علت خواستگاری پسر از دختر چیست؟

در ادامه با علت اینکه چرا خواستگاری از طرف مرد انجام می شود آشنا خواهید شد.
دوشنبه، 8 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
علت خواستگاری پسر از دختر چیست؟
در حوزه انتخاب همسر، بدون هیچ شک و تردید همان طور که پسرها حق انتخاب دارند، خانم ها یا دختران نیز حق انتخاب دارند و معمولًا در بیشتر موارد وقتی کسی به خواستگاری دختران می آید می توانند در مورد آن فرد تحقیق دقیق انجام دهند و پس از تحقیقات لازم انتخاب کنند یعنی جواب آری یا نه بگویند لذا حق انتخاب شرعاً و قانوناً حق طبیعی خانم در مورد همسر آینده شان می باشد.

لازم به ذکر است در حال حاضر هم در بیشتر مناطق ایران، تقریباً همین طور عمل می شود مگر در موارد بسیار نادری که ممکن است خانواده از روی تعصبات، فردی را به دختر تحمیل کند، بلکه به بیان واقع بینانه تر خواستگاری گرچه مقدمه یک انتخاب است ولی بیشتر شبیه به پیشنهاد است؛ یعنی، آنچه در فرآیند خواستگاری رخ می دهد این است که از طرف خانواده پسر یا از طرف خود پسر به خواستگاری دختر می روند یعنی در واقع پیشنهاد ازدواج با دختر را مطرح می کنند و دختر حق دارد انتخاب کند و جواب مثبت دهد همان طور که حق دارد رد کند و جواب منفی بدهد.

بنابراین هر دو انتخاب گرند اما به شکل های مختلف، هر دو مسؤولیت پذیرند اما در قالب های گوناگون و هر دو وظایف خاصی را انجام می دهند ولی با چارچوب های متفاوت. پس باید دید که چگونه این انتخاب گری، قبول مسؤولیت و انجام وظایف شکل گیرد که نه تنها تأثیر منفی نداشته باشد بلکه آثار نسبت خود را در زندگی مشترک و آینده داشته باشد.

خواستگاری مرد از زن با توجه به ویژگی های زن و مرد در نوع انسان بهتر و شایسته تر است. هر چند ممکن است پیامدهای منفی ای برای پاسخ رد یک زن به مرد در برخی مردان یافت ولی این پیامدهای منفی در نوع مردان به وجود نمی آید و آثار سوء کمتری دارد. در یک مقایسه بین تأثیرات منفی در زنان و مردان شاید بتوان گفت شکنندگی شنیدن پاسخ رد در زنان بیشتر است. بنابراین نمی گوییم در هیچ موردی از مردان با گرفتن پاسخ رد از طرف زنان دچار مشکل و شکنندگی نمی شوند بلکه می گوییم آثار سوء پیامدهای منفی در مقایسه با زنان کمتر است و یا آن قدر کم است که می توان از آن صرف نظر کرد. پس خواستگاری از طرف مردان باید انجام گیرد تا پیامدهای منفی کمتری داشته باشد. چنان که در نظام زیبای طبیعت نیز به طور معمول نرها دنبال ماده ها می روند و چه بسا تعداد بسیاری از زنبورها دنبال یک ملکه بروند تا یکی از آنها موفق به وصال با ملکه شود!


منبع: حوزه نت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما