چگونگی دیلت اکانت موبوگرام

به عمل حذف اکانت کاربری در تلگرام یا موبوگرام دیلیت اکانت می گویند. با این عمل حساب کاربری شما حذف می شود و اگر قصد فروش سیم کارت خود را دارید این اطمینان را به شما می دهد تا بعد از فروش سیم کارت فرد خریدار نتواند به حساب تلگرام شما وارد شود. همچنین اگر از طرف شخصی بلاک شده اید تنها با دیلیت اکانت است که می توانید از بلاک خارج شده و به شخص مورد نظر پیام دهید.
سه‌شنبه، 16 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی دیلت اکانت موبوگرام

حذف اکانت موبوگرام

قبل از اینکه اقدام به حذف حساب موبوگرام خود نمایید، باید به این نکته توجه داشته باشید که دیلیت اکانت موبوگرام متعاقبا منجر به دیلیت اکانت تلگرام نیز خواهد شد! این بدان معنی است که اکانت تلگرام و موبوگرام از یکدیگر جدا نبوده و ایجاد تغییرات در هر کدام از آن ها منجر به ایجاد تغییر در برنامه دیگر نیز خواهد شد.

البته این در صورتی است که در هر دو برنامه با یک شماره ثبت نام کرده باشیم. به عبارت ساده تر، اگر ما با شماره خودمان در تلگرام حسابی داشته باشیم و با همان شماره در موبوگرام نیز ثبت نام کرده باشیم، در صورتی که اقدام به حذف اکانتمان، چه در تلگرام و چه در موبوگرام نماییم، در هر دو برنامه اطلاعات اکانت ما پاک خواهد شد و دیگر قادر به بازیابی آن نخواهیم بود.

دلایل زیادی ممکن است برای دیلیت اکانت موبوگرام وجود داشته باشد. رفع ریپورت موبوگرام، خارج شدن از بلاک، عدم دریافت پیام از اشخاص، عدم دریافت پیام های تبلیغاتی، مخفی شدن پیام هایی که برای دیگران ارسال نموده اید و یا سایر موارد، می تواند از جمله دلایلی باشد که افراد برای دیلیت اکانت موبوگرام خود داشته باشند.

اما لازم است بدانید که لزوما نیازی نیست که برای رفع همه این مشکلات اقدام به حذف حساب کاربری موبوگرام نمود! در حقیقت روش های دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان از بسیاری از این مشکلات، بدون نیاز به حذف اکانت، رهایی یافت. در ادامه و در انتهای مطلب، به تعدادی از این روش ها، اشاره خواهد شد.

اما در نهایت اگر واقعا قصد دارید تا اکانت موبوگرام خود را حذف نمایید، باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که که دیلیت اکانت موبوگرام یک عمل غیرقابل بازگشت بوده و در صورتی که اقدام به انجام این عمل نمایید، به هیچ وجه قادر به بازگرداندن اکانت پاک شده خود، نخواهید بود. پس این موضوع را در نظر داشته باشید که قبل از پاک کردن اکانت خود، حتما از انجام این کار مطمئن شوید.
 

دیلیت اکانت موبوگرام از طریق نرم افزار حذف اکانت موبوگرام

همانطور که اشاره شد، دلیت اکانت موبوگرام و تلگرام، تفاوت آنچنانی با یکدیگر نداشته و برای حذف هر دو مورد، باید از طریق وب سایت رسمی تلگرام اقدام نمود. با این حال اگر وارد شدن به وبسایت رسمی تلگرام و نمایش نوشته طی کردن مراحل دیلیت اکانت موبوگرام ، برای شما مشکل و پیچیده می باشد و ممکن است شما را سردرگم کند، ما به شما نرم افزاری ویژه را معرفی خواهیم نمود که یکی از امکانات آن توانایی پاک کردن اکانت موبوگرام می باشد.

