چگونگی شروع یک تجارت مشاوره فناوری اطلاعات

موارد بسیاری وجود دارد که شما باید هنگام شروع کار خود در مشاوره فناوری اطلاعات به خاطر داشته باشید. در این مقاله، اطلاعات کاملی در مورد چگونگی شروع یک کار مشاوره فناوری اطلاعات دریافت خواهید کرد.
شنبه، 20 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
چگونگی شروع یک تجارت مشاوره فناوری اطلاعات
صنعت فناوری اطلاعات (IT) با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است و این موضوع فرصت‌های شغلی بسیاری را برای کارآفرینان جوان ایجاد کرده است. در این زمینه خدمات متنوعی ارائه می‌شود که به مشتریان محلی و بین المللی ارائه می‌شود که می‌توانند در ازای آن درآمد خوبی کسب کنند. برای شروع یک شغل مشاوره فناوری اطلاعات، شما باید شرایط بسیاری در این زمینه داشته باشید، چه از نظر قانونی و چه از نظر مالی. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کنند.
 

تشکیل یک سازمان

اولین قدم، تشکیل یک شرکت، به تنهایی یا همراه با برخی شرکای تجاری، است. به عنوان یک وارد شونده جدید، مقابله با رقبای بزرگ در بازار کمی دشوار خواهد بود. بنابراین، ایجاد یک شرکت مشاوره فناوری اطلاعات ایده خوبی خواهد بود. شرکت خود را ثبت کنید و کلیه تشریفات قانونی را به درستی طی کنید. شما باید با شرکای خود توافق نامه امضا کنید که تمام جزئیات مالی مانند تقسیم سود را در اختیار شما خواهند گذاشت. در صورت شک و تردید با یک مشاور حقوقی مشورت کنید.
 

تصمیم بگیرید کدام خدمات را ارائه دهید

شما باید کاملاً مطمئن باشید که چه خدماتی را می‌خواهید به مشتریان خود ارائه دهید. در حالت ایده آل، هنگامی که تجارت شما جدید است، شما باید فقط خدماتی را ارائه دهید که در آن تجربه کار قبلی و دانش عمیقی داشته باشید. بعداً می‌توانید با افرادی که در سایر خدمات خبره هستند سرمایه گذاری‌های مشترک ایجاد کنید و نتایج سرمایه گذاری را به صورت مشترک ارائه دهید.
 

کیفیت استخدام و پرسنل کاملاً آموزش دیده

اداره یک شرکت مشاوره فناوری اطلاعات نیاز دارد که شما با رشد کسب و کار خود، کارمندان با استعدادی را استخدام کنید و تعداد بیشتری مشتری برای شرکت خود داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما دارای مدارک تحصیلی مناسب، قاعدتاً در فناوری اطلاعات و تجارت، هستند و قبل از استخدام، سابقه کار مرتبطی را داشته‌اند. برای نگاهداری استعدادهای خوب، حقوقی رقابتی ارائه دهید. جدای از استخدام، شما باید مهارت‌های کارآمد مربوط به  مدیریت مردم را داشته باشید تا بیشترین منابع انسانی موجود را به دست آورید.
 

یک وب سایت که به خوبی نگهداری می‌شود داشته باشید

بعد از این که شرکت خود را شناور کردید، زمان آن است که تجارت مشاوره فناوری اطلاعات خود را به بازار عرضه کنید. داشتن یک وب سایت مناسب برای سازمان IT شما می‌تواند به یک کلید موفقیت تبدیل شود. در این وب سایت، شما باید مشخصات شرکت، خدمات ارائه شده توسط شما و موقعیت مکانی خود را به همراه شماره تماس کارمندان مهم ارائه دهید. برای جذب مشتری بیشتر، سایت باید هر از گاهی به روز شود. تبلیغات آنلاین می‌تواند به شما در جذب مشتری‌های بزرگ کمک کند.
 

به دنبال قراردادهای بلند مدت باشید

قراردادهای بلند مدت با بنگاه‌های برتر یک ضرورت برای مستقر کردن خودتان در این تجارت است. قراردادهای بلند مدت به شما در کار اطمینان می‌دهد و با ارائه نرخ رقابتی و جذاب به مشتریان بلند مدت می‌توانید از درآمد و سود عالی برخوردار شوید.
 
به عنوان یک کارآفرین فناوری اطلاعات، شما باید از تغییراتی در صنعت خود که می‌توانند روی چشم انداز تجارت شما تأثیر بگذارند آگاه باشید، و به طور مؤثر با آنها برخورد کنید. همچنین، کیفیت خدمات شما باید مطابق با استانداردهای صنعت باشد تا مشتری خود را حفظ کنید. با اجرای پیشنهاداتی که در بالا ارائه شد می‌توانید به اهداف خود در این صنعت رو به رشد برسید.
 
در مجموع، مشاوره فناوری اطلاعات می‌تواند زمینه‌ای سودآور باشد. در حقیقت، پیش بینی می‌شود درآمد این صنعت در ایالات متحده تا سال 2022 به 471 میلیارد دلار برسد. این یک زمینه شغلی است که درهای آن برای شخصی سازی و انعطاف پذیری باز است. اگر شروع به کار در این زمینه کاری مورد پسند شماست، به اقداماتی اساسی که در این زمینه می‌توانید انجام دهید، توجه داشته باشید.
 

مهارت‌های خود را تیز کنید

فناوری اطلاعات رشته‌ای است که نیاز به آموزش فنی دارد، هرچند شما مدرک یا نوعی گواهینامه نیز داشته باشید. مشاوره فناوری اطلاعات می‌تواند زمینه‌ای سودآور باشد. همچنین این که قبل از شروع کار خود، با کار کردن در یک شرکت دیگر، تجربه خاصی کسب کنید، ممکن است به شما کمک کند.
 
یکی از متخصصین در IT گفت: "اگر فرصتی برای این کار دارید، فکر می‌کنم کار کردن در شرکت دیگری در حالی که مهارت‌های خود را ارتقا می‌دهید و ارتباط برقرار می‌کنید، راه بسیار خوبی برای شروع کار است."
 

یک تخصص پیدا کنید

زمینه‌های مختلف زیادی وجود دارد که می‌توانید با آنها در زمینه مشاغل مشاوره فناوری اطلاعات خود متمرکز شوید، چه بخواهید خدمات IT مدیریت شده، چه خدمات سخت افزاری، یا مشاوره نرم افزاری یا خدمات ابری را ارائه دهید.
 
کمبود مناطقی که می‌توانید روی آن‌ها تمرکز کنید وجود ندارد، بنابراین شما فقط باید در نظر داشته باشید که در چه مواردی خوب هستید و دریابید که با یافتن یک تخصص با نوعی خاص، چه چیزهایی را در کار خود خواهید داشت.
 

تجارت خود را ثبت کنید

این مرحله مشابه مواردی است که برای شروع بسیاری از مشاغل دیگر لازم است. ساختاری را پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما باشد، خواه این یکLLC ، یک شرکت، مالکیت شخصی یا مشارکت باشد. یک نام پیدا کنید و ثبت کنید. و با دولت محلی خود بررسی کنید و ببینید که آیا ثبت نام یا اقدام دیگری که برای رعایت مقررات در منطقه خود لازم است انجام دهید، وجود دارد یا خیر.
 

سرمایه گذاری در تجهیزات

برای ارائه خدمات خود به مشتریان، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری در برخی از سخت افزارها یا نرم افزارها داشته باشید. خریدهای دقیق به حوزه تخصص شما بستگی دارد، اما شما تقریباً مطمئناً به کامپیوتر و لوازم اداری اولیه نیاز دارید. همچنین ممکن است بخواهید در صورت بروز موارد اورژانسی، در برخی از بیمه‌ها برای پوشش آن تجهیزات سرمایه گذاری انجام دهید.
 
شروع یک تجارت IT فقط به مهارت‌های فنی مربوط نمی‌شود. شما همچنین باید جنبه تجاری آن را اجرا کنید. این بدان معناست که بدانید مشتریان هدف شما چه کسانی هستند و احتمالاً شما آنها را در کجا می‌توانند پیدا کنند.
 
منبع: چارلی اس


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.