معرفی چند خوراکی برای کاهش کلسترول

کلسترول در خون باعث تشکیل پلاک هایی می شود که رگ ها را تنگ نموده و فرد را مستعد بیماری های قلبی می سازد. با وجود این، کلسترول ماده ای ساده محسوب نمی شود. برخی ترکیبات کلسترول برای رگ ها خطرناکند و بعضی مفید.
پنجشنبه، 9 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی چند خوراکی برای کاهش کلسترول

بهترین خوراکی های مفید در کاهش کلسترول خون

 
سیر
سیر خام از بهترین خوراکی هایی ست که می تواند به کاهش کلسترول بد خون منجر شود.

با استفاده از این ماده خوراکی، کلسترول ها از دیواره سرخرگ ها جدا شده و از تشکیل جداره های سخت کلسترولی پیشگیری به عمل می آید.

شما می توانید سیر را هر روز صبح قبل از صرف صبحانه، به صورت خام میل کرده و یا از آن در وعده های غذایی خود بهره مند شوید.
 
بادام و گردو از خوراکی های مفید در کاهش کلسترول خون
پروتئین ها و چربی های غیراشباع در گردو و بادام، بهترین قاتل کلسترول های بد خون هستند.

این چربی های غیراشباع در خون بالا رفته و میزان کلسترول های بد را کاهش می دهند.

شما چنین خواص مشابهی را از پسته، دانه کتان و چیا نیز دریافت خواهید کرد. به همین دلیل توصیه می شود که هر روز چند دانه بادام و گردو میل کرده و از خواص بی نظیر آن ها بهره مند شوید.
 
سیب
سیب از آن دسته میوه هایی ست که می تواند بسیاری از بیماری ها را دور کرده و بدن را در وضعیت سلامتی بهبودیافته ای قرار دهد.

اگر ضرب المثل معروف انگلیسی که می گوید An Apple a day, Keeps the doctor away را با معنی این که مصرف یک سیب در روز، شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز می کند؛ ملکه ذهن خود سازید؛ هرگز از این میوه غافل نخواهید شد.

سیب غنی از پلی فنول بوده و به طور مستقیم با کلسترول های بد خون، مبارزه می کند. همین طور پلی فنول ها از اکسیداسیون LDL جلوگیری به عمل آورده و از تجمع کلسترول ها در دیواره عروق و رگ ها، ممانعت می کنند.
 
گریپ فروت از خوراکی های مفید در کاهش کلسترول خون
گریپ فروت نیز از شاه میوه هایی ست که آثار بسیار مفیدی دارد. مصرف روزانه یک عدد گریپ فروت، به ویژه در وعده صبحانه، موجب کاهش سطح کلسترول در خون شده و به ویژه پکتین آن از ایجاد پلاک های کلسترولی جلوگیری به عمل می آورد.
 
اسفناج
اسفناج از آن دسته گیاهانی ست که با داشتن سطح بالایی از لوتئین، با رادیکال های آزاد و کلسترول های بد مبارزه کرده و بر ضد آن ها به شمار می رود.

همین طور اسفناج در مقابل بیماری های قلبی و سختی عروق نیز ایستادگی ایجاد کرده و سلامت قلب به همراه خواهد داشت.

اسفناج در شمار خوراکی های مفید در پیشگیری از پوکی استخوان نیز جای دارد.

به جز این ها سایر مواد خوراکی مانند روغن زیتون، انواع سبزیجات برگ تیره، دانه ها، ماهی سالمون، آووکادو و پیاز نیز در کاهش کلسترول بد خون تاثیر بسیار زیادی دارند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.