چگونه منبع انرژی مثبت باشیم؟

در اینجا درباره مثبت اندیشی و انتقال آن به دیگران صحبت می کنیم.
دوشنبه، 11 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه منبع انرژی مثبت باشیم؟
یه روز خیلی خوب رو تصور کنین که کلی برنامه تو ذهنتون دارین و با قدرت به کارهاتون میرسین، بعد دوستتون رو ملاقات می کنین و بهتون میگه: ” چقدر خسته به نظر میرسی!” همین جمله کافیه تا اون همه حال خوب رو از دست بدین و بی انرژی و خسته بشین و مثل بادکنکی که بهش سوزن زدن خالی بشین.

یا مثلا با تمام وجودتون برای رسیدن به هدف تلاش می کنین و نا امیدی به خودتون راه نمیدین و یک دفعه کسی از راه میرسه و میگه: ” خیلی خوبه ولی خسته نمیشی از این همه تلاش” . همین باعث میشه که ذهنتون به سمت بخش منفی و خسته کننده ی کارتون بره و انرژی تون رو از دست بدین.

خیلی از ما ممکنه چنین شرایطی رو تجربه کرده باشیم. شرایطی که به خاطر حرف بقیه، انگیزه مون رو از دست دادیم و ذهنمون به سمت افکار منفی رفته. اکثر این حرف ها با نیت بدی گفته نمیشه، اما بار منفی کلماتش می تونن تاثیر بدی روی طرف مقابل بذارن.

حالا به موقعیتی درست مقابل این شرایط فکر کنین، موقعیتی که پدر و مادرتون از عمل کردتون تعریف کردن و یا تشویق معلم باعث شده با انرژی و انگیزه ی بیشتری به مسیرتون ادامه بدین و تلاش کنین.

ما آدم ها، باید سعی کنیم امواج مثبت رو به زندگی خودمون و اطرافیانمون بیاریم. به قدرت کلمات باور داریم و سعی می کنیم با انتخاب درست جملاتمون تاثیر خوبی روی بقیه بذاریم. وقتی کسی گرفته و ابری هست میتونیم با حرف های مثبت، تاثیری خیلی بیشتر از اون چیزی که فکر می کنیم روش بذاریم. شاید ما با حرف ها، تشویق ها و انرژی دادن هامون بخش بزرگی از زندگی یک نفر رو تغییر بدیم و اون رو به ادامه ی مسیر تشویق کنیم.

این انتقال احساس خوب و انرژی مثبت بزرگ و کوچیک نداره، بیاین اون آدمی باشیم، که با دیدنش انرژی خوب می گیرن و می تونیم با حرف هامون حال دل اطرافیانمون رو خوب و آفتابی کنیم. به جای اینکه به یه خانوم خانه دار بگیم چقدر حوصله ش تو خونه سر میره، بهش یاد آوری کنیم چقدر وقت برای کار های هیجان انگیز داره. به جای اینکه به صورت پر جوش یه نوجوون اشاره کنیم که یک مرحله ی کاملا طبیعی از رشدش هست، از تیپ قشنگ و آراستگیش تعریف کنیم. به جای اینکه خستگی یک مادر از رسیدگی به بچه ی کوچیکش رو بهش یاد آوری کنیم، بهش بگیم چه نقش مهمی داره و چقدر کار بزرگی انجام میده. و یا به جای اینکه به خاطر دور بودن یک دانشجو از شهر خودش باهاش همدردی کنیم، بهش بگیم این سختی کشیدن ها چقدر ارزشمنده وقتی قراره در نهایت حسابی موفق بشه. و البته کلی مثال این چنینی دیگه هست که در طول روز باهاش رو به رو میشیم و میتونیم با یک انتخاب آگاهانه در صحبت هامون، ساعات خوبی رو برای بقیه رقم بزنیم.

بیاین اون آدم  مثبتی باشیم، که مثل خورشید انرژی و حال خوب رو به همه منتقل می کنه.


منبع: سایت رنگی رنگی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.