روش های جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی همراه

خالی شدن شارژ باتری از مشکلات رایجی است که عده زیادی از کاربران گوشی های موبایل با آن رو به رو می‌شوند. اما چطور می‌توانیم از بروز این مشکل جلوگیری کنیم؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش روش های جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری گوشی موبایل بپردازیم.
چهارشنبه، 15 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش های جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی همراه

علت خالی شدن باتری گوشی در گوشی های اندروید

در زمان هایی که با گوشی در حال انجام بازی های سنگین هستید، یا زمان هایی که نت گوشی شما متصل است، خالی شدن شارژ باتری گوشی طبیعی به نظر می رسد.

اما از آنجایی که این گوشی ها، برای استفاده از اینترنت، مطالعه، عکاسی، گوش دادن به موسیقی و خیلی کارهای دیگر استفاده می شوند، بنابراین استفاده بهینه از باتری گوشی و داشتن شارژ بیشتر از اهمیت خاصی برخوردار است.

یکی از اصلی ترین علت های خالی شدن باتری گوشی اجرای بازی های سنگین روی گوشی است.
 

چه برنامه هایی شارژ گوشی شما را بیشتر مصرف می کنند؟

برنامه های زیادی در بین اپلیکشین های اندروید وجود دارند که می توانند شما را در پیدا کردن علت خالی شدن باتری گوشی کمک کنند که می توانید به راحتی آنها را نصب کنید و از آنها استفاده کنید.

اما جالب است بدانید که اندروید نیز این امکان را به شما می دهد که از طریق خود سیستم اندروید علت خالی شدن باتری گوشی را پیدا کنید.

آسان ترین راه این است که به منوی تنظیمات (Setting) بروید و در بخش Device Maintenance لیست برنامه ایی که باتری شما را مصرف کرده اند ببینید.

البته نام این منو ممکن است در ورژن های مختلف اندروید، متفاوت باشد.
 
استفاده از GPS
بهتر است بدانید که بازبودن GPS شما می تواند علت خالی شدن باتری گوشی باشد. برخی از برنامه ها به صورت عجیب و غریبی از GPS برای ارسال اطلاعات استفاده می کنند.

می توانید به بخش تنظیمات موقعیت مکانی (Location) در گوشی خود رفته و دسترسی همیشگی این برنامه ها را به استفاده از GPS لغو نمایید.

یک ایده بهتر این است که دقت کنید GPS گوشی همیشه خاموش باشد و در آن را تنها در زمان های مورد نیاز روشن کنید. این موضوع مصرف شارژ شما را بسیار پایین می آورد.

ابزارهای جانبی یا به اصطلاح Widget ها نیز در مصرف شارژ موثرند. ابزارهایی که برای شما کاربردی ندارند غیر فعال نموده یا پاک کنید.

روشن بودن وای فای به طور دائمی می تواند علت خالی شدن باتری گوشی شما باشد.
 
استفاده از WiFi
باید به این موضوع نیز اشاره کرد که WiFi و Cellular Data را در گوشی خود در صورت عدم نیاز به اینترنت خاموش کنید. اتصال به اینترنت خود یکی از دلایل اصلی مصرف شارژ در گوشی های هوشمند است.
 

تنظیمات مربوط به علت خالی شدن باتری گوشی های اندروید

به طور پیش فرض، زمانی که شارژ باتری گوشی شما کمتر از ۱۵% است، خود گوشی به حالت ذخیره انرژی می رود اما شما می توانید به صورت دستی این تنظیمات را تغییر دهید.
 
تنظیمات صفحه نمایش
اکثر گوشی های هوشمند دارای امکان تنظیم نور صفحه به صورت اتوماتیک با توجه به نور محیط می باشند. این امکان باعث مصرف بهینه انرژی خواهد شد.

اگر می خواهید دستگاه شما باتری کمتری مصرف کند، یکی از روش ها کم کردن نور صفحه به صورت دستی می باشد. پیشنهاد می کنیم همیشه نور صفحه ی گوشی خود را بر روی کمترین مقدار مورد نیاز تنظیم نمایید.
 
خاموشی صفحه نمایش
از دیگر موارد موثر میتوان به زمان خاموش شدن صفحه ی گوشی به صورت اتوماتیک (Display Timeout) در صورت عدم استفاده اشاره کرد.

کم کردن این گزینه می تواند تا حدی شما را در ذخیره انرژی کمک کند مثلا به بخش تنظیمات صفحه (Display Setting) در منوی گوشی خود رفته و آن را بر روی ۱۰ ثانیه تنظیم کنید.
 
