آینده نوت بوک‌های قابل تبدیل

همه جا صحبت از لپ‌تاپ‌، اولترابوک و تبلت‌ است. اکنون نسل جدیدی از نوت‌بوک‌هایی با قابلیت تبدیل به لپ‌تاپ و تبلت به دنیا ‏معرفی شده است. حال دیگر می‌توانید همزمان با یک لپ‌تاپ ترکیبی، هم لپ‌تاپ و هم تبلت‌ خود را به همراه داشته باشید و از هر ‏دو این فناوری‌ها بهره ببرید.‏
چهارشنبه، 1 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: رزیتا ملکی زاده
موارد بیشتر برای شما
آینده نوت بوک‌های قابل تبدیل
هنگامی که آدام آزبورن در سال 1981 برای اولین بار موفق به ساخت لپ‌تاپ شد، هرگز تصور نمی‌کرد که این اختراع او قابلیت تبدیل به تبلت را خواهد یافت! لپ‌تاپ‌های تبلت شو یا لپ تاپ‌هایی که به تبلت تبدیل می‌شوند، سبک و راحت هستند. در این بخش به بررسی چند نمونه از این نوع لپ‌تاپ‌ها پرداخته و تمام ویژگی‌های آنها را مورد بحث قرار می‌دهیم.
 

لپ‌تاپ تینک پد (ThinkPad X230t)


آینده نوت بوک‌های قابل تبدیل

این لپ‌تاپ 5ر12 اینچی می‌تواند 180 درجه از روی صفحه کلید چرخش داشته و تبدیل به تبلت شود. در حالت تبلت می‌توانید از آن به صورت عمودی و نیز افقی استفاده کنید. اگرچه این لپ‌تاپ بهترین گزینه برای انجام بازی به حساب نمی‌آید اما با کارت گرافیک 4000 و صفحه نمایش IPS با وضوح تصویر 768 × 1366 پیکسل قادر خواهید بود بازیهای حد متوسط را انجام دهید. این دستگاه با دارا بودن باتری خارجی می‌تواند به مدت 18 ساعت کارکرد داشته باشد. لپ تاپ X230t  جهت برخورداری از صفحه نمایش لمسی روان، همراه با یک قلم دیجیتایزر ارائه می‌شود که در قسمت شاسی قرار گرفته است. وب‌کم یا دوربین اچ دی 720 پیکسلی با قابلیت تشخیص چهره، شما را قادر ساخته کنفرانسهای ویدئویی و نیز ویدئو چت‌های خود را در حین سفر برگزار نمایید. نور پس زمینه اختیاری به شما امکان کار کردن حتی در تاریکی را نیز می‌دهد. این دستگاه مجهز به پردازنده نسل سوم اینتل کور (Intel Core)، هارد 500 گیگابایتی، صدای پیشرفته دالبی (Dobly) و وزن کمتر از 4 پوندی یا 8ر1 کیلوگرمی است.
 

لپ‌تاپ لایف بوک LifeBook T902 Tercel


آینده نوت بوک‌های قابل تبدیل
 
در جشنواره کامپیوتر و ارتباطات واقع در هنگ کنگ، کمپانی فوجیتسو با عرضه لپ‌تاپ 3ر13 اینچی ترکیبی یا دو گانه با ویندوز 8 موجب شگفتی بازدید کنندگان این نمایشگاه شد. این لپ‌تاپ مبدل با دارا بودن درگاه باتری ثانویه می‌تواند بدون نیاز به شارژ به مدت 11 ساعت کارکرد داشته باشد.
چنانچه به دنبال یک دستگاه ترکیبی هستید که نیازهای کاری شما را نیز برآورده سازد، در این صورت لایف بوک شما را ناامید نخواهد کردچنانچه به دنبال یک دستگاه ترکیبی هستید که نیازهای کاری شما را نیز برآورده سازد، در این صورت لایف بوک شما را ناامید نخواهد کرد. حسگر اثر انگشت، ماژول امنیتی TPM و ویژگی ضد سرقت از اطلاعات شما محافظت به عمل خواهند آورد. این لپ‌تاپ تبلت شو، دارای یک ورودی دیجیتالیزه دوگانه است که با قلم و انگشت کار می‌کند. T902 با پردازنده نسل 3 اینتل کور، هارد دیسک 320 گیگابایتی، کارت گرافیک Intel 4000 HD ، وب کم فول اچ دی و وزن کمی بیش از 4 پوند یا 8ر1 کیلوگرمی عرضه می‌شود. این دستگاه برای مسافرتهای کاری لپ تاپ مناسبی است.
 

