نحوه رفتار با همسر

برای آشنایی با نکاتی که به ثبات زندگی زناشویی کمک می کند این مقاله را بخوانید.
پنجشنبه، 11 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نحوه رفتار با همسر
دوام زندگی زناشویی مستلزم رعایت نکات ظریفی توسط همسران است که غفلت از آن ها ممکن است روابط صمیمانه ابتدای زندگی را دچار خدشه کند. پیشنهاد می کنیم برای کمک به ثبات روابط مقدس زناشویی به خاطر داشته باشید:

- از توجه و احترام به والدین همسر دریغ ننمایید. هر چه شما بیشتر به آن ها محبت کنید آن ها به فرزند خود و عروس خود بیشتر علاقمند و زندگی با آن ها و کنار آن ها دلپذیرتر می گردد.

- توجه به مطالعه و اختصاص ساعاتی از روز به مطالعه به زندگی شما یک انضباط علمی و ارزشی می دهد و شما و زندگی شما را از دیگر زندگی های متمایز می کند.

- راه های جلب رضایت همسر خود را که به صورت اختصاصی است شناسائی نمایید. هنر یک زن در اینست که به این راه ها توجه بیشتری نموده و آن ها را از اول زندگی خوب شناسائی نماید تا بتواند همسر خود را دائماً خشنود و راضی نگه دارد.

- توجه بیشتر به عبادات و رعایت حد و حدود آن، تا به زندگی خود یک زیبائی معنوی بیشتری داده باشید.

توجه به الفاظی که در هنگام گفتگو با همسر و فرزندان بکار می برید. تا می توانید از الفاظ و کلمات ارزشمند و مثبت استفاده نمایید تا همسر شما به عقل و ارزش عقلی شما بیشتر توجه کند.

- توجه به جاذبه های ظاهری خود در نزد شوهر، ترتیب ظاهر متناسب و مورد پسند همسر تا خاطر او را بیشتر به خود جلب کرده باشید.

- چنانچه در طبخ غذا زحمت می کشید سعی کنید نظر او را بعد از میل غذا از او بخواهید و عیوب آن را در دفعات بعدی رفع نمایید تا به حسن سلیقه شما اطمینان پیدا کرده و دست پخت شما را دوست داشته باشد.

- توجه به گفتارها و انجام سریع دستوراتی که در مواقع خاص دارد تا احترام شما نزد او به حقیقت بپیوندد و او شما را قلیا دوست داشته باشد چرا که محبت به وسیله اطاعت، قلبی و عمیق می گردد!!

- شنونده خوبی برای حرف های همسر خود باشید تا او هم شنونده خوبی برای حرف های شما باشد.

- همیشه با شرایط او سخن بگویید نه با شرایط خود تا او بیشتر حس کند که درکش می کنید.


منبع: حوزه نت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما