مهمترین چهره های واقف و انجام امور خیر در ایران و جهان

مهمترین چهره های واقف و انجام امور خیر در ایران و جهان در این مقاله برای شما به صورت دقیق معرفی شده اند. شما می توانید تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این افراد و فعالیت های آن ها، در این مطلب تا انتها با ما همراه باشید.
دوشنبه، 17 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
مهمترین چهره های واقف و انجام امور خیر در ایران و جهان
مهمترین چهره های واقف و انجام امور خیر در ایران و جهان در این مقاله برای شما بررسی و معرفی می شوند. در دنیای امروز و با توجه به گسترش انواع سازمان های رسمی و غیر رسمی کمک رسانی و انجام امور خیر، افراد مشهور و مطرحی در زمینه انجام امور خیر اقدام به فعالیت می کنند. این افراد معمولا چهره های معروف و مشهور سیاسی، ورزشی، هنری و یا کارآفرینان برتر هستند که به عنوان خیرین حامی سازمان ها اقدام به فعالیت در امور خیریه می کنند. البته ممکن است این فعالیت ها در قالب راه اندازی پویش ها توسط این افراد نیز باشد. 
 
در این مطلب قصد داریم تا مهمترین چهره های واقف و انجام امور خیر در ایران و جهان را برای شما معرفی کنیم. شما می توانید در ادامه این مطلب چهره های مختلف ورزشی، علمی، سیاسی، هنری و تجاری را مشاهده کنید که در زمینه امور خیریه مشغول به فعالیت شده و تاثیرات مثبتی را از خود به جای گذاشته اند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. 
 
 

مهمترین چهره های واقف و انجام امور خیر در ایران و جهان

این افراد با استفاده از ابزارهایی مانند محبوبیت و ثروت خود به صورت مستقیم و غیر مستقیم با شرکت در فعالیت ها و کارهای خیرخواهانه، باعث ترویج فرهنگ وقف و امور خیریه در جامعه می شوند. در این قسمت از مقاله، افراد مهم در این زمینه را در ایران و جهان برای شما معرفی می کنیم.

1. علی دایی:  علی دایی آقای گل فوتبال جهان و یکی از شخصیت هایی است که در زمینه وقف و امور خیریه در ایران بسیار فعال می باشد. دایی با سرمایه مناسب شغلی خود و همچنین با استفاده از محبوبیت خود در میان هواداران توانسته است تا در بحران هایی از قبیل زلزله کرمانشاه و به خصوص در منطقه دشت ذهاب، با همکاری و جمع آوری کمک های مردمی اقدام به ساخت تعداد زیادی خانه کند. 

2. نرگس کلباسی:  نرگس کلباسی یک فعال ایرانی الاصل حقوق بشر است که در کشورهای مختلف در زمینه نگهداری از کودکان و... فعال بوده است. او اخیرا در زلزله کرمانشاه در روستاهای سرپل ذهاب و همچنین در سیل گلستان توانست تا با جمع آوری، سازماندهی و همچنین مدیریت کمک های مردمی، خانه های مناسبی را ساخته و خدمات بزرگی را به این مناطق ارائه کند. 

3. محمد رضا حافظی:  مرحوم محمد رضا حافظی یکی از بزرگ ترین خیرین مدرسه ساز ایران است. حافظی بنیان گذار جامعه خیرین مدرسه ساز است. او در ساخت بیش از 60 درصد مدارس سراسر کشور نقش ویژه و
عمده ای داشته است. بیش از 10 مدرسه در ایران با هزینه شخصی و مدیریت شخصی او ساخته شده است. از او به عنوان پدر مدرسه سازی ایران یاد می شود. از سایر اقدامات این مرد بزرگ می توان به تشویق به مدرسه سازی و فعالیت های مثبت در راستای جذب خیرین مدرسه ساز اشاره کرد. 

4. کتایون ریاحی:  یکی از مهمترین چهره های واقف و انجام امور خیر در ایران و جهان که در این مطلب برای شما معرفی می شود، کتایون ریاحی است. این بازیگر قدیمی و محبوب کشورمان در سال های اخیر با تاسیس بنیاد «کمک» توانسته است تا در زمینه کمک به کودکان ناشنوای مادرزاد خدمات گسترده و ارزشمندی را ارائه دهد. این کمک ها شامل هزینه های جراحی و توانمند سازی این کودکان و همچنین فعالیت های فرهنگی و روانشناسی در این زمینه است. 

5. محمد نمازی:  مرحوم محمد نمازی نیز یکی از مهمترین چهره های واقف و انجام امور خیر در ایران بوده است. نمازی با وجود اقامت داشتن در کشور ایالات متحده با سرمایه و ثروت خود خدمات بسیار زیادی در ایران و به خصوص در شهر شیراز ارائه داده است. بیمارستان نمازی شیراز، یتیم خانه نمازی و مرکز آموزش عالی پرستاری نمازی در شیراز از جمله آثار و خدمات به یاد ماندنی این خیر مشهور در ایران است. از دیگر فعالیت های او می توان به تلاش و تاسیس بنیادی در آمریکا برای تشویق به فعالیت های نیکوکارانه در ایران اشاره کرد. 

6. بیل گیتس:  یکی از برترین و مهمترین چهره های واقف و انجام امور خیریه در جهان، بیل گیتس است. اکثر ما این اسم را با نام شرکت مایکروسافت می شناسیم. اما باید بدانید که این فرد در طول سال های گذشته بیش از 25 میلیارد دلار آمریکا به سازمان ها و موسسات خیریه و یا مراکز علمی، پزشکی و دانشگاهی کمک کرده است. از دیگر اقدامات او در زمینه فعالیت های نیکوکارانه می توان تامین سنگین مالی بخش اعظمی از هزینه های واکسیناسیون در زمینه بیماری های مختلف مانند مننژیت اشاره کرد. 

7. گوردون مور:  این فرد نیز یکی از سرمایه داران و مهمترین چهره های واقف و انجام امور خیر در جهان است. یکی از زمینه هایی که او در آن کمک مالی فراوانی کرده است، آموزش پرستاران است. همچنین از دیگر فعالیت های این سرمایه دار خیر می توان به کمک مالی به سازمان های محافظ محیط زیست و جانوران اشاره کرد. 

8.  تیلور سوئیفت:  یکی دیگر از مهمترین و مشهور ترین چهره های واقف و انجام امور خیریه در جهان، تیلور سوئیفت است که در زمینه های مختلف توانسته است کمک کننده باشد. کمک به مراکز مختلف نگهداری از کودکان سرطانی و همچنین کمک به موزه های فرهنگ، هنر و موسیقی از دیگر فعالیت های مهم این سلبریتی آمریکایی در زمینه وقف و امور خیریه است. 

9. لیونل مسی:  یکی از مشهور ترین چهره های واقف و انجام امور خیر در جهان، مسی است. شاید خیلی از افراد فوتبالی مسی را تنها یک نابغه فوتبالی بدانند؛ اما اینگونه نیست! لیونل مسی فردی است که به دلیل همراهی با یونیسف زمان تولد یکی از فرزندانش در کنار او حضور ندارد. مسی یک ابرستاره در دنیای فوتبال بوده و دارای محبوبیت زیادی در میان فوتبال دوستان دنیا است. او از این محبوبیت و به خصوص با همراهی یونیسف برای کمک به کودکان ضعیف سراسر جهان استفاده می کند. از دیگر اقدامات مسی می توان به کمک های مستقیم به کودکان کشورهایی مانند بنگلادش در زمینه سلامت و آموزش اشاره کرد. 

تعداد 9 نفر از مهمترین و مشهور ترین چهره های واقف و انجام امور خیر در ایران و جهان برای شما در این مطلب بررسی شد. شما باید بدانید که در دنیا و به خصوص در میان هنرمندان و ورزشکاران، افراد زیادی وجود دارند که در این زمینه فعال هستند. ما در این مطلب سعی کردیم تا مشهور ترین آن ها در زمینه های مختلف را به شما معرفی کنیم.


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.