ذخیره سازی بیت کوین ها را کجا انجام دهیم؟

بیت کوین بخاطر دادن کنترل کامل به کاربران برای دسترسی به منابع خود مورد تمجید قرار می‌گیرد، همزمان کنترل بیشتر با مسئولیت بیشتری برای نگه داشتن این سرمایه‌ها به دست می‌آید. راه‌های مختلفی برای ایمن کردن بیت کوین ها وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در این مطلب می خواهیم به چند روش معمول و غیر معمول برای ذخیره سازی بیت کوین های شما اشاره ای داشته باشیم.
پنجشنبه، 20 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
ذخیره سازی بیت کوین ها را کجا انجام دهیم؟

ذخیره سازی بیت کوین ها را کجا انجام دهیم؟

بیت کوین  بخاطر دادن کنترل کامل به کاربران برای دسترسی به منابع خود مورد تمجید قرار می‌گیرد، همزمان کنترل بیشتر با مسئولیت بیشتری برای نگه داشتن این سرمایه‌ها به دست می‌آید. راه‌های مختلفی برای ایمن کردن بیت کوین ها وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در این مطلب می خواهیم به چند روش معمول و غیر معمول برای ذخیره سازی بیت کوین های شما اشاره ای داشته باشیم.
 

ذخیره سازی بیت کوین ها در بورس

معمول‌ترین و راحت‌ترین راه برای ذخیره سازی بیت کوین ها، ذخیره آنها در یک مبادله است. انواع مختلفی از تبادلات وجود دارد که چارت مقایسه بیت کوین را بررسی کنید تا ببینید کدام یک از آن‌ها ممکن است برای شما مناسب باشد. با این حال به یاد داشته باشید که ذخیره‌سازی بیت کوین ها در یک بورس توصیه نمی‌شود چون ممکن است کنترل کامل روی سکه‌های خود را نداشته باشید. ممکن است حساب شما به هر دلیلی هک شود و یا ممکن است به طور بالقوه تمام پولتان را از دست بدهید. نه اینکه بگوییم مبادلات هیچ جایی در اکوسیستم ندارد ، آن‌ها برای مبتدیان برای خرید بیت کوین ها عالی هستند و باعث می شود با فرآیند استفاده از آن‌ها آشنا ‌شوند.


ذخیره سازی بیت کوین ها در یک کیف پول آنلاین

یک راه بهتر برای ذخیره سازی بیت کوین ها در کیف پول آنلاین است. از میان کیف پول های آنلاین Blockchain.info  و GreenAddress  تنها برخی از چند گزینه موجود برای کیف پول آنلاین هستند تا کیف پول درست را برای بررسی نقشه مقایسه کیف پول بیت کوین چک کنید. خبر خوب این است که با استفاده از خدمات ذکر شده در بالا، شما کنترل کامل روی سکه‌های خود را دارید چون شما قادر به استخراج کلیدهای خصوصی از کیف پول هستید. با این حال عیب این ذخیره سازی این است که کلیدهای خصوصی نیز به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند که آن‌ها را نسبت به هک های بالقوه آسیب‌پذیر می‌کند. اگر به دنبال راهی مناسب برای ذخیره سازی بیت کوین هستید و خیلی نگران امنیت آن نیستید، باید یک فرصت به کیف پول آنلاین بدهید.
 

ذخیره سازی بیت کوین ها را کجا انجام دهیم؟

ذخیره سازی بیت کوین ها در یک کیف پول رومیزی 

یک گزینه امن‌تر و مناسب برای ذخیره سازی بیت کوین ها، استفاده از کیف پول رومیزی است. بهترین قسمت این است که کلیدهای خصوصی فقط بر روی ماشین محلی شما ذخیره می‌شوند، به این معنی که قرار گرفتن کلید در اینترنت به حداقل میرسد. با این حال اگر دستگاه شما آلوده به دزدی بدافزار شده باشد، سکه ها را در نظر بگیرید. علاوه بر این بسته به اینکه کدام کیف پول رومیزی را انتخاب می‌کنید و چگونه آن را راه‌اندازی می کنید، می‌توانید در صورتی که کیف پول آنلاین شما به آدرس IP  و پست الکترونیکی متصل نشود، از یک آدرس آنلاین استفاده کنید.


ذخیره سازی بیت کوین ها در یک کیف پول موبایل

راه دیگر بسیار امن و ناشناس این است که بیت کوین ها را در یک کیف پول تلفن همراه ذخیره کنید. کیف پولی مانند Mycelium و Breadwallet هر دو برنامه های عالی هستند که می توانید از فروشگاه App گوشی خود دانلود کنید. این نوع کیف پول هیچ اطلاعات شخصی نیاز ندارد، بنابراین می توانید اطمینان داشته باشید که معاملات شما حداقل تا حدودی ناشناس هستند. اطمینان حاصل کنید که برنامه شناسایی تلفن شما یا IMEI را لینک می کند. علاوه بر این، کیف پول آنلاین کلیدها را بر روی گوشی شما ذخیره می کند و در صورتی که گوشی شما از دست رود شما همیشه می توانید از تهیه نسخه پشتیبان برای بازگرداندن سکه های خود استفاده کنید.


ذخیره سازی  بیت کوین در یک کیف پول سخت افزاری

یکی از امن ترین روش ها، ذخیره سازی بیت کوین ها بر روی یک کیف پول سخت افزاری است. اگر به دنبال افزایش امنیت کیف پول سخت افزاری خود هستید، راه حل هایی مانند Trezor، KeepKey و Ledger گزینه های عالی هستند. علاوه بر این، این کیف پول یک گزینه کاملا ناشناس برای انتقال رمز عبور ارز دیجیتالی ارائه می دهد. از آنجا که هیچ اطلاعات شخصی با دستگاه مرتبط نیست، هیچ اطلاعات شناسایی برای درز کردن وجود ندارد. این دستگاه ها بسیار امن است، زیرا کلید ها به یک قطعه سخت افزاری اختصاص داده می شوند. علاوه بر این، درست مانند هر کیف پول دیگر، به راحتی می توانید پول را در صورت خراب شدن دستگاه، بازیابی کنید.


ذخیره سازی بیت کوین ها در کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی به اندازه دیگر راه‌حل‌ها معروف نیست چون برای اینگونه ذخیره سازی به درک بیشتر از این پروتکل نیاز دارید. شما می‌توانید کیف پول کاغذی بیت کوین را در Bitcoinpaperwallet.com  ایجا کنید که این سایت شما را در مورد نحوه ایجاد صحیح آن راهنمایی می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید با قطع کردن اتصال کامپیوتر خود به اینترنت در هنگام ایجاد آن، آن را به صورت آفلاین ایجاد کنید. کیف پول کاغذی می‌تواند در هر جایی انبار شود و فضای زیادی نمی‌گیرد. مزیت این روش این است که یک روش ۱۰۰ درصد  بی‌نام برای ذخیره سازی بیت کوین های شما در یک کیف پول کاغذی و روی یک تکه کاغذ است. علاوه بر این، اگر قطعه کاغذ به درستی ایمن شده باشد، هیچ راهی برای هکرها برای دزدیدن آن وجود ندارد چون این کیف در وهله اول هرگز به وب نمی‌رسد.


ذخیره سازی بیت کوین بر روی کیف پول چندگانه

یکی دیگر از رایج ترین روش های ذخیره سازی بیت کوین، یک کیف پول چندگانه است. کیف پول چندگانه به چندین نفر نیاز دارد تا یک معامله را قبل از اینکه انجام شود، تأیید کنند. این یک راه حل عالی برای ذخیره سازی بیت کوین های متعلق به چند نفر مانند یک شرکت است. ممکن است شما نخواهید یک فرد بتواند بر صندوق های شرکت شما کنترل داشته باشد، شما می توانید یک کیف پول امضا ایجاد کنید که نیاز به چندین مدیر اجرایی برای امضای معامله قبل از تأیید شدن دارد.
 

ذخیره سازی بیت کوین ها در بانک شما

در حالی که ممکن است بدترین ایده ممکن به نظر برسد، ذخیره‌سازی بیت کوین در بانک شما ممکن است امن‌تر از آن چیزی باشد که فکر  می‌کنید. می‌توانید کیف پول کاغذی را تهیه کنید و در صندوق امانات ایمنی خود قرار دهید. به این ترتیب، بیت کوین های شما از سرقت و یا آتش‌سوزی خانگی ایمن هستند که بدون اطلاع بانک و به صورت ناشناس نگهداری می‌شوند.


ذخیره سازی بیت کوین ها در قالب سکه‌های فیزیکی

چند سرویس وجود دارد که به شما امکان می دهد بیت کوین های فیزیکی را خریداری کنید. شما این سکه فیزیکی را که حاوی برچسب ضد ضربه است خریداری می کنید که زیر آن مقدار از پیش تعیین شده بیت کوین قرار دارد. سکه های فیزیکی یک مجموعه کلکسیون های بزرگ را می سازند و می توانند به همان شیوه ذخیره سازی طلا و جواهر در یک بانک یا در یک بیلیارد ذخیره شوند. 
 
یکی از مسائل مربوط به خرید سکه های فیزیکی این است که شما چگونه باید حق بیمه بیت کوین را پرداخت کنید. به عنوان مثال ممکن است برای یک سکه بیت کوین با ارزش 100 دلاری ، هزینه 150 دلار و یا بیشتر بیمه در نظر گرفته شود. علاوه بر این، شما باید به شرکت صدور سکه اعتماد کنید تا کلید های خصوصی را به درستی محافظت کنید و در آینده ای نه چندان دور، بیت کوین ها را استخراج کنید.

منبع: themerkle.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.