راهکارهایی برای خوشحال بودن

ذر اینجا ۱۰ راهکار برای برگرداندن شادی و خوشحالی به زندگی ارائه شده است.
سه‌شنبه، 2 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای خوشحال بودن
تا به حال شنیدید که میگن “خوشحال بودن یک انتخابه”؟ این جمله واقعا صحت داره! آدم ممکنه توی شرایط مختلف و با گوش دادن اخبار ناراحت کننده ای که اینور و اونور میخونه یا میشنوه یک مدتی در زندگی خوشحالی و شادی خودش رو از دست بده. اینجور مواقع وقتهاییه که باید کمی صبر کنیم و به عقب نگاه کنیم. این ۱۰ تا راهکار بهتون کمک میکنن شادی و خوشحالی رو دوباره تو زندگیتون پیدا کنین.


۱_ دور و بر آدمهایی باشید که دوستون دارن

این یک موضوع مهمه که ممکنه خیلی وقتها یادمون بره! بهتره وقت و زندگیتون رو با آدمهایی بگذرونید که دوستون دارن، براشون مهم هستید و ازتون حمایت میکنن. اینجوری حس دوست داشتنشون رو دریافت میکنید، که میتونه کلی آرامش و امنیت بهتون بده. در عوض اگه دور و بر کسانی باشید که فقط به فکر خودشونن و همیشه در حال گفتن حرفهای منفی و تخریب کننده هستند، زندگیتون کم کم تاریک و ناراحت کننده میشه. اشکالی نداره اگه آدمهایی که انرژی منفی بهمون میرسونن رو کنار بذاریم، برای اینکه دنیامون رو ناراحت میکنن.


۲_با انجام کارهایی که دوست داری حواس خودت رو پرت کن

انجام دادن چه کاری رو از ته دل دوست داری؟ آخرین باری که کاری رو که دوست داشتی انجام دادی کی بوده؟ اگه جوابتون به هر دوی این سوال ها “نمیدونم” هست، بهتره کمی وقت بذارید و چیزی که انجام دادنش واقعا به شوق و وجد میارتون رو پیدا کنین. انجام دادن کارهای مورد علاقه چیزیه که زندگی رو برای آدم خوشایند میکنه.


۳_تا میتونی بخند و شوخی کن

سعی کنید زندگی رو خیلی جدی نگیرید. همه میدونیم که بعضی وقتها برای گرفتن تصمیم درست باید جدی بود، اما اگه عادت کنید به این فکر که زندگی سخته و همه چیز رو خیلی جدی بگرید، زندگی ناخودآگاه اینطوری میشه براتون! سعی کنید همیشه خوش بگذرونید. یاد بچگیها بیفتید که بدون هیچ دغدغه ای، زمان زیادی رو به بازی کردن اختصاص میدادیم. به دنیا بخندین و نذارین مشکلات حس خوشحالی رو ازتون بگیرن!


۴_قدر چیزهایی که دارین رو بدونین

آره این جمله خیلی تکراری شده، اما باور کنید تا وقتی که حس رضایت رو از چیزهایی که دارین به دست نیارین، با به دست آوردن چیزهای جدید هم موفق به این کار نخواهید شد. اگه این مطلب رو میخونید، احتمالا سقفی بالای سرتونه، غذایی برای خوردن دارید، و از سلامتی نسبی برخوردار هستید. همین عالی نیست؟


۵_فکرهاتون رو بنویسید تا ذهنتون آروم بشه

نوشتن خاطرات یا نوشتن به طور کلی یکی از بهترین راه ها برای خلوت کردن ذهن هست. وقتی احساس میکنید به ناراحتی به سراغتون اومده، احساساتون رو بنویسید. مطمئن باشید بعدش کلی احساس سبکی بهتون دست میده!


۶_به طبیعت برگردید

طبیعت آروم و زیباست و به خودی خود میتونه یک درمان خوب برای وقت هایی باشه که ناراحتیم. حتما نباید برید به قله ی کوه یا ساعت ها پیاده روی کنید، همین که سری به حیاط خونه تون بزنید و توجهتون رو به گل و گیاه ها و پرنده های دور بر جلب کنید، میتونه کلی تاثیر مثبت داشته باشه.


۷_یک کاری برای یک نفر دیگه انجام بدین

بخش عظیمی از حس خوشحالی و رضایت از اینجا میاد که آدم مشکل یک نفر دیگه رو حل کنه. خودتون رو عادت بدین که وقتی کسی ازتون درخواست کمک کرد، با روی باز این کار رو براش انجام بدین. کمک کردن همیشه به معنای پول قرض دادن نیست، به یک نفر توی اسباب کشی کمک کنید، یک کتاب خوب قرض بدید، یا وقت برای شنیدن حرفهاش بذارین.


۸_به دنبال خوبی های دنیا بگردین

اگه به دنبال دلایلی برای خوشحال بودن در این دنیا بگردین، حتما پیداش میکنید. پس به جای نمرکز روی چیزهای بد، بهتره به اتفاقات خوب فکر کنیم. یادتون باشه، طرز فکر ما واقعیت دنیای اطرافمون رو میسازه!


۹_به حس های خودتون اعتماد داشته باشید

تو تنها کسی هستی که میدونه چه کاری برای تو اشتباه و چه کاری درسته. برای اینکه از شر غم و غصه های این دنیا خلاص بشین، با حستون تصمیم بگیرین، و بعد به اون حس اعتماد کنید. در زندگی اشتباه وجود نداره، فقط فرصت های مختلف برای رشد در اختیارمون هست.


۱۰_ همون تغییری باش که دوست داری در جهان ببینی

با وجود اخبار و اتفاقاتی که دورمون میفته، دنیا هر از گاهی میتونه باعث ناراحتی حالمون بشه. اگه دوست دارید دنیا تغییری داشته باشه، اون تغییر رو در خودتون ایجاد کنید. اگه دوست دارید عشق بیشتری باشه، بیشتر عشق بورزید، اگه دوست دارید پول بیشتری باشه، بیشتر به بقیه کمک کنید.
 
ترجمه شده از Lifehack 


منبع: سایت رنگی رنگی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.