راهنمای سفارش طراحی سایت فروشگاهی

در این مطلب با تعریفی ساده از طراحی سایت فروشگاهی، روش‌های مختلف طراحی این گونه سایت‌ها و هزینه طراحی آن‌ها آشنا خواهید شد.
يکشنبه، 3 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
راهنمای سفارش طراحی سایت فروشگاهی

تعریف ساده از طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی در واقع فرآیندی تکراری است که برای هر سایت مشابه سایت قبلی اجرا می شود در این میان ویژگی که یک سایت فروشگاهی را از سایر سایت ها متمایز می کند محتوا و درون یک سایت است. به عنوان مثال دوسایت دیوار و شیپور را درنظر بگیرید ساخت اولیه هردو سایت برای ثبت آگهی رایگان یکی است اما مطالب و تصاویر هردو با هم متفاوت است بنابراین ابتدا ما سایت را میسازیم و سپس هر آنچه که باعث میشود وب سایت شما بهتر و زیباتردیده شود را برای آن طراحی می کنیم.
 

روش های مختلف طراحی سایت فروشگاهی

روش های گوناگونی برای طراحی سایت وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم :
  1. بکارگیری وردپرس و سایر نرم افزارهای آماده برای طراحی سایت
  2. بکارگیری متخصصان طراحی و برنامه نویسی وب سایت

بنابراین شما از دو گزینه بالامیتوانید برای طراحی فروشگاهتان استفاده نمایید که بستگی به هزینه مد نظرتان و نوع پروژه قابل انخاب است اگر قصد دارید هزینه اندکی را برای طراحی صرف نمایید سعی کنید از گزینه اول یعنی طرح های آماده استفاده نمایید البته ناگفته نماند که برای وب سایت های کوچک معمولا از طرح های آماده جهت طراحی استفاده میشود اما برای وب سایت های اینترنتی بزرگ مانند فیسبوک وگوگل و... از طراحان حرفه ای و برنامه نویسان متخصص استفاده میشود.

راهنمای سفارش طراحی سایت فروشگاهی
 

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

هزینه طراحی سایت  به عوامل متفاوتی بستگی دارد بعنوان مثال سیستم مدیریت محتوی ، تعداد دامنه ، دینامیک یا استاتیک بودن سایت و...تاثیر مهمی بر روی قیمت آن خواهد داشت شاید در تبلیغات مختلف برای طراحی سایت هزینه های ارزانی پیشنهاد شود اما سعی کنید برای اینکه وب سایت ایده الی داشته باشید هرگز به سراغ اینگونه طراحی ها نروید. شما با تماس با مشاوران و متخصصین طراحی سایت فروشگاهی میتوانید از قیمت آن طبق خواسته و بودجه تان مطلع شوید.


امکانات طراحی سایت

این موضوع ارتباط مستقیمی با نوع کسب وکار وب سایت شما دارد و با توجه به نظرات و ایده های مختلفی که در مورد کاربردهای سایت فروشگاهی خود دارید امکانات مختلف و گوناگونی را برای وب سایت خود می توانید در نظر بگیرید بعنوان مثال این امکانات مواردی از قبیل مدیریت کاربران ، تماس، افزودن فایل و... را شامل می شود بسیاری از سایت ها طراحی ویژه و منحصر به فردی را خواستارند و یا قصددارند مطالب سایت رابه چندین زبان مختلف ترجمه کنند.
 

هاست و دامنه برای طراحی سایت

قبل از اینکه کارطراحی را آغاز نمایید به هاست ودامنه احتیاج دارید با انتخاب نام یا دامین مناسب برای سایت خود کسب وکارتان را رونق خواهید داد هاست فضای ذخیره سازی سایت واطلاعات شما درسایت و دامنه نام انتخابی سایت است. فرض کنید صفحه اینستاگرامی برای شغل خود ساخته اید صفحه اینستاگرام در واقع  همان فضای ذخیره اطلاعات و عکس های سایت کسب وکار شماست نام صفحه اینستاگرام نیزهمان دامنه سایت است تنها تفاوت آن در این است که در اینستاگرام این فضا واسم رایگان است اما برای سایت هزینه پرداخت خواهید کرد. نام برند کسب وکارتان در انتخاب این دامنه و هاست بسیار اهمیت دارد میتوانید دامنه را همان برند خود انتخاب کنید بااین روش با جستجو نام برند شما میتوانند به راحتی وارد سایتتان شوند هزینه هاست و دامنه با انتظارات شما از طراحی مرتبط خواهد بود هنگامی که شما مشتریان زیادی برای کسب وکارتان دارید بنابراین استفاده از یک هاست با سرعت خوب برای وب سایت شما ضروری است در واقع این هاست است که به حجم بالای مشتریان شما جواب خواهد داد.
 

طراحی سایت فروشگاهی

برای مشاغلی که شامل محصولات متنوع جهت فروش هستند مانند سوپر مارکت، رستوران و... طراحی سایت فروشگاهی را پیشنهاد می شود. امکانات متنوعی در طراحی سایت فروشگاهی برای مشتریان لحاظ میگردد در گام اول دامنه وهاست مورد نیاز است دامنه در واقع نام کسب و کار شما در فضای اینترنتی می باشد وکاربران میتوانند با جستجو نام شما خدمات و محصولات فروشگاهتان را مشاهده نمایند یکی از شرایط داشتن فروشگاه اینترنتی داشتن مجوز قانونی کسب وکار فروشگاهی مشترک است. در یک طراحی فروشگاهی با درج نوع محصول به همراه مشخصات وتصویرآن کاربران بیشتری تمایل به خرید محصول خواهند داشت بنابراین متخصصین با بکارگیری رنگ وابعاد جست وجوی محصول و... این وب سایت را طراحی می کنند البته نظرات و انتقادات مشتریان در مورد محصولات و فرآیند خرید و تحویل کالا ها در فروشگاه های آنلاین بسیار حائز اهمیت است درج این موارد در سایت باعث افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو گوگل نیز می شود.

راهنمای سفارش طراحی سایت فروشگاهی
 

طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

هرکسب وکاری با توجه به شرایط  و ویژگی های آن، سایت منحصر به فرد خود را احتیاج دارد با طراحی سایت اختصاصی شما نسبت به رقیبان خود در فضای اینترنتی سبقت می گیرید و در رتبه های برتر گوگل دیده میشوید بعنوان مثال خانه خودتان و خانه همسایه تان را در نظر بگیرید قطعا این دو کاملا باهم متفاوت خواهند بود و هرکدام امکانات ویژه و گوناگونی دارند این نوع طراحی هم کاملا مختص به سایت شما خواهد بود. حال اگر قصد این گونه طراحی را برای فروشگاه آنلاین خود دارید باید بدانید که زمان و هزینه ی خاص خود را خواهد داشت و حتی میتوان خاطر نشان کرد که پرسه زمانی آن چندین برابر طراحی سایت معمولی است وهزینه ای بالاتری پرداخت می شود. مقرون به صرفه است که در برگه ای نیاز ها وایده هایتان را از قبل ثبت کنید تا طراحی وب سایت فروشگاهی برای طراحان زمان کمتری بطول بیانجامد .احتمالا در اینجا این سوال در ذهنتان است که این نوع طراحی برای شما مناسب است یا خیر؟ اگر شما به تازگی وارد کسب وکار خود شده اید سعی کنید از طرح های آماده جهت طراحی استفاده کنید اما اگرکسب وکارتان بزرگ است و مشتریان محبوب خود را دارید پیشنهاد ما این نوع طراحی اختصاصی برای فروشگاه شماست.
 

طراحی cms

 Cms برگرفته از کلمه content management system  است که به معنی سیستم مدیریت محتوی است هنگامی که سایتی طراحی میشود سیستم مدیریت محتوی نیز در آن مدیریت می شود شما با دو روش بکارگیری متن های باز مانند وردپرس و.. یا طراحی سایتتان باcms اختصاصی میتوانید وب سایت فروشگاهیتان را طراحی کنید مانند پیراهنی که طرح آن طبق سلیقه شما واختصاصی دوخته شده است. بسیاری از این سیستم های متن باز بصورت آماده و رایگان ارائه می شوند و به راحتی در طراحی وب سایت فروشگاهی میتوانید از آنها استفاده کنید و برخی از آنها نیز بصورت اختصاصی هستندکه مدیریت محتوی خاص و باب میل مشتریان ارائه می شود. البته ناگفته نماند که این نوع طراحی نیز معایب و مزیت های خاص خود را دارد مزایای آن شامل سرعت بهتر و انعطاف بیشتر وامنیت بالاتر خواهد بود وهمچنین کدنویسی وب سایتتان کاملا تخصصی وفقط مخصوص وب سایت شما است وهیچ شخصی قابلیت دسترسی به آن را ندارد. اما معایب آن شامل قیمت بالا ومدت زمان زیاد در طراحی است. اگر شما تنوع محصولاتتان در فروشگاه زیاد است این طراحی برای کسب وکارتان مناسب است مانند سایت دیجی کالاکه cms ویژه و اختصاصی خود را دارد. اما اگر کسب وکارتان را تازه شروع کرده اید وتنوع محصولاتتان نیز زیاد نیست سعی کنید ابتدا با طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از cms های آماده کار خود را آغاز نمایید و بعد از اینکه مشتریان وب سایتتان رو به افزایش بود طراحی یک  cms اختصاصی را برای فروشگاه آنلاین خود در نظر بگیرید.

راهنمای سفارش طراحی سایت فروشگاهی
 

وب سایت فروشگاهی خود را حرفه ای طراحی کنید

برای اینکه وب سایت فروشگاهی موفق و درخور مشتریانتان داشته باشید میتوانید طراحی سایت حرفه ای را انتخاب کنید اگر کسب و کار شما تا حدی پیشرفت کرده است، پیشنهاد ما به شما این است که با طراحی سایت به صورت حرفه ای، مشتریان خود را افزایش دهید .در این نوع طراحی باید سایتتان را طبق سلیقه وخواسته ای مشتریان طراحی کنید بعنوان مثال اگر مخاطبین سایتتان بیشتر افراد جوان هستند سایت را مناسب گروه سنی آنها طراحی کنید تا درآمدزایی وب سایتتان افزایش یاید. بسیاری از افرادی که دارای کسب وکار های قدیمی و مطرحی هستند تصور می کنند که دیگر نیازی به طراحی وب سایت فروشگاهی ندارند و جذب مشتری در فضای اینترنتی را نا دیده میگیرند پیشنهاد می کنیم اگر میخواهید مشتریان شما چندین برابر مشتریان فعلی شما شوند از طراحی وب سایت فروشگاهی حرفه ای استفاده کنید با اینکار از رقیبان خود نیز سبقت خواهید گرفت. البته طراحی سایت حرفه ای در رتبه بندی موتورهای جستجو نیز تاثیر بسیاری دارد زیرا در این سبک از طراحی گرافیک و تصاویر سایت از کیفیت بالایی برخوردار است .
 

زمان اجرای طراحی سایت فروشگاهی

با توجه به خواسته ها و هدف هایتان مدت زمان اجرا نیز متفاوت است بیشتر اشخاصی که به فکر طراحی سایت هستند مدت زمان اندکی را برای طراحی انتظار دارند و برای تحویل کار تعجیل می کنند اما این نکته را درنظر داشته باشید که اگر میخواهید سایتی طبق نیاز ها وایده هایتان داشته باشید باید بدانید که اینکار زمانبر است و متخصصین تیم طراحی باید همه تلاششان را بکنند تا سایت مورد نظرتان را با همفکری با اعضای تک تک گروه به درستی طراحی نموده و تحویل دهند. البته این پرسه زمانی برای طراحی هر سایتی متفاوت است ونمیتوان زمان آن را برای همه سایت ها یکسان در نظر گرفت ممکن است طراحی یک فروشگاه ساده ساده یکروز زمان ببرد اما طراحی یک سایت حرفه ای یک یا چند ماه زمان ببرد البته در این میان جمع آوری اطلاعات و محتوا توسط شما نیز با صرف مدت زمان کمتر کمک شایانی خواهد نمود و تحویل کار را سریعتر می کند اگر شما طراحی سایت اختصاصی را مد نظر دارید از همین حالا این را در نظر بگیرید که صبر شما باعث پیشرفت کار شما است و با این صبوری تمرکز طراحان سایت را بر روی این پروژه افزایش میدهید. اگر شما در شرایطی هستید که زمان تاثیر زیادی برای در آمدتان دارد میتوانید از طرح ها و افزونه های آماده بر پیشروی زودتر کارها استفاده نمایید.
 

مراحل سفارش طراحی سایت

صاحبان کسب وکار های مختلف می توانند قالب های گوناگونی برای طراحی سایت فروشگاهی سفارش دهند که این قالب ها شامل سایت شخصی، شرکتی، سازمانی ویا وب سایت های کوچک است در ابتدا برای سفارش این قالب ها جهت طراحی نیازهای خود را بدانید و یک تصور کامل از ساییتان بعنوان پیش زمینه در ذهنتان تداعی کنید. در این بین برای کمک بهتر می توانید سایت رقیبان خود را بازنگری کنید  و تمامی صفحه ها و قالب های آنها را زیر نظرتان بگیرید چرا که یکی از راهکارهای بهتر برای ایجاد سایت دلنشین جهت مخاطبین تحلیل نظرات آنها است تا بتوانید رضایت کاربران را افزایش دهید. با کمک مشاوران و طراحان سایت های فروشگاهی میتوانید بهتر با این جزییات آشنا شوید و مراحل سفارش را طی کنید ابتدا دامنه و هاست باید سفارش دهید و سپس طرح و رنگ ایده آل خود را برای وب سایت مشخص نمایید دراصل ستون اصلی یک سایت فروشگاهی رنگ و فونت و عکس مناسب در آن است که باعث جذب و ماندگاری کاربران بیشتری خواهد شد اینکار توسط طراحان حرفه ای و با توجه به سلیقه کاربران بدرستی انجام خواهد شد البته باید نوع سایت را نیز درنظر بگیرید که سایت داینامیک یا استایک می خواهید.

طراحان سایت پس از اتمام طراحی سایت فروشگاهی شما جهت رضایتمندی شما از عملکرد سایت تست می گیرند تا از صحت قسمت های مختلف آن مطمئن شوند و سپس آنرا تحویل مشتری خواهند داد. باطراحی سایت فروشگاهی نه تنها کسب وکارتان را رونق می دهید بلکه نسبت به رقیبان نیز سبقت میگیرید و در سراسر موقعیت های جغرافیایی محصولات وخدمات خود را میتوانید به راحتی ارائه دهید.


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.