شواليه هاي اژدها

نژاد اژدها جزو قديمي ترين نژادهاي سرزمين ريولان است. اين موجودات قدرتمند، باهوش و سخنگو در اين سري از بازي ها (برخلاف افسانه هاي نورس) شرور يا خائن نيستند. در عوض اژدها در سرزمين ريولان موجودي دانا و توانمند است که توانايي هاي جادويي باور نکردني نيز دارد. اما جمعيت آن موجودات در طول تاريخ اين سرزمين به سرعت کم شد و آنها براي نجات نسل خود؛ به فکر راه حل مناسبي افتادند. آنها کودکان کوچک و با استعداد را از گهواره دزديده و آموزش مي دادند و به
دوشنبه، 11 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شواليه هاي اژدها
شواليه هاي اژدها
شواليه هاي اژدها






نژاد اژدها جزو قديمي ترين نژادهاي سرزمين ريولان است. اين موجودات قدرتمند، باهوش و سخنگو در اين سري از بازي ها (برخلاف افسانه هاي نورس) شرور يا خائن نيستند. در عوض اژدها در سرزمين ريولان موجودي دانا و توانمند است که توانايي هاي جادويي باور نکردني نيز دارد. اما جمعيت آن موجودات در طول تاريخ اين سرزمين به سرعت کم شد و آنها براي نجات نسل خود؛ به فکر راه حل مناسبي افتادند. آنها کودکان کوچک و با استعداد را از گهواره دزديده و آموزش مي دادند و به تدريج قدرت هاي جادويي خود را نيز به در اختيار کودک قرار مي دادند تا جايي که اين کودک از حالت انساني خارج شده و به يک موجود جادويي و قدرتمند به نام شواليه اژدها تبديل مي شد. اين شواليه ها نه تنها مي توانستند از جادو استفاده کنند؛ بلکه بعضي از انواع بسيار قدرتمند آنها به نام Dragon Lord در صورت لزوم خود به يک اژدها تبديل شده و پرواز مي کردند. هر يک از اين شواليه ها کارهايي را که ارباب و سرور اژدهايش از او مي خواست و صرفاً توسط يک انسان (يا انسان نما) قابل اجرا بود؛ انجام مي داد. علاوه بر اين اژدها از طريق نيروي جادويي خود مي توانست هر آن چه شواليه اژدها مي بينيد و مي شنود را حس کند؛ از اين رو شواليه اژدها به چشم و گوش اژدها تبديل مي شد.
نام لاتين بازي يعني Ego Draconis يا I of Dragon (يادآور نام بازي نقش آفريني I the Dragon است که در سال 2004 توسط Strategy First منتشر شد) که هنگام به زبان آوردن؛ معني چشم اژدها مي دهد نيز به دليل همين قابليت شواليه هاي اژدها انتخاب شده است. البته دليل ديگر اين نامگذاري اين است که قهرمانان ما به نسل اژدها وابستگي دارد. پس از کشته شدن Divine One توسط يک شواليه اژدها، مردم ريولان و مخصوصاً اژدهاکش ها شروع به قلع و قمع اين موجودات کردند و نسل آنها به شدت کم شد؛ اما هنوز هم شواليه هاي اژدها و اربابان شان در برخي نقاط دور افتاده وجود دارند. البته D2 نيز همانند بازي هاي قبلي اين سري؛ يک سيستم نقش آفريني و مهارتي بدون کلاس دارد که آزادي عمل بسيار زيادي را به بازيباز مي دهد.
نکته جالبي در مورد قابليت ها و مهارت هاي بازي اين است که هر مهارت يا قابليت، روي مهارت ها و قابليت هاي ديگر تأثير مي گذارد و در ترکيب هاي مختلف به شيوه متفاوتي عمل مي کند. از اين رو حتي انتخاب هاي مشابه بازيباز در نحوه ارتقاي قهرمان نتايج متفاوتي به همراه خواهد داشت و انتخاب مهارت هاي درست در کنار هم مي تواند Character Buildهاي بسيار قدرتمندي ايجاد کند. چون قهرمان ما در اين بازي تنها است و همراهي ندارد؛ انتخاب درست و مهارت ها و توانايي هاي او اهميت فراواني خواهد داشت. اين مهارت ها تنوع بسيار زيادي در گيم پاي ايجاد مي کند. مهارت هاي بازي طيف گسترده اي از قابليت هاي بسيار جالب مثل مبارزه، جادو، نکرومنسي (جادوهاي سياه، احضار ارواح، زنده کردن مردگان يا زامبي)، کيميا و غيره را در بر مي گيرد.
