تروریستی خواندن سپاه پاسداران: سندی دیگر بر حماقت دشمن

در تاریخ 19 فروردین 1398 رئیس جمهور آمریکا، رسما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرد! با گذشت زمان، احمق بودن تصمیم گیران کاخ سفید بیش از پیش بر همگان روشن می شود و این تصمیم اخیر، یکی از بهترین شواهد بر عمق حماقتِ سران آمریکا به شمار می رود.
پنجشنبه، 22 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسین سعدآبادی
موارد بیشتر برای شما
تروریستی خواندن سپاه پاسداران: سندی دیگر بر حماقت دشمن
در تاریخ 19 فروردین 1398 رئیس جمهور آمریکا، رسما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرد! با گذشت زمان، احمق بودن تصمیم گیران کاخ سفید بیش از پیش بر همگان روشن می شود و این تصمیم اخیر، یکی از بهترین شواهد بر عمق حماقتِ سران آمریکا به شمار می رود.
 

فعال ترین سازمان جمهوری اسلامی از آغاز تاکنون

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از آغاز تشکیل، در همان روزهای اول پیروزی انقلاب تا کنون، فعال ترین و پیشرو ترین سازمان در جمهوری اسلامی به شمار می رود. لیست افتخارات سپاه اعم از مبارزه با گروه های ضد انقلاب، حضور همه جانبه در هشت سال دفاع مقدس، خنثی کردن فتنه های مختلف، نقش آفرینی منطقه ای، حضور در صحنه کمک رسانی به مردم و... همه و همه نشان می دهد این سازمان انقلابی، فعال ترین و در صحنه ترین سازمان جمهوری اسلامی از آغاز تا کنون است.
 

اقدام احمقانه آمریکا در ترورریستی اعلام کردن سپاه

اخیراً در اقدامی عجیب، هیئت حاکمه آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد. این اولین باری است که یک نیروی رسمی نظامی کشوری، به عنوان گروهی تروریستی اعلام می شود. اقدام نابخردانۀ آمریکا موجی از محکومیت توسط مسئولین و مردم به راه انداخت و ملت از هر رنگ و قوم و سلیقه و با وجود اختلافات سیاسی و ... هر یک به نوعی اقدام سفیهانۀ آمریکا را محکوم کردند که البته این هجم از واکنش، نشان از عمق و گسترۀ محبوبیت سپاه پاسداران در میان مردم قدرشناس ایران اسلامی دارد.
 

چرا عنوان «اقدام احمقانه»؟

اما ممکن سوال شود چرا از عنوان «اقدام احمقانه» برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط آمریکا، استفاده شده است. پاسخ به سوال فوق مستلزم تامل در اموری است که در ذیل به برخی از آنها اشاره می شود:
 

1. «اقدام احمقانه» و عدم تحلیل صحیح از ماهیت سپاه پاسداران: 

مشکل سردمداران آمریکا، این است که برخلاف تبلیغات پر هیاهوی خود، از اطلاعات و تحلیل های دقیقی برخوردار نیستند. اقدام اخیر آمریکا نشان می دهد که آنها سپاه پاسداران را در ردیف سازمان های تروریستی و خون آشامی مثل «بلک واتر» قرار داده اند که با مجوز رسمی آمریکا در یمن و ... مشغول ریختن خون بی گناهان است.
شب میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، برای این اقدام احمقانه انتخاب شد که این خود عمق بی اطلاعی و تحلیل های غلط دولت مردان و زنان آمریکایی را نشان می دهد
در حالی که اندک آشنایی با ماهیت سپاه، نشان می دهد که این سازمان، برآمده از قلب توده های مردم و متشکل از بهترین جوانان ایران اسلامی آن هم از قومیت های مختلف، شهرها و روستاهای گوناگون است. سپاه از آغاز تشکیل، با دغدغه های انقلابی توسط عده های از جوانان غیور این مرز و بوم با هدف حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تشکیل شد و اقدامات موثر و گسترده آن در طول انقلاب نشان از ماهیت مردمی و انقلابی این سازمان مهم دارد.

2. «اقدام احمقانه» و عدم انتخاب موقعیت زمانی مناسب:

یکی دیگر از شواهد بلکه دلائل حماقت هیئت حاکمه آمریکا و در رأس آنها رئیس جمهور این کشور، بدترین انتخاب از حیث زمانی، برای این «اقدام احمقانه» است. چرا که اولا در ماه های اخیر سپاه پاسداران با کمک متحدان خود در محور مقاومت توانست فتنه بزرگ آمریکایی ـ تکفیریِ داعش را خنثی نماید. دوما در روزهای اخیر، که سیل ویرانگر از شمال تا جنوب کشور را درگیر خود کرد، سپاه پاسداران با همه توان و امکانات خود در صحنه حاضر شد و از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد؛ سوما شب میلاد امام حسین (ع) و روزپاسدار، برای این اقدام احمقانه انتخاب شد که این خود عمق بی اطلاعی و تحلیل های غلط دولت مردان و زنان آمریکایی را نشان می دهد. در فرهنگ شیعی، سید الشهداء به عنوان بزرگ‌پاسدار اسلام عزیز شناخته می شود و اساسا نامگذاری روز میلاد امام حسین (ع) به نام روز «پاسدار» برگرفته از همین ذهنیت عمومی شیعه است. نام امام حسین (ع) با رشادت و شجاعت و استکبار ستیزی و دشمن شناسی قرین شده است و ندای «هیهات من الذلّۀ» سید الشهدا قرن هاست که قلب شیعیان را گرم می کند. دشمن نادان، با وجود دستگاه های عریض و طویل اطلاعاتی و مخارج سرسام آور جاسوسی و ...،  بدون اینکه هیچ درکی از این شرایط داشته باشد، شب میلاد سید الشهداء را برای تروریست خواندن «رهروان حسین (ع)» انتخاب می کند و این نشان از عمق حماقت این دشمن نادان ولی پر ادعا دارد.
 

