ساعات اداری مَجازی برای دانش آموزان

چگونه می‌توانید به سؤالات دانش آموزان خود در خارج از ساعات مدرسه پاسخ دهید؟ اگر شما و دانش آموزانتان به اینترنت دسترسی دارید، ساعات اداری مجازی ممکن است گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.
سه‌شنبه، 7 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
ساعات اداری مَجازی برای دانش آموزان
هنگامی که به دانش آموزان در دوره راهنمایی یا دبیرستان درس می‌دهید، اغلب لازم است تکالیفی را تعیین کنید که لازم است در خارج از ساعات مدرسه انجام شود. متأسفانه، معمولاً، تکالیف به حدی می‌رسد که والدین دانش آموزان دیگر در ارائه کمک نمی‌توانند راحت باشند. اگر این گونه باشد، دانش آموزانتان به احتمال زیاد سؤالات فراوانی خارج از ساعات مدرسه از شما خواهند داشت. برای اجتناب از پاسخ گویی به تمام سؤالات در خلال زمان کلاس، و در نتیجه مجبور شدن به تمدید زمان کلاس برای انجام تکالیف، می‌توانید ساعات اداری مَجازی را برای دانش آموزان مقرر کنید که زمانی است که شما برای پاسخ به سؤالاتشان در دسترس هستید.
 

ساعات اداری مجازی چیست؟

هنگامی که به دانشگاه می‌روید، اساتید ساعاتی اداری دارند که در آن ساعات در دفاترشان برای پاسخگویی به سؤالات دانشجویی حضور دارند. شما معمولاً در این زمان می‌توانید به دفترشان بروید یا به آنها ایمیل دهید و آنها قادر به پاسخ گویی به سؤالات شما و رفع نگرانی‌هایتان هستند. آنها این کار را انجام می‌دهند زیرا دانشجویان دانشگاه هر هفته فقط سه تا چهار ساعت را در کلاس می‌گذرانند و بیشتر کارهای خود را در خارج از کلاس انجام می‌دهند. یک گروه مطالعه آنلاین به دانشجویان از سراسر جهان اجازه می‌دهد جلساتی مجازی را برگزار کنند. اگر شما به دانش آموزان جوان‌تر درس می‌دهید، هر روز آنها را می‌بینید و اغلب ساعات طولانی‌تری را در مقایسه با استادان و دانشجویانشان به آنها تدریس می‌کنید.
 
دانش آموزان نیز لازم دارند برای رفتن به خانه اتوبوس بگیرند یا دیگر تعهدات خود را در خارج از ساعات تمام وقت مدرسه‌شان انجام دهند. برای پاسخ به سؤالات آنها، باید کمی خلاق باشید. این جاست که ساعات اداری مجازی وارد می‌شود. اگر شما و دانش آموزانتان به اینترنت دسترسی دارید، می‌توانید به آنها بگویید که در ساعات معینی از عصر در دسترس خواهید بود. در این مدت، آن‌ها می‌توانند با شما تماس بگیرند و انتظار گرفتن پاسخ سریع را داشته باشند.
 

پست الکترونیکی (ایمیل)

ایمیل یکی از بدیهی‌ترین راه‌ها برای ارتباط دانش آموزانتان با شماست و فواید بسیاری دارد. اولاً، در ایمیل سابقه کتبی تماس‌های قبلی شما با دانش آموزان وجود دارد که در صورت وجودِ ابهامی در مورد مهارت و توانایی و حرفه‌ای بودن شما، مراجعه به آنها توسط دانش آموزان بسیار مفید است. ثانیاً، شما قادر به پاسخ گویی در هر زمان که بتوانید هستید، و این بدان معنی است که لازم نیست جلوی رایانه خود بنشینید و منتظر ایمیل باشید.
 
با این حال، ایمیل گاهی اوقات آهسته‌تر از برخی از اشکال دیگر ارتباط است و اگر زمانی را تعیین نکنید که در طی آن از طریق ایمیل پاسخ دهید، می‌توانید در تمام ساعات شب پاسخ خود را به دانش آموزان بدهید. علاوه بر این، اگر در تلفن هوشمند خود تنظیمات ایمیل حرفه‌ای را ندارید، یا اگر اصلاً تلفن هوشمند ندارید، ممکن است از طریق رایانه خود این کار را انجام دهید.
 

