ارز دیجیتال تلگرام چیست؟

تُن (TON)، یک پلتفرم بلاکچین توسعه‌یافته توسط سرویس پیام‌رسان تلگرام است که به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برقراری ارتباط بین بلاک چین و جامعه ارز دیجیتال شناخته می‌شود.این شبکه بلاک چین قصد دارد تا با وجود جامعه تلگرام، کاربرد گسترده‌ای داشته باشد.
سه‌شنبه، 5 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ارز دیجیتال تلگرام چیست؟

ارز دیجیتال تلگرام یا TON

با توجه به منابعی که ارتباط نزدیکی به توسعه دهندگان و تیم طراحی تلگرام دارند، به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور باید شاهد رونمایی و عرضه پول رمزنگاری شده تلگرام تحت عنوان «The Open Network» یا «Telegram Open Network» که بیشتر با نام اختصاری TON شناخته شده است، باشیم.

بنظر می رسد، TON تحت پلتفرم بلاک چین، که توسط خود تلگرام توسعه و بهبود یافته است، عرضه شود. آنتون روزنبرگ (Anton Rozenberg) که یکی از کارمندان سابق تلگرام می باشد، در این زمینه پستی را در اکانت فیس بوک خود منتشر کرده است که بر این ادعا، صحه گذاری کرده است.

این پست که در واقع یک ویدیو می باشد، نشان می دهد که تلگرام در سال 2018 قصد دارد پلتفرم بلاک چین خود را معرفی کرده و ارز دیجیتالی خود را تحت عنوان TON به کاربران تلگرام، عرضه نماید. البته آقای روزنبرگ، اطلاعات بیشتری را در این رابطه فاش نکرده است و هنوز کسی نمی داند که منبع و سورس ویدیو انتشار یافته توسط او، از کجا سرچشمه گرفته است.

وی همچنین اشاره کرده است که ارز دیجیتال تلگرام می تواند به ساکنین کشورهایی که تحت سلطه حکومت های بسته تر هستند، در خصوص انجام معاملات خود، کمک کند و این افراد می توانند از طریق پیام رسان تلگرام، اقدام به مبادله ارز نمایند. روزنبرگ در این رابطه بیان داشته است:

TON می تواند کنترل دولت ها را روی دارایی و پول شهروندان، کاهش دهد و اطلاعات مالی افراد را مخفی نماید.

در گزارشی که وبسایت کوین تلگراف ارائه داده است، به این موضوع اشاره شده است که TON ممکن است با نام Gram نیز شناخته شود و با بسیاری از اپلیکیشن های پیام رسانی که هنوز نام آن ها مشخص نشده است، سازگاری داشته باشد. ارز دیجیتال تلگرام با استفاده از یک کیف پول سبک و سریع پیاده سازی می شود و به همین دلیل کمک بسیاری به کاربران، برای رهایی از دانلود و کار با بلاک چین های سنگین، خواهد نمود.

یکی از عواملی که به نظر می رسد باعث رشد سریع TON شود این است که این واحد پولی رمزنگاری شده، به گذر زمان برای جا افتادن و محبوبیت بین کاربران اینگونه خدمات نیازی نداشته باشد، چراکه در حال حاضر تلگرام حدود 180 میلیون کاربر دارد و این موضوع می تواند ارز دیجیتال تلگرام را خیلی سریع به محبوبیت برساند.

با اینکه شایعات زیادی پیرامون ارز دیجیتال تلگرام شده است و افراد بسیاری در این رابطه سوالاتی را در صفحه توئیتر شخصی پاول دورف پرسیده اند، اما هنوز پاسخی رسمی و قابل استناد از پاول دورف در این زمینه دریافت نشده است و همچنان شایعات در این زمینه وجود دارد. با این حال با توجه به صحبت هایی که در این زمینه شده است، به نظر می رسد این واحد پول رمزنگاری شده، از طرف تلگرام، هر چه زودتر معرفی گردد.

مدتی پیش پاول دورف اعلام کرده بود که به زودی و در سال 2018 تلگرام به سمت تجاری شدن پیش خواهد رفت و شاهد کسب درآمد از بخش هایی از تلگرام خواهیم بود. اما بسیاری از خبرگذاری ها برداشتی متفاوت از این بیانات داشته و عنوان داشتند که تلگرام قصد دارد بخشی از خدمات خود را پولی کند.

اما با توجه به شدت گرفتن شایعات در رابطه با ارز دیجیتال تلگرام ، به نظر میرسد منظور پاول دورف از کسب درآمد از تلگرام، قابلیت پرداخت از طریق TON باشد که برای روشن تر شدن قضیه، همچنان باید منتظر بود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.