3. «اقدام احمقانه» و دو قطبی کردن عالم

سال های مدیدی جبهه مستکبران عالم، بشر را به اسم پیشرفت به بردگی کشیدند و با أنگِ «عقب مانده» کشورهای مستضعف عالم را مورد استثمار قرار دادند. دستگاه تبلیغاتی جبهه باطل، با پمپاژ پیام های رنگارنگ جنسی و ... سعی در غافل کردن مردمان به استضعاف کشیده شده داشته و از هیچ تلاشی در این زمنیه فرو گذار نکردند. اما برخلاف اراده طواغیت عالم، قرآن کریم وعده داده است که «وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ»[1]   و یقناً وعده الهی محقق خواهد شد. اقدام احمقانه آمریکا در تروریستی خواندن سپاه در برابر دیدگان جوانان عالم قرار دارد. مردم بخصوص جوانان در کشورهای مختلف به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم یمن و حمایت های همه جانبه دولت مردان آمریکا از گاو شیردهشان یعنی آل سعود سفاک را می بینند و در عین حال تروریست خواندن سپاه پاسدارن که افتخار مبارزه با تروریست های آمریکایی ـ تکفیری داعش و منافقان مزدور و مورد حمایت غرب را در کارنامه دارد را مشاهده می کنند و میان اقدامات پارادوکسیکال رژیم آمریکا و سایر دولت های غربی قضاوت خواهند کرد.
 ماحصل این اقدامات نسنجیده، دو قطبی کردن عالم و تشکیل جبهه یکپارچه جهانی مستضعفان و آزادی خواهان عالم به رهبری ایران و انشالله در آینده به رهبری حضرت حجت ابن الحسن (روحی و ارواحناه فداه و عجل الله فرجه) خواهد بود. تشکیل سپاه مقاومت شامل فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی، حشد الشعبی عراقی، قوات الدفاع الوطنیِ سوری، شجاعان حزب الله لبنان و دلاورمردان سپاه ایران، که در ماجرای فتنه پیچیده آمریکایی ـ تکفیریِ داعش دوشادوش هم جنگیدند و تروریست های داعش و حامیان منطقه ای و غربی آنها را شکست دادند، تنها پیش درآمدی برای تشکیل ارتش بزرگ جهان اسلام است انشاء الله.


نکته آخر

اسلام عزیز از آغاز تا کنون با دشمنانی مواجه بوده است که از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به این شجرۀ طیبۀ آسمانی، فروگذار نکرده اند. در همان سالهای آغازین بعثت، مشرکان مکه در دارالندوه جمع شدند و برای قتل پیامبر به مشورت پرداختند. نظرات مختلفی ارائه گردید تا اینکه ابوجهل گفت: «او را بکشیم و درباره کشتن او از هر طایفه اى چند نفر با شمشیرهاى خود در کشتن او شریک گردیم و بعد با دادن دیه به بهاى ریختن خون او بنى‌هاشم را راضى کنیم.» خداوند در قالب وحی رسول خود را با خبر کرده و دستور داد تا از مکه بیرون برود. رسول اکرم (ص)، علی (ع) را به جای خود گذارده و به طرف غار حرکت کرد و در این هنگام این آیه نازل شد:

«وَإِذْ یَمْکُرُ بِکَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِیُثْبِتُوکَ أَوْ یَقْتُلُوکَ أَوْ یُخْرِجُوکَ وَیَمْکُرُونَ وَیَمْکُرُ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ»[2]


؛ آنها چاره می‌اندیشیدند (و نقشه می‌کشیدند)، و خداوند هم تدبیر می‌کرد؛ و خدا بهترین چاره جویان و تدبیرکنندگان است!(به خاطر بیاور) هنگامی را که کافران نقشه می‌کشیدند که تو را به زندان بیفکنند، یا به قتل برسانند، و یا (از مکّه) خارج سازند.


این آخرین موردی نبود که نقشه و مکر کفار در مقابل تدابیر ربوبی نه تنها خنثی شد بلکه خود تبدیل به مقدمه ای برای رشد جبهه حق گردید همانگونه که سفر پیامبر به مدینه، آغازی بود بر پایان حاکمیت کفار در شبهه جزیره. علی رغم خواست و اراده طواغیت عالم، نهضتی را نبی اکرم (ص) یک‌تنه آغاز کرد تبدیل به امتی شده است که شامل صدها میلیون عاشق و دلداده مکتب نورانی اسلام ناب بوده و آماده است تا در راه اعتلای کلمه توحید و بر افراشتن پرچم الله اکبر بر قله های رفیع جهان، جانبازی و سرافرازی کند. در این نقشۀ احمقانۀ اخیر نیز دشمن موفق نخواهد شد و همانگونه که سکاندار بصیر و حکیم انقلاب فرمودند: «کید آمریکا علیه سپاه و انقلاب به جایی نمی رسد و نظام حاکمۀ آمریکا رو به حضیض است»[3].


منابع:


[1] . سوره قصص / آیه 5
[2] . سوره انفال / آیه 30
[3] . مقام معظم رهبری (20/01/98)


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.