دستیار موبوگرام نام این نرم افزار ویژه می باشد که دارای امکانات زیادی است که از جمله آن ها می توان به دانلود و پیشنهاد خودکار آخرین استیکر ها و جدیدترین ایموجی ها، توانایی خواندن پیام های موبوگرام بدون سین شدن، حذف اکانت موبوگرام در سریع ترین و ساده ترین روش ممکن و سایر موارد اشاره داشت.

کار با برنامه دستیار موبوگرام بسیار ساده بوده و برای فعال سازی آن نیاز به اقدامات پیچیده ای نخواهد بود. برای این منظور کافی است این برنامه را از طریق لینک زیر دانلود کرده و سپس روی گوشی خود نصب کنید. پس از آن کد امنیتی را وارد کرده و از امکانات گفته شده، استفاده نمایید. کار با این نرم افزار بسیار ساده بوده و تنها نیاز است که آن را نصب کرده، شماره مورد نظر خود را وارد کنید و سپس کد درخواست حذف حساب کاربری تلگرام را وارد نمایید. برای سهولت در انجام این فرآیند مطابق تصویر زیر عمل کنید :

1. نرم افزار را  دانلود و نصب نمایید.

2. در این قسمت باید شماره ی را که می خواهید برای آن دیلیت اکانت موبوگرام را انجام بدهید وارد کنید.دقت کنید که برای ایران باید پیش شماره 98+ را تایپ کنید و حتما اعداد باید به انگلیسی باشند تا اخطاری برای شما ثبت نگردد.

3. بعد از اینکار یک پیام حاوی کد برای شما ارسال می شود که لازم است آن را یادداشت کنید و در سایت وارد نمایید.

4. پس از وارد کردن کد ، گزینه Sign in را کلیک نمایید. (زمانی که کد را تایپ می کنید حتما به بزرگی و کوچکی حروف دقت فراوانی داشته باشید در غیراینصورت شما با خطا  روبرو خواهید شد).

5.حالا گزینه Done را کلیک کنید.

6.در این مرحله دو گزینه به رنگ سبز و قرمز برای شما نشان داده می شود و از شما می پرسد که آیا برای دیلیت اکانت موبوگرام اطمینان دارید یا خیر. اگر شما مطمئن به حذف آن هستید باید گزینه قرمز رنگ yes delete my account را کلیک کنید تا اکانت شما حذف گردد.

7.در مرحله آخر اگر شما پیام زیر را مشاهده کرده اید یعنی توانسته اید به درستی اکانت خود را حذف نمایید.

چگونگی دیلت اکانت موبوگرام
 

حذف اکانت موبوگرام با لینک مستقیم به وب سایت تلگرام

همانطور که اشاره شد، اصلی ترین روش و بهترین روش برای دیلیت اکانت موبوگرام ، استفاده از وب سایت رسمی تلگرام برای انجام این کار است.

آنچه که در رابطه با حذف حساب باید مدنظر قرار دهید این است که همانطور که در بخش پیشین نیز به آن اشاره شد، پس از حذف اکانت موبوگرام ، اکانت تلگرام ساخته شده با آن شماره نیز حذف خواهد شد و امکان بازیابی اکانت وجود ندارد. پس اگر از انجام این کار اطمینان دارید، ابتدا وارد صفحه رسمی حذف اکانت تلگرام شوید.

1. پس از وارد شدن به لینک بالا، ابتدا صفحه ای را مشاهده خواهید نمود که باید در آن شماره خود را که قصد حذف اکانت موبوگرام آن را دارید در قسمت خواسته شده، به صورت استاندارد بین المللی وارد نمایید.

2. پس از این که شماره مورد نظر را در استاندارد بین المللی (یعنی به صورت …98935+) وارد نمودید، روی گزینه Next کلیک کنید. در مرحله بعدی، تلگرام یک پیغام به شما ارسال خواهد نمود که در تصویر زیر قابل مشاهده است. پیغام را از طریق اپلیکیشن موبوگرام باز کرده و کد مربوطه را انتخاب و کپی نمایید. سپس دوباره مرورگر را باز کرده و کد کپی شده را در قسمت Confirmation Code  وارد نمایید. پس از وارد کردن کد، گزینه Sign in را انتخاب نمایید.

3. در مرحله بعدی سوالی مبنی بر اینکه علت دیلیت اکانت شما چیست، پرسیده خواهد شد. می توانید این قسمت را خالی نگه داشته و سپس گزینه Done را انتخاب نمایید.

4. در مرحله بعد گزینه قرمز رنگ Yes, Delete my account را انتخاب نمایید. اگر پس از این مرحله پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات دیلیت اکانت موبوگرام نمایش داده شود، به این معنی است که شما موفق به دیلیت اکانت موبوگرام و همچنین تلگرام خود شده اید. حال اگر برنامه موبوگرام دوباره باز کنید، به صفحه اولیه و ثبت نام هدایت می شوید و می توانید یک اکانت جدید ساخته و دوباره از موبوگرام استفاده کنید.
 

دیلیت اکانت موبوگرام بدون نیاز به موبوگرام و بدون نیاز به کد

مورد دیگری باید در نظر داشته باشید، این است که بسیاری از وبسایت ها، تنها برای جلب نظر کاربران و افزایش میزان بازدید صفحات خود، اقدام به تبلیغات دروغین و جذاب می نمایند. این وب سایت ها با قرار دادن عناوینی همچون:

دیلیت اکانت موبوگرام بدون نیاز به کد

دلیت اکانت موبوگرام بدون نیاز به تلگرام

حذف اکانت موبوگرام دیگران بدون نیاز به دسترسی به حساب کاربری

و موارد این چنینی، کاربران را فریب داده و خدمات خاصی را ارائه نمی دهند.

در این خصوص باید بدانید که حذف یا دیلیت اکانت کردن موبوگرام بدون داشتن کد امنیتی که در مراحل پیش در رابطه با آن صحبت کردیم، و یا بدون این که اپلیکیشن موبوگرام یا تلگرام روی گوشی یا کامپیوتر شما نصب شده باشد، غیر ممکن است و در صورت وجود چنین امکانی، در بحث امنیت تلگرام مشکلاتی ایجاد می شد و ممکن بود دردسر های زیادی را برای کاربران به همراه داشته باشد. اگر چنین امکانی وجود داشته باشد، افراد می توانند با مراجعه به وب سایت دیلیت اکانت تلگرام و وارد کردن شماره افراد، اکانت تلگرام هر شخصی که مورد نظرشان باشد را حذف نمایند!

بیشتر بخوانید:«چگونگی دیلیت اکانت در اینستاگرام»

در واقع ارسال کد امنیتی و وارد کردن آن قبل از اقدام به حذف اکانت، روشی است که تلگرام با استفاده از آن اطمینان حاصل می کند که شخص خواستار دیلیت اکانت، دقیقا خود صاحب اکانت بوده و شخص دیگری اقدام به انجام این کار ننماید. این مورد که یک اقدام امنیتی و احراز هویت محسوب می شود، وجودش الزامی و بدون آن به طور کلی نمی توان در حذف حساب موبوگرام یا تلگرام، موفقیتی حاصل نمود.
 

رفع مشکلات موبوگرام بدون نیاز به حذف اکانت

همانطور که اشاره شد، دلایل بسیاری برای دیلیت اکانت موبوگرام وجود دارد. اما در برخی شرایط، شاید بدون نیاز به دیلیت اکانت هم مشکل بوجود آمده قابل حل باشد. در این شرایط می توان با استفاده از ایجاد تنظیماتی خاص، استفاده از ترفندهای مخفی و یا سایر موارد، بدون اینکه نیاز باشد تا اکانت خود را به طور کامل حذف کنید، مشکلی که برایتان بوجود آمده است را حل نمایید. در ادامه به تعدادی از مشکلاتی که ممکن است کاربر را مجبور به حذف اکانت کند، اشاره خواهیم نمود و روش رفع آن را نیز آموزش خواهیم داد.
 
