راهکارهایی برای اینکه دچار روزمرگی نشوید

در اینجا روشهایی برای زیباتر شدن روزمره های شما ارائه شده است.
پنجشنبه، 14 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای اینکه دچار روزمرگی نشوید
هر فردی باید در بین کارهای روزانه زمانی رو برای خودش و کارهایی که به اون ها علاقه داره کنار بذاره. این کارها شاید بخش کوچکی از روز یا حتی هفته رو اشغال کنن اما تاثیر بزرگی در سلامتی روحی و ذهنی میذارن.
در واقع یک تفریح که “فقط و فقط” بخاطر خودتون و علاقه ای که دارید انتخاب میکنید به ضمیر درونی شما حس ارزشمندی رو القا میکنه و باعث بالا رفتن عزت نفس در شما میشه و در کنار همه این ها حس و حال خوب رو وارد روزهاتون میکنه.

در اینجا عادت هایی رو پیشنهاد دادیم که میتونن به یک تفریح دل انگیز تبدیل بشن و زندگی تون رو زیباتر کنن.

۱- به گلدون یا باغچه رسیدگی کنید. پرورش دادن و رسیدگی به گل ها و یا باغچه باعث کاهش استرس میشه.

۲- آشپزی کنید. آشپزی یک هنره، در حالیکه آشپزی برای خیلی ها بخشی از کارهی روزمره محسوب میشه، اما اگر با عشق و علاقه انجام بشه، دقیقا مثل نقاشی میتونه حس خوبی در شما بوجود بیاره.

۳- مطالعه کنید. کتاب خوندن خیلی بیشتر از یک تفریح ساده است، در واقع به بالا رفتن تمرکز، کارکرد بهتر مغز، پرورش تخیل و گسترش دایره لغات شما کمک میکنه و در کنار همه این ها باعث کاهش استرس هم میشه.

۴- نواختن یک ساز رو یاد بگیرید. ساز زدن در کارکرد بهتر ذهن تاثیر خوبی میذاره.

۵- شطرنج بازی کنید. شطرنج علاوه بر اینکه هر دو نیمکره مغز رو فعال میکنه، به بهبود تفکر استراتژیک و تقویت حافظه هم کمک میکنه.

6- از یک ماهی نگهداری کنید. نگهداری از حیوانات به سلامت فکری کمک میکنه، شاید شرایط نگهداری از سایر حیوانات برای همه فراهم نباشه با یک تنگ و یک ماهی هم میتونید از مزایای اون بهره مند بشید، اما یادتون باشه حتما در مورد نگهداری صحیح تحقیق کنید و حسابی مراقبش باشید.

7- در کلاس ورزش های گروهی شرکت کنید. کلاس ورزشی هم از مزایای ورزش شما رو بهره مند میکنه و هم باعث برقراری روابط اجتماعی و آشنایی با افراد مختلف میشه.

8- پروژه های بافتنی و دوختنی شروع کنید. شاید جالب باشه بدونید که دوختن تاثیری مثل میدتیشن روی ذهن شما میذاره و به کاهش اضطراب، افسردگی و تنش کمک میکنه.

9- خاطره بنویسید. روزانه نویسی به مرتب شدن افکار، چشم انداز هدف ها و شناختن خود کمک میکنه.


منبع: سایت رنگی رنگی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.