مراقبت از باتری
هر چند باتری در گوشی های جدید دارای اندکی تفاوت ساختار با نسل قبل می باشند اما مهمترین عامل در زود خراب شدن باتری ها گرما است.

بهتر است کوشی خود را در معرض حرارت مثلا نور مستقیم خورشید در طولانی مدت قرار ندهید.

همچنین اگر از بازی های با گرافیک بالا که باعث گرم شدن گوشی میشود به صورت طولانی مدت بهره میبرید، بهتر است اندک زمانی را در فواصلی کوتاه به خنک شدن گوشی خود اختصاص دهید.

بهتر است گوشی موبایل خود را تا 80 درصد شارژ کنید و نگذارید همیشه به 100درصد برسد.
 
بهترین درصد شارژ باتری
موضوعی که مهم است بدانید، درباره میزان درصد شارژ باتری گوشی است. اکثر کاربران گوشی های خود را عموما بین ۲۰ تا ۹۰ درصد شارژ می کنند، یعنی زمانی که میزان باتری آن بالای ۲۰ درصد است آن را به شارژ زده و پس از رسیدن به 80 درصد آن را قطع می کنند.

تجربه نشان داده که بهتر است اجازه دهید باتری گوشی کاملا خالی شده و سپس آن را ۱۰۰ درصد شارژ کنید. در صورت عدم امکان، اینک ار را حداقل هر ۳ ماه یکبار انجام دهید که باعث اندکی طولانی تر شدن عمر باتری گوشی شما می شود.

براساس تحقیقات، شایع ترین علت خالی شدن باتری استفاده از اینترنت در گوشی ها است. اما به طور کلی می توان شایع ترین علت های خالی شدن شارژ گوشی موبایل را به 10 علت تقسیم بندی کرد.
 

بررسی علت خالی شدن باتری گوشی اندروید

 
استفاده از اینترنت همراه
از جمله عللی که در خالی شدن سریع باتری نقش دارد، استفاده از اینترنت همراه است. لذا برای افزایش عمر باتری بایستی در مکان هایی که امکان استفاده از ۴G وجود ندارد، آن را خاموش کرده و از ۳G استفاده نمود.
 
استفاده از اپلیکیشن های پر مصرف
برخی از اپلیکیشن های گوشی به نسبت سایر اپلیکیشن ها مصرف باتری بیشتری دارند. برای شناسایی این اپلیکیشن ها بایستی در تنظیمات به قسمت باتری رجوع کرد.
 
استفاده از وای فای، بلوتوث و سرویس های شناسایی مکان
گوشی هایی که پیوسته بلوتوث، وای فای و Location Services آن ها روشن است به نسبت سایر گوشی ها از عمر باتری کمتری برخوردارند. برای افزایش عمر باتری بایستی این موارد را در زمان های غیر ضروری خاموش کرد.
 
برنامه های در حال اجرا
همواره و در همه حال با زدن کلید هوم، برنامه ای که در حال اجرا بوده بسته نمی شود. این گونه است که کماکان در حال اجرا باقی می ماند و باعث افزایش سرعت مصرف باتری می شود.
 
به روز رسانی های خودکار
زمانی که به روز رسانی خودکار فعال باشد، گاه و بیگاه برنامه ها خود به خود به روز رسانی می شوند و این یعنی مصرف بیشترِ باتری.
 
آسیب های باتری ناشی از گرما
گرما می تواند به باتری آسیب وارد سازد لذا همواره می بایست گوشی را نزدیک بخاری، شوفاژ و موارد از این قبیل قرار نداد.
 
اجرای انیمیشن ها
در نسخه های جدیدتر اندروید از برخی انیمیشن ها و جلوه های بصری متحرک برای جذابیت بیشتر استفاده شده است. اما در واقع این جلوه ها سبب افزایش سرعت مصرف باتری می شوند.
 
سطح نور گوشی
بدیهی است که هر اندازه سطح نور گوشی بیش تر باشد مصرف باتری نیز بیشتر است.
 
سیستم عامل
در برخی موارد اجرای یک سیستم عامل می تواند سبب مصرف بیشتر باتری شود. در این گونه مواقع بایستی از سیستم عاملی با ورژن پایین تر استفاده کرد.
 
پایه شارژ گوشی
در صورتی که هیچ کدام از موارد بالا علت مصرف زیاد باتری نباشند بایستی پایه شارژ گوشی و در کل نحوه ی شارژ باتری و سلامت آن مورد بررسی قرار گیرند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما