برخی از چیزهایی که احتمالاً در ده سال آینده منسوخ خواهند شد

با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی و جهان به طور کلی، کالاهای امروز مطمئناً چیزی از گذشته خواهد بود. بیایید نگاهی به آنچه ممکن است برای نسل بعدی وجود نداشته نباشد بیندازیم.
سه‌شنبه، 9 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
برخی از چیزهایی که احتمالاً در ده سال آینده منسوخ خواهند شد
«چه کسی می تواند بگوید جاده به کجا می رود، روز به کجا روان است، فقط زمان...»
- Enya «فقط زمان»
 
در این شیوه سریع التغییر زندگی، چیزهایی که تأثیر زیادی بر زندگی روزمره می‌گذارند همچنان حرکت می‌کنند تا به یک وجود موزه‌ای تبدیل شوند. با وجود گجت‌ها و اسبابک‌هایی که هر دقیقه به دنیا می‌آیند، واضح است که مواردی که ما به دیدن آنها در اطراف خود عادت کرده‌ایم ممکن است روزی از چهره زمین رخت بربندند.
 
اما به این فکر کنید که در بین ما بسیاری وجود دارند که دوست دارند کالاهای مورد علاقه‌شان را به گنج تبدیل کنند و حتی اگر فقط برای لذت باشد آنها را ذخیره کنند. پس بیایید نگاهی بیندازیم به آنهایی که ممکن است طی چند سال آینده دیگر نباشند. این یکی از نقل قول‌های Cher است که به نظر جالب می‌آید: "در این تجارت، زمان لازم است که واقعاً خوب بشوی، و تا آن زمان، منسوخ خواهی شد. "
 

این نیز بگذرد

وسایل کنترل از راه دور
در حالی که شما از ​​جنگ گربه بر روی کنترل از راه دور لذت می‌برید، نسل آینده ممکن است قادر به انجام چنین کاری نباشد. کنترل از راه دور با تلفن‌های هوشمندی جایگزین می‌شود که قادر به انجام تقریباً هر کار دیگری هستند. علاوه بر این، با تلویزیون هوشمند شما حتی نیاز به استفاده از ریموت را احساس نمی‌کنید، زیرا بیشتر عملیات آن به حرکات دست شما بستگی دارد. سپس گزینه کنترل گفتار وجود دارد. بیایید فقط بگوییم که تا عجالتاً هستند بیایید از آن لذت ببریم.
 
کلیدهای ماشین
عزیزم ، کلیدهای ماشین کجا هستند؟ آنها را در مکان معمول‌شان پیدا نمی‌کنم.
کلیدهای اتومبیل در حال کاهش هستند. وقت آن است که به فن آوری جدید اتومبیل سلام بگوییم، که نه برای ورود به اتومبیل و نه برای راه اندازی آن نیازی به کلید نداریم. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آن را با جاکلیدی باز کرده و دکمه شروع را بزنید تا موتورِ خودرو خود را روشن کنید و آماده حرکت شوید. چیزی به ما می‌گوید همان سرنوشت در انتظار دسته کلیدهای فعلیمان است.
 
معاملات نقدی
بانکداری اینترنتی و استفاده از پول پلاستیکی (کارتهای اعتباری و کارت‌های بدهی) در حال حاضر دلیل کاهش معاملات پولی است. با این کاهش آشکار، نیاز به پول سکه‌ای نیز کاهش می‌یابد. ممکن است روزی بیاید که تنها پول نقدی که از ما باقی می‌ماند آنهایی باشند که در موزه‌ها قرار دارند. علاوه بر این، این کار دوست داشتنی اقتصادی است که با پول‌های نوت‌ سبز ساخته شده از کاغذ خداحافظی کنیم.
 
 کاغذ و قلم
هنر خوشنویسی از کجا ناپدید شده است؟ زمانی بود که یک سند از طریق دست نویسی جوهره خودش را منعکس می‌کرد. این روزها، همه چیزهایی که می یابید افرادی هستند که به جای استفاده از دفتر و قلم‌های واقعی، روی صفحه نمایش وسایل الکترونیکی و تلفن‌های لمسی با شتاب در حال نوشتن هستند. یک روش بهتر برای بیان آن این است که مردم اکنون تنها از کپی پیست کردن لذت می‌برند.
 
