چگونه یک کانال تلگرام حرفه‌ای داشته باشیم؟

مطمئنا اولین فاکتوری که به یک کانال در تلگرام اعتبار می‌بخشد، تعداد اعضا یا همان ممبر است. از همین رو صاحبان کانال‌ها در تلگرام به دنبال روش‌هایی برای پیشرفت و توسعه آن هستند. در این مطلب می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه یک کانال موفق در تلگرام داشته باشید.
يکشنبه، 3 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه یک کانال تلگرام حرفه‌ای داشته باشیم؟

ترفندهای داشتن کانال تلگرام موفق

برای موفقیت در هر زمینه ای نیاز است که قواعد بازی را بدانیم و به آن ها عمل کنیم. مدیریت کانال تلگرام و یا گروه های تلگرامی نیز یک سری قواعد و قوانین خاصی را دنبال می کند که اگر این قواعد را مدنظر قرار ندهیم، قطعا کانال ما چندان جذاب و پرطرفدار نخواهد بود.

علاوه بر جنبه اجتماعی و یا آگاهی رسانی کانال های تلگرام، این کانال ها می توانند جنبه اقتصادی نیز برای مدیران آن ها داشته باشند و اتفاقا در این جنبه اگر کمی دقت عمل به خرج دهیم، با توجه به ظرفیت بالایی که تلگرام دارد، می توان به موفقیت های بسیاری دست پیدا کرد و یک کانال تلگرام موفق ایجاد نمود.

یکی از پیش نیازهای اصلی برای اینکه کانال تلگرام از لحاظ اقتصادی به سود دهی برسد و بتوان اقدام به کسب درآمد از تلگرام نمود این است که تعداد اعضای زیادی را بتواند به خود جذب کند.

اما چگونه می توان اقدام به افزایش اعضای کانال تلگرام نمود؟
 
بهترین ساعت برای گذاشتن پست
یکی از مهمترین نکاتی که در مدیریت حرفه ای کانال تلگرام باید به یاد داشته باشید، دانستن بهترین زمان برای گذاشتن پست می باشد.

یک کانال تلگرام موفق دقیقا در تایم هایی اقدام به انتشار محتوای مورد نظر خود می نماید که بداند بیشترین بازدید را به دست خواهد آورد.

طبق تحقیقات صورت گرفته در خصوص یافتن بهترین زمان ممکن برای انتشار پست، این نتیجه حاصل شده است که بهترین زمان ممکن برای انتشار پست ها بین ساعت 18 الی 23 می باشد.

در این بازه زمانی بیشتری بازدیدها برای پست ها انجام می شود و دقت بیشتری روی محتوای هر پست از طرف کاربران صورت می پذیرد.
 
بهترین مدیا برای ارسال چیست؟
از دیگر فاکتورهایی که در موفقیت یک کانال تلگرام نقش مثبتی دارد، نوع مدیای ارسال شده به کانال می باشد. تحقیقات نشان می دهد که بیشترین بازدیدهای صورت گرفته توسط کاربران فایل های صوتی، تصاویر و سپس ویدیوها می باشد.

البته این جایگاه ها همیشه به این صورت نبوده و گاها تغییراتی در آن ها ایجاد می شود. اما جالب است بدانید که در هفته های اخیر بیشتری مقدار دانلود، مربوط به فایل های صوتی بوده که حتی از تصاویر نیز بیشتر دانلود شده اند.

با این وجود تصاویر نیز نقش پر رنگی در نوع مدیای ارسال شده در کانال داشته و همواره بیشترین مدیایی که در کانال های مختلف ارسال می شود، تصاویر هستند. بنابراین توجه به نوع مدیای ارسال شده در کانال می تواند نقش ویژه ای در داشتن یک کانال تلگرام موفق داشته باشد.
 
بهترین سایز تصویر و ویدیو
آمار نشان می دهد که بهترین سایز تصاویر برای انتشار تصاویری است که از رزولوشن 400*648 استفاده می کنند. در حقیقت چنین باید در نظر گرفت که تصاویری بیشتر مورد بازدید کاربران قرار می گیرد که عمودی باشند و رزولوشن زیادی نداشته باشند.

سایز بالای تصویر موجب بالا رفتن حجم تصویر و در نتیجه دیرتر لود شدن آن می شود. همچنین از آنجا که بسیاری از کاربران با استفاده از موبایل به تلگرام متصل می شوند، پس تصاویری را بیشتر مورد توجه قرار می دهند که دارای ابعادی عمودی باشد تا در صفحه نمایش تلفن همراه، راحت تر دیده شود.

همچنین بر اساس آمار مشخص شده است که بهترین سایز برای ویدیوها، سایزی بین 0.5 تا 3.5 مگابایت می باشد. در حقیقت ویدیوهایی بیشتر مورد بازدید کاربران قرار می گیرند که حجمی بین 0.5 تا 3.5 مگابایت داشته باشند و بسیاری از کاربران، حجم های بالاتر از این میزان را به طور کلی باز نمی کنند.
 
بهترین موضوع برای انتشار چیست؟
در حقیقت این سوال را نمی توان به درستی و دقیق پاسخ داد. ممکن است با توجه به زمینه اصلی کاری کانال، محتوا و موضوع مطالب منتشر شده در آن متفاوت باشد. پس در انتخاب موضوع محتوا برای انتشار نمی توان به سادگی تصمیم گیری کرد، چرا که رابطه مستقیمی با موضوع اصلی خود کانال دارد.

با این حال برای داشتن یک کانال تلگرام موفق توصیه می شود بروز باشید و سعی کنید پست هایی را انتشار دهید که جدید بوده و اتفاقات جدید رخ داده در سطح کشور یا دنیا را پوشش دهد.

همواره مورد توجه ترین محتوایی که کاربران به دنبال آن هستند، کانال هایی است که محتوای خبری داشته و در زمینه ارائه خبرهای روز دنیا و ایران کار می کنند.

پس با توجه به این موضوع سعی کنید که حتی اگر کانال شما یک کانال خبری محسوب نمی شود، اخبار مربوط به حوزه کاری خود را پوشش دهید و همواره کانال خود را با مطالب جدید و بروز، جدید نگه دارید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما