جوانب مثبت و منفی گوشی‌های اندرویدی

آیا یک گوشی اندرویدی ارزش خرید را دارد؟ اطلاع از جوانب مثبت و منفی گوشی‌های اندرویدی به افرادی که قصد خرید آنها را ‏دارند کمک می‌کند. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است.‏
جمعه، 8 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: رزیتا ملکی زاده
موارد بیشتر برای شما
جوانب مثبت و منفی گوشی‌های اندرویدی
اندروید در اصل یک بسته نرم افزاری است که به طور ویژه برای دستگاه‌های همراه برخوردار از یک سیستم عامل، میان افزار و اپلیکیشن‌های کلیدی طراحی شده است. امروزه سیستم عامل اندروید ارائه شده توسط گوگل، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های عامل تلفن‌های هوشمند به حساب آمده و شرکتهای سازنده تلفنهای همراه در سرتاسر جهان آن را با روی باز پذیرفته‌اند. اخیراً گوگل وعده داده است که تغییرات مثبتی را در سیستم عامل اندروید ایجاد نماید، به این دلیل که این سیستم عامل در اوج محبوبیت قرار دارد. امروزه بیش از 60 نوع تلفن هوشمند اندرویدی در بازار وجود دارد و بیش از 100000 مدل از آن در روز به فروش می‌رسد.

امروزه، سیستم عامل اندروید پرفروش‌ترین پلتفرم تلفنهای هوشمند در جهان را در اختیار دارد. این سیستم عامل بیش از 200000 اپلیکیشن یا برنامه کاربردی را برای کاربران خود فراهم ساخته اما با افزایش محبوبیت آن، کارشناسان کاملاً اطمینان دارند که این میزان به زودی از مرز 1 میلیون عبور خواهد کرد. گوگل با اندروید ورود بسیار انفجاری در بازار موبایل داشته است. امروزه تلفنهای هوشمند نیز افتخار سریع‌ترین فروش تلفن در بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
 

مزایا و معایب گوشی‌های اندرویدی

وجود انواع مختلف سیستم‌ عامل و تلفن همراه اکثر افراد را دچار سردرگمی کرده است. بسیاری این سئوال را از خود می‌پرسند که آیا ارزش دارد برای یکبار هم شده گوشی‌های اندرویدی را امتحان کنند یا خیر؟ شاید مروری بر جوانب مثبت و منفی گوشی‌های اندرویدی به این خریداران کمک کرده انتخاب بهتری داشته باشند.
 

به لحاظ کاربرپسندی

مزایا
همه‌ی کاربران می‌توانند از تمام مزایای اندروید برخوردار شده و از آنها استفاده نمایند. این سیستم عامل یکی از کاربر پسندترین سیستم‌های عامل در جهان امروزی است و سفارشی سازی آن بسیار آسان است.
 
معایب
اپ استور اپل یا فروشگاه اپلیکیشن اپل هنوز هم اپلیکیشن‌های بهتر و بیشتری نسبت به بازار اندروید موجود ارائه می‌دهد. این نقطه ضعف برای اندروید که تمام سعی خود را می‌کند رقابت سختی با اپل داشته باشد، می‌تواند بسیار گران تمام شود. بعلاوه بسیاری از اپلیکیشن‌های مفید موجود در بازار اندروید رایگان نیستند و این بدان معناست که برای در اختیار داشتن آنها بایستی متحمل هزینه شوید.
 

به لحاظ سخت افزاری

مزایا
اکثر تلفنهای هوشمند اندرویدی دارای باتری قابل تعویض بوده بطوریکه به تمام کاربران خود اجازه داده در صورتی که باتری قدیمی به دلایلی خراب شد یا از کار افتاد، بتوانند باتری جدیدی خریداری نمایند.
در صورتی که حافظه داخلی گوشی نیز برای کاربر کم باشد، گزینه حافظه قابل ارتقاء همواره در دسترس استدر صورتی که حافظه داخلی گوشی نیز برای کاربر کم باشد، گزینه حافظه قابل ارتقاء همواره در دسترس است. جهت برخورداری از حافظه بیشتر می‌توان از یک کارت حافظه SD استفاده نمود.
 
معایب
نقطه ضعف بزرگ اکثر گوشی‌های اندرویدی اندازه صفحه نمایش کوچک آنها بوده است که این امر موجب گشته برخی از رقبای این سیستم عامل از جمله آیفون، گزینه بهتری برای خرید به شمار روند. اکثر مشتریان از کیفیت پایین تصویر دوربین گوشی‌های اندرویدی شکایت دارند.
 

به لحاظ گزینه‌های ارائه شده

مزایا
محبوبیت اخیر سیستم عامل اندروید برخی کمپانیهای پیشرو موبایل همچون HTC، سامسونگ، موتورولا و بسیاری دیگر را به انتخاب اندروید جهت سیستم عامل تلفنهای هوشمند خود ترغیب نموده است. در بازار انواع مختلف دستگاه‌هایی مانند تبلت، پخش کننده موسیقی و سایر دستگاه‌ها وجود دارد که با سیستم عامل اندروید کار می‌کنند.
 
معایب
بسیاری اعتقاد دارند که بیش از حد بودن هر چیز خوب نخواهد بود. بیش از حد بودن تلفنهای هوشمند در بازار باعث شده است پیگیری مزایا و معایب هر یک از گوشی‌های اندرویدی غیر ممکن باشد. هر گوشی از گوشی‌های بعدی بهتر است البته تا زمانی که این گوشی خریدار داشته باشد، بنابراین اشاره به کاستی‌های این محصول کار دشواری خواهد بود.
 

برنامه‌های کاربردی

مزایا
بازار اندروید دارای بیش از 200000 اپلیکیشن است و روزانه بر این تعداد افزوده می‌شود. نصب و دانلود اپلیکیشن از بازار اندروید کار بسیار ساده‌ای است. چنانچه کاربر از یک اپلیکیشن خسته شود، می‌تواند آن را بسیار راحت از گوشی خود حذف نماید، روند حذف برنامه برخلاف سایر گوشی‌ها وقت گیر نخواهد بود.
 
معایب
اپ استور اپل هنوز هم اپلیکیشنهای بهتر و بیشتری نسبت به بازار اندروید ارائه می‌دهد. این نقطه ضعف برای اندروید که سخت در تلاش رقابت با اپل است بسیار گران تمام شده است. همچنین بسیاری از اپلیکیشنها در بازار اندروید رایگان نیستند.
 

راه اندازی سیستم عامل اندروید

مزایا
بهترین بخش در خصوص اندروید گوگل آن است که تقریباً هر سه ماه یکبار نسخه جدیدی از اندروید را عرضه می‌کند. نسخه جدید به معنای اپلیکیشن و بازی‌های بیشتر و رفع بسیاری از باگها یا اشکالات و بهبود نسخه قدیمی‌تر است. بروز رسانی گوشی با نسخه‌های جدید به کاربران کمک کرده از خدمات بهتری برخوردار باشند.

معایب
نمی‌توان گفت که تمام کاربران گوشی‌های اندرویدی از این تغییرات مداوم گوگل خرسند و راضی هستند و حقیقت این است که همه توانایی بروز رسانی مداوم گوشی‌های خود را با نسخه‌های جدید ندارند. بسیاری افراد جهت حفظ بروز رسانی گوشی‌های خود سعی در روت کردن گوشی کرده که این کار بسیار پرمخاطره است. (روت کردن یعنی دسترسی به فایل‌های ریشه‌ای و سیستمی اندروید که توسط سازندگان این سیستم عامل پنهان شده‌اند).

عمل روت کردن در اندروید مشابه جیلبرک (jailbreak) در آیفون است که با یک اشتباه گوشی به یک تکه آجر بی مصرف تبدیل می‌شود. از اینرو، پیشنهاد نمی‌کنیم پس از اطلاع از خطرات مختلف روت کردن آن را انجام دهید.
 

به لحاظ تنوع

مزایا
گوشی‌های اندرویدی شور و شوق فراوانی را در بازار به راه انداخته و به سرعت بر محبوبیت آنها افزوده می‌شود. مصرف کنندگان بیشترین نفع را از آنها برده به این دلیل که انتخابهای بسیاری پیش رو داشته و قیمت آنها نیز چندان بالا نیست.
 
معایب
همه ما به فناوری موبایل وابسته شده‌ایم. این فناوری به قدری افراد را  تنبل ساخته است که ترجیح می‌دهند بجای دیدار یکدیگر و گفتگوی رو در رو از طریق تلفن با یکدیگر صحبت نمایند. این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفته که استفاده مفرط از هر تلفن همراهی می‌تواند باعث ایجاد خطر برای سلامتی شود.
تلفنهای همراه به بخش غیر قابل انکار از زندگی ما بدل شده و در حال حاضر کار بدون آنها بسیار دشوار استموارد فوق چند مورد از جنبه‌های مثبت و منفی گوشی‌های اندرویدی را شامل می‌شدند. تلفنهای همراه به بخش غیر قابل انکار از زندگی ما بدل شده و در حال حاضر کار بدون آنها بسیار دشوار است. امید داریم که خوانندگان این مطلب اطلاعات مورد نظر خود را از طریق این مقاله بدست آورده باشند.

 
منبع: techspirited


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.