آشنایی با برنامه هاناپ

برنامه هاناپ برنامه ای است که برای کمک به ناشنوایان و دیگر افراد طراحی شده است. در حال حاضر چهار قابلیت دارد که شامل اسکن بارکد،تبدیل گفتار به نوشتار،حساسیت صدا و تشخیص صدا. در ادامه توضیحاتی درباره این اپلیکیشن داده شده است.
جمعه، 10 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با برنامه هاناپ

اپلیکیشن هاناپ

همان طور که می دانید یک اپ نمی تواند به تنهایی کل نیازهای این دسته از افراد را تامین سازد. اما اپلیکیشن هاناپ سعی بر این داشته است که تا جایی که می تواند نیازهای مخاطبین خود را جبران سازد.

این اپلیکیشن محبوب سعی بر آن دارد که کاربر را از اتفاقات و ماجراهای اطراف خود آگاه سازد. عملکرد این برنامه ارتباطی بسیار ساده است و به راحتی می توانید از آن استفاده نمایید.

در قسمت اول این برنامه، کاربر می تواند صداهای مختلف را ضبط و ذخیره سازد، هر زمان که گوشی این صداها را بشنود، سریعا یک نوتیفیکیشن ارسال می نماید.

طبق آزمایش های متعدد مشخص شده است که این برنامه به صداهای مختلف بسیار حساس است و به سرعت واکنش نشان می دهد.

جالب است بدانید که این برنامه به گونه ای است که هرچه بیشتر از آن استفاده نمایید، به تدریج عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

یکی از قابلیت های این برنامه این است که کاربر، به صورت دستی صداها را ضبط می کند. هر فردی را می توان با اسم و آیکون شخصی خودش به برنامه افزود.

همان طور که می دانید هر اپ از بخش ها و قسمت های مختلفی تشکیل شده است. دیگر بخش اپلیکیشن هاناپ،‌ مربوط به تعامل با افراد دیگر است که در برنامه به اسم مترجم شناخته می شود.

نکته بسیار جالب این است که سازنده این اپ از دستیار گوگل، برای تبدیل حرف ها به جمله استفاده کرده است.

عملکرد این قسمت بدین صورت است که وقتی فردی در حال حرف زدن است، کاربر دکمه ضبط صدا را بزند و همزمان سیستم به صورت متنی تمامی جملات را به نمایش می گذارد.

تنها مشکل این است که تعامل دو طرفه نیست و فرد ناشنوا نمی تواند از طریق اپ مطلب خود را بازگو نماید.

در اپلیکیشن هاناپ، بخش تاریخچه ای وجود دارد که کاربر می تواند جمله ها را از طریق این بخش دوباره مرور کند.

مشکل این برنامه محبوب این است که بخشی برای تایپ کردن در آن وجود ندارد.پس از آن که صحبت های فرد، تایپ می شود، فرد ناشنوا از طریق این برنامه نمی تواند صحبت های خود را به طرف مقابل خود منتقل نماید، البته می توان امیدوار بود که در به روز رسانی ها این بخش نیز افزوده شود. با وجود تمامی مزایا و معایب، این برنامه می تواند برای افراد ناشنونا و کم شنوا بسیار کارآمد و مفید واقع شود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.