دریافت پیام های ناخواسته
ممکن است در طول روز به دلیل عضویت در گروه ها و ربات های مختلف یا کانال های تلگرامی، پیام های بسیاری که اکثر آن ها مزاحمت آور نیز هستند،برای ما ارسال شود. گاها حجم این پیام ها بسیار زیاد بوده و ما مجبور می شویم تا اکانت خود را پاک کرده و دوباره با یک آیدی جدید، اکانت جدید بسازیم. اما جالب است بدانید که برای رفع این مشکل، لزوما نیازی نیست که اکانت خود را به طور کامل حذف کنید و تنها لازم است تا یک سری مراحل و تنظیمات را که در زیر به آن ها اشاره شده است، به کار ببرید:

1. عضویت خود را در گروه هایی که اقدام به ارسال پیام های انبوه می کنند و معمولا پیام های پین شده می کنند، لغو کنید.

2. عضویت خود در ربات های تلگرامی را لغو کنید.

3. ربات های مزاحمی که برای شما پیام می فرستند را بلاک کنید.

4. افرادی را که اقدام به ارسال پیام های مزاحمت می کنند را بلاک کنید.
 
عضویت در گروه های ناخواسته
در برخی موارد نیز ممکن است تنها به این دلیل که هر روزه در گروه ها و کانال های مختلفی عضو می شویم، اقدام به دیلیت اکانت موبوگرام نماییم. برای رهایی از این مشکل، این تنها راه نبوده و می توان تنها با استفاده از یک تغییر ساده در تنظیمات موبوگرام، امکان عضو شدن در گروه های ناخواسته را غیرفعال کنیم.
برای این منظور تنها کافی است از مسیر تنظیمات/حریم خصوصی و امنیت/گروه ها ، اقدام به بستن حالت اضافه شدن به گروه های ناخواسته نماییم. در تصویر زیر مراحل انجام این کار نشان داده شده است.

نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که برای ورود به تنظیمات باید از گزینه “تنظیمات” استفاده کنید، نه تنظیمات موبو! همچنین اگر تنظیمات را روی حالت مخاطب های من قرار دهید، به این ترتیب تنها کسانی که در لیست مخاطبین شما وجود دارند، می توانند شما را به گروه ها و کانال ها اضافه کنند.
 
خارج شدن از ریپورت
گاهی مواقع نیز ممکن است به دلیل اینکه از طرف موبوگرام ریپورت می شویم، مجبور به دیلیت اکانت موبوگرام و ساختن اکانت جدید شویم.

همواره به یاد داشته باشید که این روش همیشه کارساز نبوده و در مواردی، موبوگرام اقدام به مسدود کردن شماره به جای مسدود کردن آیدی می کند.

با این حساب حتی اگر اکانت موبوگرامتان را حذف و دوباره بسازید، ممکن است از ریپورت خارج نشوید و دردسرهای دیگری نیز برای شما به وجود آید.

برای خارج شدن از ریپورت تلگرام می توانید از طریق لینک مربوطه اقدام نمایید تا روش های رفع این مشکل،به شما نشان داده شود.
 
جلوگیری از هک تلگرام
گاهی اوقات نیز ممکن است حس کنیم که تلگرام یا موبوگرام ما تحت نظر بوده و هک شده باشیم. معمولا راهی که به نظرمان برای مقابله با هک شدن می رسد، دیلیت اکانت موبوگرام و ساخت یک اکانت جدید می باشد.

این روش به دلیل پاک شدن تمامی اطلاعات اکانتمان ممکن است کارآمد به نظر برسد اما به همان دلیل نیز دارای هزینه سنگینی نیز می باشد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.