آیا میتوان رمز وای فای را بازیابی کرد؟

اغلب افرادی که مودم بی‌سیم دارند بر روی آن رمز و یا همان پسورد قرار می‌دهند تا اینترنت آن‌ها توسط افراد دیگر مورد استفاده قرار نگیرد.اگر پسورد را بر روی دستگاه ذخیره نکرده باشید، می‌توانید هر بار رمز را دوباره وارد کنید. اما گاها مشکل بزرگ‌تری پیش می‌آید. شما بر روی مودم وای فای خود پسورد قرار می‌دهید اما دیگر آن رمز عبور را به خاطر نمی‌آورید تا در دستگاه وارد کنید. در چنین مواقع باید چه اقدامی کرد؟
دوشنبه، 4 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا میتوان رمز وای فای را بازیابی کرد؟

بازیابی رمز وای فای

برای بازیابی رمز وای فای بدون اینکه بخواهید تنظیمات مودم را دوباره پیکربندی کنید و یا از کسی سوال کنید، تنها دو راه کلی وجود دارد. راه اول که نسبتا مشکل تر است، استفاده از شیوه های هک وای فای با استفاده از برنامه هایی نظیر برنامه هک وای Androdumpper می باشد.

از آنجا که این روش نیازمند این است که WPS مودم روشن باشد و همچنین پسورد مودم چندان مشکل نباشد، ممکن است همیشه کارساز نباشد. خصوصا این که اگر قبلا به مودم وای فای مورد نظر متصل شده باشیم و بدانیم که رمز آن تغییر نکرده است، روشی بسیار ساده تر وجود دارد.

از آنجا که گوشی های اندرویدی در دیتابیس خود همه چیز را ذخیره می کنند، باید بدانید که تا زمانی که اقدام به ریست فکتوری گوشی نکرده باشید و یا حافظه داخلی آن را پاک نکرده باشید، تمامی رمز عبور و اتصالات وای فای که از طریق گوشی انجام داده باشید، در دیتابیس ذخیره شده است.

به همین سبب اگر بتوانید به این فایل ها دسترسی پیدا کنید، به راحتی می توانید اقدام به بازیابی رمز وای فای هایی شوید که قبلا به آن ها متصل شده اید و اکنون رمز عبور آن ها در دسترس نمی باشد.

برای استفاده از برنامه های بازیابی رمز وای فای باید به فایل های دیتابیس اندروید دسترسی داشته باشید که این امر تنها در گوشی هایی که روت شده باشند، قابل انجام است. 

به هر حال باید بدانید که تمامی برنامه هایی که می توانند اقدام به بازیابی رمز وای فای نمایند و اصطلاحا ریکاوری پسورد را انجام دهند، نیاز به روت بودن گوشی دارند.

پس از این که از روت بودن گوشی خود مطمئن شدید می توانید از برنامه ای نظیر WiFi Password Recovery استفاده کنید که در زمینه بازیابی رمز وای فای بسیار قدرتمند بوده و توانسته از کاربران گوگل پلی امتیاز خوب 4.2 را کسب کند.

در ادامه در رابطه با این برنامه صحبت کرده و روش کار با این برنامه بازیابی رمز وای فای را توضیح خواهیم داد.
 

نحوه کار با برنامه ریکاوری WiFi Password Recovery

همانطور که اشاره شد در ابتدا برای استفاده از این برنامه باید گوشی شما روت شده باشد. پس دانلود WiFi Password Recovery و نصب آن روی گوشی خودتان، این برنامه به شما اجازه می دهد تا تمامی پسورد مودم هایی که قبلا به آن ها از طریق وای فای متصل شده اید را دوباره ریکاوری و بازیابی کنید.

برای استفاده از این برنامه کافی است پس از نصب تنها یک مرحله را انجام دهید و روی گزینه Saved Wifi کلیک کنید.

برای بدست آوردن رمز وای فای که آن را فراموش کرده اید نیز می توانید از گزینه Scanned Wifi استفاده نمایید. پس از انجام این مراحل، چند لحظه صبر کنید تا برنامه عملیات بازیابی رمز وای فای را انجام دهد.

سپس پسوردهای ریکاوری شده، به شما نمایش داده خواهد شد.

این برنامه برای زمانی مناسب است که شما رمز عبور مودم وای فای که قبلا به آن متصل شده اید را فراموش کرده باشید.

برای مودم هایی که به طور کلی رمز عبور آن را نمی دانید و قبلا هم به آن متصل نشده اید، این برنامه چندان چاره ساز نخواهد بود.

این برنامه به صورت رایگان بوده و تاکنون توانسته به رکورد بیش از 1 میلیون دانلود از گوگل پلی دست پیدا کند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.