب باشند فریب نخورند، از دشمن رودست نخورند، به امید اینکه بتوانیم یک کاری بکنیم، خودشان را و ملّت را دچار مشکل نکنند؛ هم فریب نخورند، هم از دشمن وحشت نکنند؛ بدانند که دست خدا بالای دست‌ها است و خدای متعال طرف‌دار و پشتیبان ملتی است که دین او را نصرت می‌کنند و یاری می‌کنند و این ملّت بحمدالله این کار را انجام خواهد داد. (۹)


پی نوشت:

(۱) صحیفه نور، ج۱۶، ص۴۶.
(۲) صحیفه نور، ج۱۳، ص ۱۱۱.
(۳) ۱۳۹۳/۱۰/۱۹.
(۴) ۱۳۸۸/۱۲/۱۳.
(۵) صحیفه نور، ج۱۰، ص۲۳۹.
(۶) نشریه حوزه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ج ۱۳۰، ص۲.
(۷)  ۱۳۸۳/۶/۲۶.
(۸)۱۳۸۳/۶/۲۳.
(۹) ۱۳۹۷/۱۱/۲۹.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.