چگونه میتوانیم زبان گوگل را تغییر دهیم؟

بسیاری از وب سایت ها با زبان های مختلفی ارائه می شوند اما با انجام یک تنظیم ساده در مرورگر کروم می توان به تمام مطالب این وب سایت ها دسترسی پیدا کرد. در گوگل کروم شما می توانید به زبان های مختلف به ترتیب اولویت دهید تا قبل از اینکه صفحات وب رندر شوند گوگل کروم بررسی کند که آیا زبان های مورد نظر شما را به ترتیبی که در لیست قرار داده اید پشتیبانی می کند یا خیر، در صورت پشتیبانی صفحه با زبان مورد نظر شما نمایش داده می شود.
دوشنبه، 20 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه میتوانیم زبان گوگل را تغییر دهیم؟

چرا زبان گوگل تغییر می کند؟

گوگل یک موتور جستجوی هوشمند است که قابلیت های فراوانی را برای کاربرانش ایجاد می کند.

هرگاه کاربری به موتور جستجوی گوگل وارد شود و یا عبارتی در نوار جستجوی مرورگر خود تایپ کند، گوگل اطلاعات موقعیت جغرافیایی او را بر اساس آی پی بدست آورده و بر همین اساس، زبان نمایش خود را به زبانی که کاربر در آن موقعیت قرار دارد، تغییر می دهد.

این فرایند کاملا به صورت هوشمند انجام شده و باعث می شود تا کاربر احساس راحتی بیشتری داشته باشد و برای انتخاب برخی گزینه ها، نیاز به ترجمه آن ها نداشته باشد.

علاوه بر این، یافتن موقعیت کاربران به گوگل کمک می کند تا نتایجی را به کاربر نمایش دهد که ممکن است بیشتر مورد دلخواه کاربر باشند.

به همین علت است که در برخی مواقع نتایج جستجو در یک کلیدواژه خاص، برای افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد.

هنگامی که شما آی پی خود را با استفاده از ابزار تغییر دهنده آی پی همچون فیلترشکن یا VPN تغییر می دهید، گوگل بر اساس اطلاعات آی پی اقدام به یافتن موقعیت جدید شما می کند و زبان نمایش خود را به زبان موقعیتی که آی پی شما در آن قرار دارد تغییر می دهد.

به همین علت است که گاهی مواقع زبان گوگل به زبان هایی مثل هلندی، روسی یا آلمانی تغییر می یابد. به این ترتیب اگر VPN خود را خاموش کنید، زبان گوگل به زبان اصلی خود تغییر می یابد که یا فارسی یا انگلیسی است.
 

تغییر زبان گوگل

گاهی مواقع حتی با خاموش کردن وی پی ان، زبان گوگل به زبان دلخواه ما تغییر نمی یابد و یا زبان پیش فرض نمایش گوگل، زبانی نیست که مورد نظر ما است.

به عنوان مثال، اگر زبان پیش فرض گوگل فارسی باشد، آنگاه تمامی صفحات گوگل از راست به چپ نمایش داده می شود و ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد.

این نکته را در نظر داشته باشید که برای تغییر زبان گوگل ، نیاز است که ابتدا از طریق مرورگر خود به اکانت گوگلتان لاگین شده باشید.

در صورتی که اکانت گوگل شما در مرورگر Sign in نشده باشد، در نتیجه نمی توانید تنظیمات مربوط به زبان گوگل را مشاهده کرده و تغییر دهید.

هنگامی که با استفاده از اکانت گوگل خود، در مرورگرتان لاگین شدید، حال برای تغییر زبان گوگل به صورت دستی، به ترتیب زیر عمل خواهیم کرد

1.به اکانت گوگل خود متصل شده و با مرورگر خود لاگین شوید.

2.با استفاده از مرورگر خود به وبسایت گوگل متصل شده و روی آواتار خود در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.

3.در منوی باز شده، روی گزینه “Google Account” کلیک کنید.

4.در صفحه نمایش داده شده، در بخش Account Preferences روی گزینه “Language and Input Tools” کلیک کنید.

5.در مرحله بعدی، گزینه “Language” را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، گزینه  را انتخاب کرده و سپس از لیست نمایش داده شده، زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در صورت انتخاب زبان فارسی یا هر زبان دیگری، زبان پیشفرض گوگل به آن زبان تغییر خواهد یافت.

پس از انجام مراحل بالا، در لوکیشنی که در حال حاضر به گوگل متصل هستید، زبان پیشفرض تغییر خواهد کرد و هر گاه از این لوکیشن به گوگل متصل شوید، زبان پیشفرض به زبانی که شما انتخاب کرده اید، تغییر خواهد کرد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.