با بوم گردی در ایسلند آشنا شوید

در اینجا شما را با بوم گردی در ایسلند آشنا می کنیم.
پنجشنبه، 21 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
با بوم گردی در ایسلند آشنا شوید
بوم گردی در ایسلند تازگی ندارد. در گذشته به عنوان یکی از بهترین مقاصد اکوتوریسم در جهان شناخته شده است. کشور جزیره ای کم جمعیت که با حلقه قطب شمال معاشقه می کند، تحت سلطه آتشفشان ها، چشمه های زمین گرمایی و رودخانه ها است که همه بازدید کنندگان می توانند به راحتی اکتشاف کنند. آنچه در چند سال گذشته تغییر کرده این است که خطوط هوایی مستقر در ایسلند، دسترسی راحت تر و ارزان تر از ایالات متحده به جزیره را آسان کرده است. در نتیجه تعداد ورودی ها رو به افزایش است، اما تعداد گردشگران در مقایسه با مکان های اروپا هنوز متوسط است. بیشتر انرژی این کشور از نیروگاه های زمین گرمایی و هیدروالکلی حاصل می شود، مقامات گردشگری هتل های دوستدار محیط زیست را ترویج می کنند و راهنماها روی سفرهای غیر موتوری تمرکز می کنند. در حالی که صنعت اکوتوریسم این شرکت هواپیمایی جدید نیست، ارزان و به راحتی در دسترس می باشد و کشور را برای افرادی که می خواهند آن را تجربه کنند، از همه جا قابل دسترسی تر می کند.


گردشگری پایدار در مقابل گردشگری انبوه در بوم گردی در ایسلند:

جهانگردی صنعتی مانند سایر صنایع است که برای تولید بیشترین سود ممکن، از مدل ها، سیستم ها و تئوری های اثبات شده استفاده می کند. شبکه به طور فزاینده ای از ذینفعان در این عملیات گسترده شامل احزاب دولتی، خطوط هوایی، اپراتورهای گردشگری، ارائه دهندگان تور، مشاغل محلی، دارندگان املاک و مستغلات، ساکنان محلی و البته خود گردشگران می باشد. در مقیاس جهانی، این صنعت به طیف عظیمی از اصطلاحات خاص شکسته شده است و هرکدام به "کشش" تمایلات توریستی اشاره می کنند. بوم گردی در ایسلند، گردشگری خلاق، گردشگری تاریک، جهانگردی فضا، گردشگری مذهبی، گردشگری داوطلبانه، و فقط تعداد معدودی را می توان نام برد. در ایسلند، بزرگترین جاذبه خود طبیعت است و همچنین فرصتی برای احساس تنهایی انسان ناخوشایند در مناظر گسترده و باز است. این می تواند به عنوان گردشگری طبیعت / ماجراجویی طبقه بندی شود. این نکته را ذکر می کنیم که بوم گردی در ایسلند به این معنی است که خود طبیعت موتور اصلی صنعت سفر ایسلند است و بنابراین در هنگام محافظت و احترام از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 
 

با بوم گردی در ایسلند آشنا شوید
 
جالبترین اشتباهات گردشگران در بوم گردی در ایسلند:

 در بوم گردی در ایسلند گردشگری پایدار می تواند به عنوان یک استراتژی مدیریتی برای جذب بازدید کنندگان بین المللی و با در نظر گرفتن کامل عواقب این اقدام بر محیط زیست، فرهنگ میزبان و اقتصاد آن تعریف شود. با احترام به میراث فرهنگی، سیستمهای اعتقادی و اقدامات فرهنگی، از حقانیت فرهنگی-اجتماعی جامعه میزبان، محافظت و نگهداری کنید. جامعه میزبان باید در عوض مشارکت داشته باشد و مهمانان خود را در مورد چگونگی بهتر تعامل و احترام به محیط طبیعی به آنها آموزش دهد. تأمین اقتصادی برای جوامع میزبان از سودهای حاصل از توسعه گردشگری و همچنین توزیع کلیه سهامداران مناسب برای توزیع منصفانه آنها است. این امر باعث می شود تا از تأکید ناعادلانه بر گردشگران به جای افراد محلی، جلوگیری شود. 


گردشگری انبوه در بوم گردی در ایسلند:

در بوم گردی در ایسلند با رقابت شدید بین اپراتورها روبرو می شوید. با انجام قیمت گذاری، تفاوت بین خدمات مسافرتی در بهترین حالت کم می شود. این بدان معناست که، به جای اینکه تجربه ای بی نظیر ارائه شود، بازدید کنندگان ایسلند با همان تورها و فعالیت هایی که قبلاً بازار را اشباع کرده است، ملاقات خواهند کرد. با افزایش تعداد گردشگران، جاه طلبی های محلی نیز برای سودآوری از این روند افزایش می یابد. در ایسلند امروز، اپراتورهای تور بالا می روند و سقوط می کنند، حتی بزرگترین شرکت ها به دلیل اتکا به عوامل بازار در معرض خطر هستند. این اشباع بیش از حد مشکلی است که بخشی از آن توسط خود گردشگران ایجاد شده است. با اذعان و پذیرش آسان قیمت ارزهای تخفیف در حال انجام، بسیاری سفر ارزان را یک حق می دانند و نه یک امتیاز. چنین تفکری فقط می تواند به ضرر یک تجربه با کیفیت باشد. همچنین باید در نظر داشت که جهانگردی یک صنعت قابل ویرایش است و متکی به جزر و مدی زودگذر از منافع بین المللی است و بنابراین نمی تواند به مانند سایر صنایع بزرگ موجود در آن ذخیره شود.