لپ‌تاپ سَتِلایت Satellite U925t


آینده نوت بوک‌های قابل تبدیل

لپ‌تاپ تبلت عرضه شده توسط شرکت توشیبا مجهز به یک صفحه کلید با نور پس زمینه ال ای دی (LED) و یک پد کلیک برای استفاده در حالت لپ‌تاپ است. شما می‌توانید با دوربین پشتی 3 مگاپیکسلی فیلمبرداری و عکسبرداری کرده و با دوربین جلویی اچ دی چت تصویری نمایید. خبر خوب برای افرادی که به سفر می‌روند این است که وزن این دستگاه ترکیبی تنها 2ر3 پوند یا تقریباً 5ر1 کیلوگرم است و ضخامت آن کمتر از 8ر0 اینچ می‌باشد بطوریکه به راحتی در کوله پشتی شما جای می‌گیرد.

صفحه نمایش IPS 5ر12 اینچی آن دارای شیشه محافظ بوده که به هنگام استفاده در حالت تبلت از آن در برابر ایجاد خط و خش محافظت می‌کند. این لپ‌تاپ همراه با قابلیتهایی از جمله حافظه اس اس دی (SSD) 128 گیگاباتی، پردازنده اینتل کور نسل سوم و بلوتوث عرضه می‌شود. لپ تاپ ستلایت با داشتن قابلیت NFC، شما را قادر می‌سازد اطلاعات خود را تنها با لمس آن، به سایر دستگاه‌های مشابه انتقال دهید.
 

لپ‌تاپ ام‌اس‌آی اسلایدر MSI Slider S20


آینده نوت بوک‌های قابل تبدیل

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ ترکیبی هستید که بتوانید از آن برای انجام بازی نیز بهره ببرید، در این صورت لپ‌تاپ اسلایدر اس 20 با ویندوز 8 را به شما معرفی می‌کنیم. سرانجام، پس از انتظار طولانی، MSI محصولی را به بازار لپ‌تاپ عرضه کرد.
نام اسلایدر به دلیل حالت کشویی یا لغزنده بودن صفحه نمایش آن جهت دیده شدن صفحه کلید، بر روی این لپ‌تاپ گذاشته شده استنام اسلایدر به دلیل حالت کشویی یا لغزنده بودن صفحه نمایش آن جهت دیده شدن صفحه کلید، بر روی این لپ‌تاپ گذاشته شده است. لپ‌تاپ اسلایدر دارای کارت گرافیک قدرتمند همراه با NVIDIA GeForce GT630M بوده و آخرین پشتیبان DirectX 11 در آن کارگذاشته شده است. این لپ‌تاپ ترکیبی دارای درگاه اچ‌دی‌ام‌آی (HDMI) بوده که از طریق آن می‌توانید لپ‌تاپ خود را به دستگاه تلویزیون ال‌سی‌دی متصل سازید. لپ‌تاپ اسلایدر مجهز به یو‌اس‌بی USB 3.0، بلوتوث، باتری پشتیبان 8 ساعته، 4 گیگابایت حافظه DDR3، حافظه SSD تا 65 گیگابایت، وضوح تصویر 768×1366 و وزن تنها 86ر2 پوندی (2ر1 کیلوگرمی) با ضخامت کمتر از یک اینچ است.
 

لپ‌تاپ لنوو یوگا (Lenovo Yoga)


آینده نوت بوک‌های قابل تبدیل

جدیدترین محصول لنوو تحت عنوان یوگا نخستین لپ‌تاپ دنیا با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای است. درست همانطور که در حین انجام یوگا حرکات برگردان انجام می‌دهید، این لپ‌تاپ ترکیبی نیز همین کار را می‌کند. شما می‌توانید با چهار حالت مختلف، ظاهر لپ‌تاپ را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید. در حین تماشای فیلم آن را به حالت ایستاده قرار داده بطوریکه صفحه نمایش 3ر13 اینچی آن به طور کامل قابل مشاهده خواهد بود. اکنون جهت گوش کردن به موسیقی مورد علاقه خود، آن را به حالت خیمه درآورده بطوریکه لپ‌تاپ به راستی شبیه به یک چادر یا خیمه دیده می‌شود. و به هنگام کار یا تمایل به مطالعه می‌توانید حالتهای دیگر آن یعنی تبلت و نوت بوک را در اختیار داشته باشید. یوگا سازگار با ویندوز 8 بوده و وزن آن حدود 4ر3 پوند (5ر1 کیلوگرم) است. این لپ‌تاپ مطمئناً یکی از لپ‌تاپ‌های ترکیبی خوب امسال به شمار می‌رود.
 

لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس (Microsoft Surface)


آینده نوت بوک‌های قابل تبدیل

دنیای تبلت‌ها با به روی کار آمدن لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس فصل جدیدی را به خود دیده است. این تبلت دارای ویژگی‌های زیر است:

* صفحه نمایش اچ‌دی 6ر10 اینچی

* ویندوز RT و ویندوز 8 پرو (Windows 8 Pro)

* هارد دیسک 32 گیگابایتی (با قابلیت ارتقاء تا 64 گیگابایت)

* درگاه کارت میکرو اس‌دی

* و وزن تنها 676 گرم

عرضه نوت بوک‌های ترکیبی پایان «عصر کامپیوترهای رومیزی» را رقم زده است.

 
منبع: techspirited


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.