گپ (چت)

برنامه‌های چت فوق العاده هستند، و آنها همان مزایای ایمیل برای حفظ سابقه کتبی مکالمات را ارائه می‌دهند. اگر دانش آموزان شما دارای حساب‌های Gmail یا Live.com هستند، آنها یک برنامه چت داخلی دارند که به محض شروع ایمیل‌شان، به سیستم وارد می‌شوند. تمام آنچه شما نیاز دارید یک حساب کاربری در همان سِرور است و آنها می‌توانند شما را به مخاطبین گپ خود اضافه کنند، که به آنها این امکان را می‌دهد که وقتی آنلاین هستید و با آنها چت می‌کنید، آنها ببیند. همچنین چندین برنامه چت وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از همه حساب‌ها به طور هم زمان استفاده کنید، مانند Nimbuzz یا  IM +. این برنامه‌ها برای اکثر تلفن‌های هوشمند نیز موجود است، بنابراین شما می‌توانید همزمان در حال حرکت باشید و به سؤالات پاسخ دهید.
 

صدای گوگل (Google Voice)

اگر دانش آموزان شما به اینترنت دسترسی ندارند، شاید ارزش داشته باشد که دنبال داشتن یک حساب Google Voice باشید. Google Voice شماره تلفنی به شما می‌دهد که شماره واقعی شما نیست. بنابراین، وقتی آن را به دانش آموزان می‌دهید، آنها با تلفن شخصی شما تماس نمی‌گیرند. دانش آموزان می‌توانند از طریق آن متن ارسال کنند یا با آن تماس بگیرند، و می‌توانید پیام آنها را از طریق رایانه یا تلفن همراه خود دریافت کنید. این یک روش عالی برای کمک به دانش آموزان در هنگام نیاز است.
 

نحوه کار به صورت گروهی در مطالعه آنلاین

جمع شدن با دانش آموزان دیگر و بحث در مورد تکالیف و مطالب مربوط به آزمون می‌تواند یک کار کاملاً مهم باشد.
 
بسیاری از دانش آموزان در حال حاضر به خاطر راحتی زیادی که این رسانه آموزشی ارائه می‌دهد، انتخاب می‌کنند که به مطالعه و تحصیل آنلاین بپردازند. با این حال، مطالعه آنلاین چالش‌های خاص خود را دارد. شما باید فردی با انگیزه باشید که به کلاس‌ها و تکالیف آنلاین اختصاص داده شوید و با آنها همگام بوده و با افراد دیگر همکاری کنید تا برای درک بهتر موضوع، گروه‌های مطالعاتی تشکیل دهید. اکنون احتمالاً می‌دانید که تشکیل گروه‌های مطالعه یکی از روش‌های متعددی است که روند یاد گیری و تکمیل تکالیف را تقویت می‌کند. با این حال، این فرآیند چگونه به صورت آنلاین عمل می‌کند؟ چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که افرادی همفکر را پیدا می‌کنید که به اندازه شما فداکار هستند؟
 
یک گروه مطالعه آنلاین به دانشجویان از سراسر جهان اجازه می‌دهد جلساتی مجازی را برگزار کنند. معمولاً، وب سایت دانشگاه آنلاین است و به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا برای موضوعات مختلف، تالار گفتگو بسازند. گروهی توسط یک دانشجو ایجاد و مدیریت می‌شود که سپس دانشجو نظارت می‌کند که چه کسی می‌تواند عضوی از این گروه باشد و بحث‌های مختلفی که در این انجمن مطرح می‌شود را دنبال کند. این رسانه برای دانشجویانی که محدودیت زمانی دارند و نمی‌توانند خیلی سفر کنند و ملاقات‌هایی را شخصاً انجام دهند، بسیار سودمند است. اما آیا مطالعه گروه مجازی می‌تواند به اندازه مطالعه گروهی واقعی مؤثر باشد؟ بله، در صورت رعایت نکاتی می‌تواند این گونه باشد: فعال باشید؛ به دنبال دانشجویان فعال دیگر باشید؛ گروه‌های بحث و گفتگو را کوچک نگه دارید؛ و به طور منظم به صورت آنلاین با اعضای گروه ملاقات داشته باشید.
 
منبع: Buzzle Staff


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.