به عنوان مثال بازيباز با استفاده از يک جادو به نام دنيا مردگان که او را براي مدت کوتاهي نامريي مي کند؛ مي تواند وارد حالت مخفي کاري شده و به طور کلي از مبارزه خودداري کند؛ يا قابليتي وجود دارد که به بازيباز اجازه استفاده همزمان از دو سلاح را مي دهد. D2 نيز همانند بسياري از بازي هاي نقش آفريني، تعداد بسيار زيادي سلاح، زره، سپر و وسيله ديگر دارد. ابزارها در D2 به سه گروه مهم تقسيم مي شوند. گروه اول، آيتم هاي عادي هستند که همانند بازي ديابلو به صورت تصادفي ايجاد مي شوند. گروه دوم آيتم هاي خاص يا جادويي هستند که قبلاً طراحي شده و مشخصات آنها ثابت است.
گروه سوم که آيتم ها يک ست خاص هستند؛ کمياب تر بوده ولي در صورتي که بازيباز همه آنها را يافته و بر تن کند؛ مزاياي ناشي از مجموع آن ها بسيار بيشتر از مزاياي ناشي از يک آيتم تنها خواهد بود. گفته مي شود چون در D2 تقريباً تمام آيتم ها به طور جزيي روي کارايي يکديگر اثر دارد؛ بنابراين حتي آيتم هاي معمولي که به صورت تصادفي ايجاد مي شود نيز تا حدودي خاصيت ست بودن داشته و از اين رو انتخاب ترکيب مناسب ابزارها براي استفاده در بازي بسيار مهم است.
اما بازيباز از همان ابتداي بازي با اين همه پيچيدگي و قابليت دست و پنجه نرم نمي کند، بلکه قابليت هاي بازي به تدريج به او معرفي مي شود و حتي بازيبازهاي تازه کار نيز در يادگيري بازي مشکلي نخواهند داشت. در واقع شروع بازي بسيار ساده است. هنگام ساختن شخصيت، بازيباز صرفاً ظاهر و جنسيت قهرمان را انتخاب مي کند. برخلاف بازي هاي قبلي سري، جنسيت قهرمان در D2 قابل انتخاب است و روي جنسيت اژدها نيز تأثير مي گذارد (ظاهراً در اين بازي مي توان اژدهاي مرد را از اژدهاي زن تشخيص داد)!
جالب اين که جنسيت قهرمان بازي ممکن است در بعضي از موارد روي ديالوگ ها نيز تأثير بگذارد و هر چند اين مسأله چندان فراگيرنخواهد بود؛ اما وجود آن در يک بازي نقش آفريني مدرن جالب است. ديالوگ ها در D2 از لحاظ نحوه نمايش شبيه ديالوگ هاي KotOR کاملاً سينمايي هستند. اما گزينه هاي موجود در ديالوگ هاي بازي بسيار بيشتر از KotOR است و لب زني کامل در بازي وجود دارد.
علاوه بر اين تمام ديالوگ هاي موجود در بازي صداگذاري شده است. اما آن چه ديالوگ هاي بازي را بسيار جالب مي کند، يک مهارت ويژه خواندن ذهن است که به بازيباز اجازه مي دهد هر لحظه که خواست، با فشردن يک کليد ذهن طرف مقابل را بخواند! البته استفاده از اين ويژگي تبعات شديد به همراه خواهد داشت. در حال حاضر خواندن ذهن ديگران باعث از دست دادن مقداري از تجربه بازيباز مي شود که در يک بازي نقش آفريني به منزله خودکشي تدريجي است؛ بنابراين بازيباز بايد در استفاده از اين ويژگي احتياط کند (البته با توجه به تبعات شديد ناشي از دست دادن تجربه، ممکن است هزينه لازم براي استفاده از قابليت خواندن ذهن در بازي نهايي متفاوت باشد). خواندن ذهن افرادي که توانايي ذهني قوي دارند بسيار سخت تر از افراد عادي است؛ از اين رو بازيباز براي خواندن ذهن آن ها منابع بيشتري مصرف خواهد کرد.
