چگونه زبان گوگل مپس را فارسی کنیم؟

گوگل در بلاگ خود از اضافه شدن ۳۹ زبان جدید از جمله زبان فارسی به گوگل مپس خبر داد. به این ترتیب می‌توانید از این اپلیکیشن مسیریاب در گوشی یا تبلت خود به زبان فارسی استفاده کنید. در مطلب زیر توضیحاتی درباره...
شنبه، 2 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه زبان گوگل مپس را فارسی کنیم؟

فعال کردن زبان فارسی گوگل مپس

برای فعال کردن زبان فارسی گوگل مپ ، ابتدا باید نسخه گوگل مپس نصب شده روی تلفن همراه خود را به آخرین نسخه موجود بروز رسانی نمایید. پس از این که مطمئن شدید آخرین نسخه از گوگل مپس را دریافت کرده اید و این برنامه آپدیت شده است، حال برنامه گوگل مپس را باز کرده و طبق مراحل زیر پیش بروید.

1. برنامه گوگل مپس را باز کرده و روی گزینه شبیه به سه خط موازی در گوشه بالای تصویر لمس نمایید.

2. از طریق گزینه Settings به تنظیمات گوگل مپس وارد شوید.

3. در منوی تنظیمات، گزینه Navigation Settings را انتخاب نمایید. (در دستگاه های iOS گزینه Voice Search را انتخاب نمایید.)

4. از میان لیست زبان های نمایش داده شده، صفحه را اسکرول کرده و گزینه فارسی را انتخاب نمایید.

البته با توجه به جدید بودن این ویژگی، ممکن است هنوز در دستگاه یا منطقه جغرافیایی شما، امکان انتخاب زبان فارسی گوگل مپ وجود نداشته باشد. اگر با چنین مشکلی روبرو شدید، ابتدا از بروز بودن نسخه گوگل مپس خود اطمینان حاصل کرده و سپس مراحل گفته شده را دوباره پیش بگیرید.
 

زبان های اضافه شده در گوگل مپس

علاوه بر اضافه شدن زبان فارسی گوگل مپ ، 38 زبان دیگر نیز به این اپلیکیشن اضافه شده است که در زیر لیست این زبان ها را مشاهده می نمایید. این زبان ها با اینکه زبان رسمی بیش از 1.2 میلیارد نفر انسان در کره زمین می باشد، تا کنون در گوگل مپس وجود نداشت و ساکنین مناطقی که با این زبان ها گفتگو می کردند، توانایی استفاده از امکاناتی نظیر جستجوی صوتی به زبان مادری و یا مسیریابی صوتی را نداشتند. اما با بروز رسانی جدید مپس، این امکان نیز برای آنان فراهم شده است و کاربران گوگل مپس می توانند از این پس با زبان مادری خود با گوگل مپس ارتباط برقرار نمایند.

آفریکانس

آلبانیایی

فارسی

آذربایجانی

ترکی

ارمنی

ازبک

مغولی

بوسنیایی

چکی

کروات

اسلوواکیایی

دانمارکی

فنلاندی

فیلیپینی

اندونزیایی

ویتنامی

عبری

قزاقی

مالایایی

رومانیایی

نروژی

صرب

ایسلندی

اوکراینی

سوئدی

سواحلی

هلندی

اگر از جمله کسانی هستید که با نقشه گوگل مپس زیاد کار می کنید، می توانید از امکان استفاده از نقشه آفلاین گوگل مپ نیز استفاده کنید. این امکان به شما این اجازه را می دهد تا بدون استفاده از حجم اینترنت، نقشه های گوگل مپس را مشاهده کرده و مسیریابی داشته باشید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط