چرا ارزش آن را دارد که بیش از یک گجت با خود همراه داشته باشید ‏

ظهور تلفن هوشمند موجب کاهش تعداد گجتهای مورد نیاز ما شده است. اکثر افراد دلیلی نمی‌بینند بار خود را با برداشتن اسباب ‏بیشتر سنگین کنند در حالی که یک وسیله می‌تواند هم دوربین، ضبط صدا، پخش کننده موسیقی، اسکنر اسناد و خیلی اسباب ‏دیگر باشد.‏
شنبه، 25 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: رزیتا ملکی زاده
موارد بیشتر برای شما
چرا ارزش آن را دارد که بیش از یک گجت با خود همراه داشته باشید ‏
تلفن شما  می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد اما آیا باید برای تمام کارها از آن استفاده کرد؟ این وسیله چند منظوره می‌تواند به معنای بسته‌ها و کیفهای همراه کمتری باشد اما به دلایلی بهتر است از تلفن خود برای تمام کارهای خود استفاده نکنید و یا دست کم تمام مدت این کار را انجام ندهید.
 

عکسهایی بهتر و با کیفیت‌تر با یک دوربین دیجیتال واقعی

 
دوربین دیجیتال

تلفنهای هوشمند بدون شک هنر عکاسی را متحول ساخته‌اند. امروزه به دلیل وجود دوربین در دستان خود می‌توانیم به صورت زنده بیش از هر زمان دیگر عکسها و اسناد خود را به اشتراک بگذاریم. اگر منصفانه بخواهیم بگوییم، تلفنهای هوشمند بازار دوربینهای ارزان را دچار کساد ساخته‌اند اما دوربینهای با کیفیتی مانند DSLR هنوز نسبت به دوربینهای موبایل برتری دارند.

کنترل لنزها به ویژه در سطوح بزرگنمایی عامل مهمی به حساب می‌آید. یک دوربین واقعی حتی با وجود تلفنهای هوشمند برتر، باز هم می‌تواند بهتر عمل کند.
تغییر و تنظیم میزان نوری که به حسگرهای دوربین برخورد می‌کند نیز جهت گرفتن بهترین عکس‌ها ضروری استتغییر و تنظیم میزان نوری که به حسگرهای دوربین برخورد می‌کند نیز جهت گرفتن بهترین عکس‌ها ضروری است و دوربینهای DSLR کنترل و انتخابهای بیشتری را پیش روی شما قرار می‌دهند. اکثر تلفنها در تنظیم دیافراگم، حساسیت نوری و سرعت شاتر کار خاصی انجام نمی‌دهند بنابراین کاربران نمی‌توانند میزان نور وارد شده به لنزها را سفارشی نمایند.

برای حرکتهای سریع، کلوز آپ‌های دقیق یا شرایط نوری بسیار ضعیف (به ویژه زمانی که به فلاش نیاز است) حمل یک دوربین دیجیتال مستقل و یک یا دو لنز ارزش آن را دارد. با این کار عکسهای بهتر و بسیار راحت‌تری گرفته می‌شود.
 

لذت غرق شدن در صدا با پخش کننده‌های موسیقی دیجیتال

 
آیپاد

یادتان باشد که آیپاد (iPod) اولین گجت قابل حمل شرکت اپل پیش از به روی کار آمدن آیفون بود. امروزه دلایل اصلی به همراه داشتن یک دستگاه پخش دیجیتال مجزا آن است که قادر خواهید بود به آهنگها و نواهای خود بدون هیچ گونه مزاحمتی گوش کنید و با این کار از عمر باتری تلفن شما کاسته نشده و در مصرف باتری صرفه جویی می‌شود.

عامل دیگر قابلیت حمل دستگاه است. دستگاهی همچون پخش کننده موسیقی مایتی (Mighty) می‌تواند فهرست موزیکهای مورد علاقه شما را جهت گوش کردن آفلاین همگام سازی کرده و به قدر کافی کوچک است که بتوانید آن را بر روی بازو بسته و یا به دور گردن خود انداخته و به ورزش صبحگاهی بپردازید.

اگر به دستگاهی نیاز دارید که ارزان و جمع و جور باشد و هر پنج دقیقه به پنج دقیقه با پیغام رسیدن پیام کوتاه چراغ آن روشن نشده و در عرض 12 ساعت باتری آن تمام نشود، یک دستگاه پخش کننده موسیقی اختصاصی به ویژه برای دوندگان، دوچرخه سواران و کسانی که به طور مکرر مسافرت می‌کنند می‌تواند انتخاب مناسبی به حساب آید.
 

قابلیت حمل بیشتر و بهتر ساعتهای هوشمند

 
ساعت هوشمند

بسیاری از ما جهت اطلاع از زمان و شاید جهت بیدار شدن به هنگام صبح از تلفنهای خود استفاده می‌کنیم. اگر به آن فکر کنید متوجه می‌شوید که استدلال قانع کننده‌ای برای استفاده از یک ساعت هوشمند یا حتی یک ساعت معمولی وجود دارد.

