نگاهی بر روند قیمت بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود 129.74 میلیارد دلار، در رتبه 1 بازار قرار داشته و سهم 65.15 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.
سه‌شنبه، 5 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نگاهی بر روند قیمت بیت کوین

اطلاع از قیمت لحظه ای بیت کوین به ریال

صفحه قیمت لحظه ای ارز های دیجیتالی فهرستی بزرگ از ارز های مورد استفاده در سطح اینترنت را به همراه قیمت لحظه ای هر کدام از جمله قیمت لحظه ای بیت کوین را نمایش می دهد. یکی از ویژگی های مهم این صفحه، نمایش لحظه به لحظه قیمت بیت کوین به ریال ایران است.

البته اگر شما بیت کوین خریداری کرده اید و حالا می خواهید بدانید که قیمت بیت کوین های شما چقدر شده است، پیشنهاد می کنیم از همان جایی که بیت کوین را خریداری کردید، استعلام بگیرید. به هر حال قیمتی که صفحه قیمت لحظه ای ارز های دیجیتالی برای هر بیت کوین اعلام می کند بر اساس آمار و اطلاعات وبسایت Bitcoin.com است.

دانستن قیمت لحظه ای بیت کوین یک مسئله است و اما این که بدانید این قیمت در طی مدت ها چگونه تغییر می کند مسئله ای دیگر است که بزودی می خواهید که از آن باخبر شوید!
 

روش های پیش بینی روند قیمت ها

پیش بینی تغییرات قیمت هر معامله ای که با ارز صورت می گیرد بازی احتمال پرخطری است. همیشه حق با هیچکس نیست! بسیاری از معامله کنندگان کلی پول از دست می دهند که حتی در بعضی از مواقع این پول ها کل پس اندازشان بوده است.

دو هدف اصلی از پیش بینی افزایش قیمت تحلیل اساسی و تحلیل فنی است. تحلیل اساسی پشتوانه های اساسی یک اقتصاد را مورد بررسی قرار می دهد و یک تحلیل فنی امنیتی یا شرکتی تلاش می کند که مسیر قیمت ها ها را بر اساس داده های قبلی بازار، قیمت های قبلی و حجم یافته ها در نمودار های قیمت پیش بینی کند.
 

نمودار قیمت بیت کوین را از کجا می توان پیدا کرد؟

برای انجام تحلیل فنی روی قیمت بیت کوین و تاریخچه مقدار یافت شده، شما نیاز به نمودار قیمت بیت کوین دارید که بیشتر یک سری اعداد و ارقام درباره قیمت بیت کوین به شما بگوید و فقط به جداول بسنده نکند. مکان خوبی که ما برای شروع به شما پیشنهاد می کنیم، فهرست وبسایت Coindesk است.

بستن قیمت ها در یک دوره زمانی خاص ( یک ماه، یک هفته، یک روز، یک ساعت و…) برای نمایش خط قیمت در واحد های همان بازه زمانی استفاده می شود. این نوع نمودار ها برای بررسی سریع آنچه اخیرا برای قیمت ها اتفاق افتاده است به کار می آید ولی تاجر ها به اطلاعات بیشتری برای تصمیم گیری نیاز خواهند داشت.
 
نمودار های میله ای باب میل تاجر هاست
نمودار های میله ای اطلاعاتی بیشتر از قیمت های معامله شده نشان می دهد. هر میله نشان دهنده قیمت پایه، کمترین و بیشترین قیمت در یک بازه زمانی است. علاوه بر این رنگ میله اطلاع می دهد که آیا قیمت معامله بیشتر از قیمت پایه بوده (معمولا با رنگ سبز که به آن نوار بالا گویند، شناخته می شود) یا کمتر از قیمت پایه بوده است (معمولا با رنگ قرمز که به آن نوار پایین گویند، شناخته می شود)

نمودار های میله ای به خانواده نمودار های قیمت OHLC (بالا باز، بسته پایین) تعلق دارند ولی انواع دیگری از نمودار ها نیز هستند که در مواقع مختلف به کار تاجران می آیند.

نوع دیگری از نمودار ها، نمودار محدوده ای مستقل از زمان (NTB) است که البته افراد مبتدی احتمالا این نوع نمودار ها را بدون جذابیت و سخت از نظر تحلیل می دانند.

از نگاه یک تاجر با تجربه، نمودار هتای قیمت میله ای اطلاعات کاربردی زیادی در بر دارد. اطلاعاتی مثل این که آیا میله های نمودار پهن یا باریک هستند که نشان دهنده تفاوت بین قیمت پایین و بالا را نشان می دهد که قیمت معامله به حد بالا و پایین بستگی دارد.

الگو ها که فرم های میله ای را در یک گروه قرار می دهد چیزی است که تاجران تصمیم های خود را بر اساس آن می گیرند. این که تغییر قیمت افزایشی، کاهشی یا غیر قابل تعیین است.

دیگر وبسایت هایی که چنین اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهند Bitcoinity, Bitcoin Wisdom, Zeroblock و TradeBlock هستند.
 

از کجا پیش بینی قیمت بیت کوین را شروع کنیم؟

حالا که با خواندن نمودار های قیمت بیت کوین آشنا شدید، ایده ای خوبی است که به صورت روزانه شروع به بررسی تغییر قیمت بیت کوین کنید. در این حین متوجه یک سری الگو های رایچ در نمودار ها خواهید شد که نشان شیوه تغییرات قیمت خواهد بود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.