طبیعت در بوم گردی در ایسلند:

در بوم گردی در ایسلند با توجه به اینکه بازدید کنندگان به دلیل طبیعت باشکوه آن- به آبشارها، زمین های بیکران و بی نظیر آن، سیستمهای ظریف رودخانه، کوههای پوشیده از برف، به ایسلند سفر می کنند - بدیهی است که مراقبت و محافظت از محیط زیست برای اطمینان از طولانی شدن طول عمر صنعت گردشگری اساسی است. یخچالهای طبیعی ساکن ایسلند برای بازدیدکنندگان بین المللی که به این کشور سفر می کنند یک حرکت بزرگ محسوب می شود، اما بسیاری از آنها از این واقعیت غافل می شوند که این بسته های یخی مستقیماً تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار گرفته و با سرعت قابل توجهی در حال بازگشت هستند. هنگامی که یخچالهای طبیعی ناپدید می شوند، مجموعه ای از فعالیت های مرتبط، گزینه های تور و از همه مهمتر، چشم اندازهای طبیعی زیبا نیز مشاهده می شود.
 

با بوم گردی در ایسلند آشنا شوید

آیا بوم گردی در ایسلند در آینده پایدار است؟

در حقیقت، بعید است که ایسلند تعداد بازدید کنندگانی را که توسط دولت در سالهای آینده پیش بینی شده است ببیند. طبق این پیش بینی ها، انتظار می رود در سال 2020 حدود 2.5 میلیون میهمان از ایسلند دیدن کنند، اما مانند هر جای دیگر، جدید بودن یک مقصد تمایل به خسته شدن به موقع دارد. در بیشتر قسمتها به دلیل جمعیت اندک این کشور، رونق ایسلند غیرممکن است. فقط کشورهایی که رونق گردشگری خود را تجربه می کنند، پیوندهای بسیار پرتنش دارند. دولت در حال حاضر برنامه های خود را برای حفاظت از طبیعت و فعالیت های در فضای باز به صورت دستی ارائه داده است. در بوم گردی در ایسلند،گردشگران می توانند در اقدامات پایدار گردشگری سهیم باشند. قبل از هر چیز ضروری است که مطالبی راجع به فرهنگ مورد نظر برای بازدید از آنها انجام دهید. یادگیری در مورد محیطی که در آن سفر خواهید کرد به شما کمک می کند تا شما را در یک چارچوب محترمانه قرار دهید و همچنین در مورد برخی اشتباهات اساسی که می توانید از آن جلوگیری کنید آگاه شوید. انجام مسئولیت پذیری در طول سفر خود به ایسلند همچنین به حداکثر رساندن زمان و تجربه شما کمک خواهد کرد. با تأمل در مورد چگونگی تعامل مردم محلی با یکدیگر و محیط آنها، می توانید خود را یکپارچه در پارچه فرهنگ ایسلندی قرار دهید. یکی از اولین مشاهداتی که بازدیدکنندگان در ایسلند اغلب انجام می دهند این است که خیابان ها و حومه های کشور چقدر تمیز است. در حقیقت، در بوم گردی در ایسلند، احترام به محیط زیست فقط به معنای خودداری از بستر نیست بلکه به معنای اتخاذ یک رویکرد پیشگیرانه برای مشکلاتی است که در حال حاضر وجود دارد. در سفر به ایسلند، از مقررات زیست محیطی موجود برای حفظ و محافظت از طبیعت این کشور آگاه باشید. 


  پشتیبانی از مشاغل محلی در بوم گردی در ایسلند

 در بوم گردی در ایسلند یکی از راههای مطمئن برای حمایت از اقتصاد ایسلند، حمایت از مشاغل محلی است. با خرید کالاها و غذاهای محلی و جستجوی آن دسته از شرکتهایی که دلایل محیطی را در اولویت قرار می دهند، شما تأثیر مستقیمی بر طول عمر ایسلند به عنوان یک مقصد بازدیدکننده خواهید داشت. حمایت از مشاغل محلی همچنین به شما امکان می دهد تا با مردم ایسلندی ارتباط مستقیمی برقرار کنید. با  این روش، شما می توانید درک عمیق تری از ماهیت زندگی روزمره در اینجا کسب کنید و استعداد، تعهد و کارآفرینی باورنکردنی که توسط جامعه تجاری کوچک ایسلند نشان داده می شود را برای خود ببینید.

منبع: guidetoiceland.is


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.