قلک‌ها
آیا شما عاشق صدای جرنگ جرنگ پول‌های خرد در قلک عزیزتان نیستید؟ روزی که تمام پول‌ها پلاستیکی باشد و معاملات بدون اسکناس و سکه صورت بگیرد، قلک‌ها حتما در تاریک‌ترین گوشه کابینت‌های ما بی سر و صدا استراحت خواهند کرد.
 
تلفن‌های فشاری
یکی از بهترین راه های بلعیدن عصبانیت‌تان این است که با عصبانیت گوشی خود را باز و بسته کنید. اما از این پس، این روش آسان مدیریت خشم آرام آرام در حال کاهش است. تلفن فشاری که روزی در اوج بود به آرامی با ورود برخی از گجت‌های خوش اقبال دارد به بیرون رانده می‌شود. سلام به تلفن‌های هوشمند جدید مجهز به امکانات لمسی و نه تلفن‌های دارای صفحه کلید.
 
خطوط تلفنی ثابت
استفاده از این تلفن‌ها در حال حاضر به ارتباطات داخل اداره محدود شده است و به طور پیوسته شاهد کم شدن است زیرا امکانات تماس شبکه‌ای و گزینه‌های چت جایگزین تلفن های سیمی می‌شود. دیگر نمی‌توانید در حالی که در حال صحبت با دوست خود هستید، درگیر سیم‌های تلفن دیواری شوید.
 
چه تاسف آور! به هر حال، شما هنوز هم می‌توانید تلفن‌های ثابت را به عنوان قطعات عتیقه برای تزئین خانه / محل کار خود نگه دارید.
 
کلمه عبور و ورود به سیستم
گذرواژه‌ها و ورود به سیستم به سرعت در معرض انقراض قرار دارند زیرا به زودی بیومتریک به جای آنها خواهد آمد. به زودی از نیاز مداوم برای تغییر رمز عبور خود خداحافظی می‌کنید. با استفاده از این فناوری می‌توانید جلو بروید و از هویت خود محافظت کرده و در امان باشید. در این تجارت، زمان لازم است که واقعاً خوب بشوی، و تا آن زمان، منسوخ خواهی شد. به علاوه، بیومتریک می‌تواند فرد را با صدای خود شناسایی کند و ضبط کننده‌ی ویژگی‌های شخص باشد، بنابراین ورود ایمن را برای هر حسابی که در اختیار دارد امکان پذیر می‌کند.
 
دیسک‌های سخت
حتماً شما در مورد «ابر» شنیده‌اید! دیگر نیازی به همراه داشتن هارد دیسک شخصی خود ندارید زیرا هیچ چیز شخصی نخواهد بود. کلیه فعالیت‌های شما برای ارجاع آینده در ابر ذخیره می‌شود. بدون نیاز به ریختن تمام داده‌های ذخیره شده خود بر روی هارد دیسک می‌توانید به تمام اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. شما دیگر قادر نخواهید بود داده‌ها را فراموش کرده، حذف یا جایگزین کنید.
 
دسک تاپ
روزهایی بود که دسک تاپ بزرگ داشتیم اما پس از آن، آنها را با صفحه های LED تعویض کردند. با پیشرفت این روند، رایانه‌های All-in-One کاملاً غوغا هستند. این‌ها نیز با تب، لپ تاپ و نوت بوک جایگزین می‌شوند. روزی خواهد آمد که ممکن است تولید وسایل دسک تاپ کلاً متوقف شود. به نظر می‌رسد سرنوشت دسک تاپ‌های موجود تاریک است و هرگز نمی‌دانید که آیا ممکن است آنها به سادگی در مناطقی دورافتاده‌ از جهان به سرانجام خود برسند.
 
ماوس و کیبورد نوری
از دسک تاپ‌های سنتی که به ماوس و صفحه کلید قابل اعتماد مجهز شده‌اند، عبور کنید. آخرین فناوری‌ها به کاربر امکان دسترسی به صفحه کلید مجازی را می‌دهد که نیاز به یک صفحه کلید واقعی را از بین می برد. سپس صفحه‌های لمسی و رابط کاربری داریم که حرکت کاربر را برای رفتن به پوشه‌ای مشخص تشخیص می‌دهد. پس چرا از ماوس استفاده کنید؟
 
منبع: Cheryl Mascarenhas


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما