چه کسی بیت کوین را ساخته است؟

تا به حال در مورد بیت کوین و اینکه از کجا آغاز شد، فکر کرده اید؟ ما در اینجا سعی داریم شخصیت اصلی سازنده بیت کوین را شناسایی کنیم. هرچند نظریه ها در این زمینه بسیار است. ده سال پس از انتشار بیت کوین، جهان تا کنون موفق به کشف هویت واقعی سازنده آن نزدیک‌ نشده است. تلاش برای شناسایی شخصیت‌های آشکار و تاثیرگذار در این زمینه بسیار بوده است اما در عین حال هنوز استدلالات به قطعیت نرسیده است.
جمعه، 14 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
چه کسی بیت کوین را ساخته است؟
تا به حال در مورد بیت کوین و اینکه از کجا آغاز شد، فکر کرده اید؟ ما در اینجا  سعی داریم شخصیت اصلی سازنده بیت کوین را شناسایی کنیم. هرچند نظریه ها در این زمینه بسیار است.


مراحل ساخت بیت کوین

وی دای یکی از طرفداران ارز دیجیتالی در مبنای نظری ارز دیجیتالی به عنوان یک سیستم پول نقد الکترونیکی ناشناس توزیع شده در سال 1998 در لیست طرفداران ارز دیجیتالی قرار گرفت.  دای ایده خود را در قالب دو پروتکل B-money پیشنهاد داد که شامل استفاده از رمزنگاری برای معامله، ساخت پول و فعال کردن معاملات می باشد. 
 
در سال 2004 در پی فعالیت های طرفداران ارز دیجیتالی، هال فینی قطعات بیشتری از پازل بیت کوین را با استفاده از الگوریتم اثبات کار ارائه داد. سپس در سال 2005 بلوک دیگری توسط نیک سابو ارائه شد که در آن ایده دارایی دیجیتالی به نام Bit Gold را پیشنهاد داد که توانست ایده ذخیره سازی، انتقال و اجرای ایمن را انجام دهد. اما همچنان هدف اصلی رسیدن به یک تجارت ارزشمند که به طور مستقل و بدون واسطه بود، می باشد که همچنان جای کار داشت. در نهایت در سال 2008، پایه های مهم ارز دیجیتالی توسط شخصیتی به نام ساتوشی ساخته شد که به رویای ساخت یک سیستم پولی غیر متمرکز دست یافت. بیت کوین دقیقا زمانی که مردم سراسر جهان اعتماد خود را به مقامات مالی مرکزی از دست داده بودند ظهور کرد. 

آیا تا به حال در مورد نبوغ پشت بیت کوین فکر کرده‌اید؟ و اینکه بیتکوین یا ارز دیجیتالی ناگهان از کجا آمد؟ در اینجا  ما قصد داریم بررسی کنیم که چه چیزی منجر به اختراع بیتکوین شد. با وجود گذشت ده سال از انتشار بیت کوین، جهان هنوز موفق به کشف هویت واقعی سازنده آن نشده است. با این وجود، برخی افراد وجود دارند که به عنوان سازنده بیت کوین معرفی شده اند. در حقیقت قبل از بیت کوین، ارز دیجیتالی  شد و کار خود را آغاز کرد و دیگر پروژه ها و پیشنهادات ارز مجازی از اوایل دهه 1990 ظهور کردند.


ساخت بلوکهای بیت کوین

تلاش برای ایجاد یک واقعیت الکترونیکی حریم خصوصی در اختراع بیت کوین می تواند از طریق توسعه اثبات مفاهیم کار و تئوری سازی رمزنگاری ارز شناخته شود. بیت کوین دقیقاً زمانی که مردم سراسر جهان اعتماد خود را به مقامات مالی مرکزی از دست داده بودند ظهور کرد. البته مردم باید بدانند که یک جایگزین وجود دارد، جایگزینی که در آن شفافیت تضمین شده و اولویت بندی شده وجود داشته باشد.

چه کسی بیت کوین را ساخته است؟

واقعا چه کسی بیت کوین را ساخت ؟

در ادامه ما داستان های برخی از افراد کلیدی که به عنوان بنیانگذار بیت کوین شناخته شده اند را بررسی می کنیم.
هال فینی
 هال فینی برای توسعه یک مفهوم رمزنگاری قابل استفاده مجدد از مفهوم اثبات کار با فیلی زیمرن که خالق حریم خصوصی زیبا بود، همکاری کرد. فینی به عنوان یکی از اولین کسانی بود که پیشنهاد ساتوشی را در لیست طرفداران ارز دیجیتالی قبول کرد.
 
او پیشنهاد کرد اولین سکه ها را بفروشند و حتی اولین تراکنش بیتکوین را که به عنوان آزمایش از ساتوشی فرستاده شده بود را دریافت کرد. فینی اولین بنیانگذار قابل شناسایی بیت کوین باقی ماند زیرا او همچنان به کمک ساتوشی به اصلاح کد بیتکوین و بحث بیت کوین ادامه داد. علاوه بر این پذیرش زودهنگام بیت کوین و اعتقاد قوی به زندگی و سهم ارزشمند خود در این زمینه، فینی را به عنوان یک شخصیت قابل توجه در خلق بیت کوین معرفی کرد که باعث شد بسیاری بر این باشند که او واقعا خالق بیت کوین است.

دوریان ساتوشی ناکوموتو
نظریه هایی وجود دارد که فینی را به یک مرد ژاپنی به نام دوریان ساتوشی ناکاموتو پیوند می دهد. هر دو آنها به طور مستقل به عنوان سازنده بیت کوین و همکار شناخته شده بودند. گفته های زیادی در مورد آنها وجو دارد که هر یک از آنها این گفته ها را رد کردند.
 
نیک سابو
احتمال این که نیک سابو، کارشناس رمزنگاری مرموز و مخترع Bit Gold خالق بیت کوین باشد، کاملا مورد بررسی قرار گرفته است. شک و تردیدهای قوی  ناشی از اینکه سابو به تحقق پایه های بیت کوین کمک کرده است، بسیار است. در حقیقت، همبستگی بین مقادیر پروتکل ها و پیاده سازی ریاضی و رمزنگاری، بی پروا بود، حتی همکاران سابو در راه اندازی بیتکوین ارزش بسیار زیادی را متوجه شدند و نتیجه گرفتند که او باید خالق بیتکوین  یا حداقل یکی از بنیانگذاران اصلی ارز دیجیتالی باشد.
 
علاوه بر این، فعالیت های تحقیقاتی دقیق که توسط متخصصان زبانشناسی و Skye Gray صورت گرفته است، بالا بودن احتمال اینکه سابو، ساتوشی باشد را ثابت کرد. تحقیقات انجام شده توسط تیم مقاله سفید در زمینه سازنده بیتکوین ، یازده نفر را به عنوان ساتوشی شناسایی و مقایسه نموند. از جمله آنها می توان به دارین ناکوموتو ساتوشی و هال فینی اشاره کرد.

این گروه متوجه شد که سبکهای نوشتاری سابو و ساتوشی دارای شباهت هایی از لحاظ اصطلاح و انتخاب کلمه هستند. علاوه بر این، آنها دریافتند که سیستم آماده سازی سند متن باز و لاتکس توسط سابو در تمام نوشته های ساتوشی استفاده شده است. 

تحقیقات گری نیز ارتباطات واضح بین سبک نوشتن آنها را مشخص می کند. علاوه بر این، گری آن را جالب توجه دانست که اگر چه کار سابو از جامعه رمزنگاری، پیشرفت های قابل توجهی را به ارمغان آورده، بیت طلا در بی بی سی گزارش نشده است. 

کریگ رایت
رایت نیز به عنوان یکی دیگر از کاندیداهای ساتوشی در نظر گرفته شد. با این حال بر خلاف دیگر افراد ، در سال 2016 خبرها بیشتر از قبل او را به عنوان ساتوشی اعلام کرد. بر اساس شواهد اولیه که رایت ارائه داد، برخی از آنها بلافاصله هویت او را اعلام کردند، در حالی که دیگر افراد از جمله گاوین اندرسن بر اساس گفته ها و ادعاهایشان به عنوان توسعه دهنده بیت کوین اصلی شناخته شد که ثابت کرد هیچگونه نیت بدخواهانه در پشت این ارز مجازی وجود ندارد. رایت ادعا کرد که کلید رمزنگاری ساتوشی برای انتقال بیت کوین در اولین بلوک های بیتکوین است که تا کنون استخراج شده است. رایت از عدم  پیگیری این ماجرا عذرخواهی کرد و با اعلام این که او دیگر شجاعت کافی برای انجام این کار را ندارد، از آن انصراف داد.
 

در مورد ساتوشی چقدر  می دانید؟

دو واقع هیچ گمانی در این زمینه وجود ندارد و نمی توان پیش بینی کرد که ساتوشی دقیقاً کی خود را معرفی می کند اما می توان گفت تا زمانی که NSA خبری در این زمینه منتشر نکند، اطلاعاتی در این زمینه منتشر نخواهد شد.


چرا ساتوشی ناشناس باقی ماند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که دلیل مخفی ماندن هویت ساتوشی را نشان می دهد. یک از این دلایل این است  خطراتی وجود دارد که ممکن است بنیانگذار چنین ارز و تکنولوژی جهانی را به خطر بیاندازد. در اصل بیتکوین  از کنترل دولتی جدا است و استفاده از آن اغلب به شدت توسط قانونگذاران مورد بررسی قرار می گیرد که آن را به عنوان یک عامل غیر قانونی معرفی می کنند.

علاوه بر این، طبیعت بیت کوین در نظر گرفته شده تا الهام بخش شبکه مبتنی بر جامعه و غیر متمرکز باشد که در آن شرکت کنندگان سرنوشت خود را شکل می دهند. مفهوم اثبات رمزنگاری برای پیشبرد ضرورت یک واسطه قابل اعتماد، ارزش معامله را بالا میبرد. بنابراین، ناشناس بودن ساتوشی از لحاظ منطقی، به ویژه با توجه به ماهیت ناشناس بودن معاملات بیت کوین به عنوان یک ناهنجاری ناگهانی می تواند مناسب به نظر برسد.

منبع: www.bitwala.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.