نخست آنکه هر وقت بخواهید از زمان اطلاع یابید، شما را از جستجوی تلفن خود در کیف یا جیب‌تان (و مزاحمتهای 100 پیام رسیده از اینستاگرام و غیره) بی نیاز می‌سازد.

زمانی که بخواهید به ورزش بپردازید، یک ساعت هوشمند شما را قادر به دسترسی به اپلیکیشن‌هایی مانند نقشه و تماس تلفنی درست بر روی مچ دستتان می‌سازد. به همین ترتیب یک ساعت هوشمند به شما امکان داده تلفن خود را در خانه گذاشته اما در عین حال بتوانید به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید.

ساعتهای هوشمند برای ماجراجویی‌های بیرون از خانه می‌توانند به شما مسیر دقیق مقصد را در صورت تمام شدن شارژ باتری تلفن‌تان نشان دهند. و می‌توانند خوابی راحت و بدون ایجاد مزاحمتی را برای شما به ارمغان آورند.

بنابراین یک ساعت هوشمند می‌تواند وسیله‌ای مفید بوده و در برخی موارد جایگزینی کامل برای یک تلفن هوشمند به حساب آید.
 

عدم خالی شدن شارژ تلفن در صورت به همراه داشتن رادیو دیجیتالی

 
رادیو دیجیتال

شاید به پیدا کردن ایستگاه‌های رادیویی و گوش کردن به رادیو از طریق تلفن خود عادت کرده باشید، اما یک رادیو دیجیتال جیبی ارزش آن را دارد که گاهی اوقات همراه خود داشته و از آن استفاده کنید.
نخستین مزیت به همراه داشتن رادیو دیجیتال مستقل، طول عمر باتری استنخستین مزیت به همراه داشتن رادیو دیجیتال مستقل، طول عمر باتری است. این رادیوهای کوچک از زمان شارژ ساعتها کار خواهند کرد بنابراین تلفن هوشمند شما نفسی کشیده یا باتری باارزش خود را صرف کارهای دیگر می‌کند.

دوم استفاده از اطلاعات است. جهت استفاده از ایستگاه‌های رادیویی بر روی تلفن خود نیاز به مقدار قابل توجهی اطلاعات دارید. این امر برای یک رادیوی اختصاصی اتفاق نیافتاده و می‌توانید یک سیگنال را از نقاط پرترافیک نیز دریافت کنید.

در صورتی که بخواهید در پیک نیک بدون مصرف باتری یا اطلاعات تلفن خود، به رادیو گوش کنید، می‌توانید یک رادیو قابل حمل بزرگتر با خود ببرید. قطعاً جا دادن آن در میان وسایل ممکن است ارزش کمی اضافه وزن را داشته باشد.

رادیوهایی با مدلهای با کیفیت که مجهز به بلوتوث و کارت حافظه هستند ارزش استفاده بجای رادیوی تلفن را دارند.
 

امکان بازی در حین حرکت با استفاده از سیستم‌های بازی قابل حمل

 
سیستم بازی

یکی دیگر از انواع گجتهایی که تقریباً به خاطر وجود تلفنهای هوشمند از بین رفته است، کنسول بازی قابل حمل است به این دلیل که تلفن همراه انواع بازیها را به شما ارائه می‌دهد.

با این وجود به همراه داشتن برخی سیستم‌ها ارزش این کار را دارند. به عنوان مثال سیستم نینتندو سوئیچ (Nintendo Switch ) صفحه نمایش بزرگتر و گرافیک بهتری نسبت به یک تلفن هوشمند در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید هنگامی که به خانه می‌روید، بلافاصله آن را به تلویزیون خانه متصل سازید.

سوئیچ برخلاف تلفن‌تان، کنترلهای مختص به خود را دارد و تجربه بازی بهتری به شما ارزانی می‌کند. همانطور که در طول بحث در خصوص سایر گجتهای این فهرست اشاره شد، همچنین از خالی شدن شارژ باتری تلفن در حین بازی درامان خواهید ماند.

استفاده روزافزون از تلفن هوشمند تولید کنندگان وسایل بازی دستی را به شدت ترسانده است اما سیستم‌های قدیمی‌تر مانند سونی پلی استیشن ویتا و نینتندو تری دی هنوز هم در بازار موجود بوده و ارزش در نظر گرفته شدن را دارند.

با این حال، نینتندو سوئیچ در حال حاضر مشعل‌دار سیستم‌های بازی قابل حمل بوده و طرفداران بازی‌های در حین حرکت تنها می‌توانند امیدوار باشند که محبوبیت آن به قدر کافی زیاد باشد که گجتهای بیشتری مانند آن توسعه یافته و ساخته شوند.


منبع: popsci


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.