در يکي از مثال هاي جالبي که در دموي بازي نمايش داده شد؛ مبارزي به نام Richard of Aleroth از بازيباز مي خواهد تا به جنگل رفته و تعداي قلب گابلين براي او بياورد. اگر بازيباز ذهن طرف مقابل را بخواند؛ مي فهمد ريچارد در واقع خود به قلب گابلين نياز ندارد؛ بلکه از طرف فرد ديگري براي به دست آوردن آنها مأمور شده است. در واقع اين فرد کلاه بردار قصد دارد پس از خريدن قلب ها از بازيباز، آنها را به سه برابر قيمتي که از شما خريده به فرد ديگري بفروشد! طبيعتاً بازيباز در ظاهر درخواست او را قبول مي کند ولي پس از به دست آوردن قلب گابلين ها، آنها را به مشتري نهايي (و به قيمت سه برابر) مي فروشد!
تعداد گزينه ها و راه حل هاي موجود در انجام هر مأموريت بسيار زياد است. در مثال قبلي، اگر بازيباز ذهن ريچارد را نخواند، ممکن است قلب گابلين را به دست آورده و آن را به ريچارد بفروشد يا اگر با درخواست ريچارد موافقت نکند؛ ريچارد خود عازم جنگل مي شود. اگر بازيباز بعداً به هر دليلي به جنگل برود، با ريچارد که توسط چند گابلين محاصره شده روبرو مي شود و گزينه هاي ديگري پيش روي او قرار مي گيرد.
استوديوي Larian وعده مي دهد راه حل ها و حالت هاي موجود براي انجام مأموريت ها، به ويژه مأموريت هاي فرعي بازي بسيار زياد و متفاوت خواهد بود. انجام هر کاري پاداش يا جزايي متناسب با آن کار به همراه خواهد داشت و انتخاب هر راه حل، يک مسير داستاني کاملاً جديد را باز خواهد کرد. ميزان عمق بازي و آزادي عمل در انجام مأموريت ها در d2 به قدري زياد است که Larianقول داده است هر ماموريت جانبي در بازي بين 15 تا 20راه حل مختلف داشته باشد!
يکي ديگر از قابليت هاي بسيار جالب بازي،يک برج به نام Battle Towerاست که پس از تبديل شدن بازيباز به يک Dragon Lord ،در يکي از ماموريت ها به عنوان مرکز عمليات و پايگاه در اختيار او قرار مي گيرد .اين برج تا حدي به برج بازيباز در Overlord شباهت دارد.
اين پايگاه يک اتاق معمولي براي زندگي و يک اتاق بزرگ دارد که تخت سلطنتي در آن واقع شده ،اما مزيت اصلي اين برج در قابليت هاي آن است .بازيباز در اين برج مي تواند مهارت هاي يا قابليت هاي خود را ارتقا دهد.
اين برج طبقه ها و بخش هاي مختلفي دارد که در ابتدا خالي هستند و بازيباز مي تواند از آن ها به عنوان محلي براي انجام کارهاي دلخواه (مثل آهنگري يا کيمياگري )استفاده کند .علاوه بر اين هر اتاق يک مسئول دارد که توسط بازيباز انتخاب مي شود.مثلاً يک Enchanterسلاح ها و وسايلي که بازيباز پيدا کرده را ارتقا مي دهد؛کيميا گر انواع محلول هاي جادويي و مورد نيازبازيباز را مي سازد و جالب تر از همه، نکرومنسر به بازيباز اجازه مي دهد يک موجود همراه پرورش داده و آن را مطابق ميل خود از سر هم کردن و به هم دوختن اعضاي بدن دشمناني که در جنگ کشته شده اند؛ ايجاد کند! تمام اين اتاق ها قابل ارتقا هستند و نه تنها ظاهر اتاق ها با ارتقاي آنها تغيير مي يابد، بلکه کارايي آن نيز افزايش پيدا مي کند. اما بايد توجه کرد فضاي اتاق ها محدود است و بازيباز بايد در انتخاب نوع اتاق ها و نحوه ارتقاي آنها دقت کند.
بازيباز افرادي به نام رانر (Runner) هم دارد که وظيفه آنها پيدا کردن وسايل است. مثلاً بازيباز مي تواند رانرها را براي پيدا کردن سلاح و زره بفرستد؛ يا آنها را مأمور پيدا کردن گياهان طبي براي کيمياگر برج کند. بازيباز مي تواند زره ها و سلاح هاي متنوعي در اختيار رانرها قرار دهد که شانس بقاي آنها را در مأموريت هاي سخت افزايش مي دهد.
ويژگي جالب ديگر برج اين است که به بازيباز اجازه مي دهد از طريق يک Teleport مرکزي به Teleport هاي ديگري که قبلاً به آنها سفر کرده، برسد. وجود ويژگي هاي متنوع و فراوان از يک طرف و عمق بالا از طرف ديگر، باعث شده است D2 يک بازي نقش آفريني بسيار جالب باشد. اين بازي جزو معدود عناويني است که در عين حفظ اصالت بازي هاي نقش آفريني سنتي، همانند DD سادگي را نيز براي بازيبازهاي مبتدي به ارمغان مي آورد. اگر يک بازيباز ماهر و طرفدار بازي هاي نقش آفريني هستيد؛ D2 با داشتن پيچيدگي کافي و گزينه هاي فراوان يک گزينه مناسب براي شماست و بدون شک شما را براي مدت طولاني سرگرم خواهد کرد و اگر مهارت زيادي در بازي هاي نقش آفريني نداريد، D2 با داشتن روند کاملاً اکشن، کنترل ساده و آموزش کافي به اندازه کافي ساده هست تا بتواند شما را به خود جذب کند.
منبع:نشريه بازي رايانه،شماره 29




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما
حکمت | آخرین باری که اطعام دادی، کی بوده؟ / استاد حسینی قمی
music_note
حکمت | آخرین باری که اطعام دادی، کی بوده؟ / استاد حسینی قمی
شیوه ها و سیاست های تبلیغی حضرت زینب سلام الله علیها
شیوه ها و سیاست های تبلیغی حضرت زینب سلام الله علیها
استوری شهادت امام سجاد علیه السلام / نفس آخره یارب
play_arrow
استوری شهادت امام سجاد علیه السلام / نفس آخره یارب
محبت امام حسین(علیه السلام) منتی بزرگ است
محبت امام حسین(علیه السلام) منتی بزرگ است
حکمت | عوامل سلب آرامش در خانواده / استاد رفیعی
music_note
حکمت | عوامل سلب آرامش در خانواده / استاد رفیعی
سیره حضرت زینب (سلام علیها) در مکتب پنج تن آل عبا
سیره حضرت زینب (سلام علیها) در مکتب پنج تن آل عبا
مواجه با ظلم و ظالمان هدف امام حسین علیه السلام
مواجه با ظلم و ظالمان هدف امام حسین علیه السلام
حکمت | آخرین وصیت امام حسین (علیه‌السلام) / استاد حسینی قمی
music_note
حکمت | آخرین وصیت امام حسین (علیه‌السلام) / استاد حسینی قمی
حکمت | دلیل شهادت امام‌حسین؛ بغضاً لابیک / استاد علوی تهرانی
music_note
حکمت | دلیل شهادت امام‌حسین؛ بغضاً لابیک / استاد علوی تهرانی
حکمت | تاثیر لقمه‌ پاک و حلال / استاد عالی
music_note
حکمت | تاثیر لقمه‌ پاک و حلال / استاد عالی
معنی اسم احمد و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم احمد و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اترک و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اترک و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ابوریحان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ابوریحان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
شهرستان رامیان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان رامیان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
همه آنچه که باید درباره روستای رادکان بدانید
همه آنچه که باید درباره روستای رادکان بدانید