تعدادی از موتورهای جستجوی اینترنت

چندین موتور جستجوی اینترنتی وجود دارند که در روش خاص خود بی نظیر هستند. تعدادی از آنها را در این جا مرور می‌کنیم.
پنجشنبه، 7 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
تعدادی از موتورهای جستجوی اینترنت
رامبلر (Rambler): این یکی از بزرگ‌ترین پورتال‌های وب روسیه و موتور جستجوی روسی است. جدا از جستجوی وب، امکانات ایمیل، رسانه و برنامه‌های تجارت الکترونیکی نیز ارائه می‌دهد.
 
Recruit.net: این یک موتور جستجوی شغلی است که در نسخه‌های انگلیسی، ژاپنی و چینی موجود است و آن را به موتور جستجوی بین المللی تبدیل می‌کند.
 
Rediff.com: این یک درگاه وب است که اخبار، اطلاعات و سرگرمی و خرید را ارائه می‌دهد. در رتبه پنجم لیست پورتال‌های محبوب هند قرار دارد.
 
Rollyo: این یک موتور جستجوگر یاهو است که توسط دیو پل ساخته شده و توسط آنگوس دوروشر و دن سدرهلم طراحی شده است. این برنامه به کاربران ثبت نام شده خود اجازه می‌دهد موتورهای جستجوگری ایجاد کنند که نتایج حاصل از مجموعه وب سایت‌های تعریف شده توسط کاربر را بازیابی می‌کنند.
 
SAPO: نام کامل آن Servidor de Apontadores Portugueses است و یک شرکت تجاری و فرعی از شرکت Telecom Portugal  است. این ارائه دهنده خدمات اینترنتی است که از سال 1995 موتور جستجو است.
 
Sciencenet: این یک موتور جستجوی آزمایشی است که مبتنی بر فناوری همتا به همتاست. توسط مایکل کریستین در موسسه کارلسروهه ساخته شده است.
 
Search.ch: رودولف رابر و برنارد سیفلد search.ch را به عنوان موتور جستجوی منطقه‌ای تاسیس کردند. امروز، این دومین موتور جستجوی محبوب در سوئیس است. علاوه بر گزینه‌های جستجو، امکانات دفترچه تلفن را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
Searchmedica: این مجموعه‌ای از موتورهای جستجوی پزشکی است که توسط پزشکان برای جامعه خودشان ساخته شده است.
 
SeeqPod: این موتور، رسانه های صوتی و تصویری را که از طریق اینترنت قابل پخش هستند، فهرست بندی می‌کند.
 
Sesam: این یک موتور جستجوی اینترنتی اسکاندیناوی است که به نسخه‌های نروژی و همچنین سوئدی در دسترس است. در سال 2007، این یکی از بزرگ‌ترین وب سایت های نروژ بود.
 
SimplyHired.com: این یکی از موتورهای اصلی جستجو در ایالات متحده است.
 
ShopWiki: کوین پی رایان، مدیر عامل سابق DoubleClick این موتور جستجوی خرید اینترنتی را در سال 2005 تاسیس کرد. این کار در سال 2006 راه اندازی شد.
 
SideStep: این یک موتور metasearch است که نتایج حاصل از بیش از 200 وب سایت سفر را با هم ترکیب می‌کند. همچنین هتل‌ها و خطوط هوایی در سراسر جهان را جستجو می‌کند.
 
سوگو (Sogou): این موتور جستجوی چینی در سال 2004 راه اندازی شد و می‌تواند متن، تصاویر و نقشه‌ها را جستجو کند. با بایدو رقابت می‌کند.
 
Sohu: این یک شرکت موتور جستجوی مستقر در چین است که یک موتور جستجو را به همراه سایر خدمات مانند بازی‌های آنلاین ارائه می‌دهد.
 
Sphere: این یک موتور جستجوی وبلاگ است که وبلاگ نویسان را بر اساس موضوع سازماندهی می‌کند و از بازیابی معنایی برای بازیابی اطلاعات مربوطه استفاده می‌کند.
 
Sphinx: این یک موتور جستجوی نرم افزار رایگان است که به طور عمده بانک‌های اطلاعاتی‌ای مانند MySQL و PostgreSQL  را فهرست می‌کند. سرعت جستجو و نمایه سازی بالایی دارد و از جستجوی توزیع شده پشتیبانی می‌کند.
 
Spock: این یک موتور جستجوی وب سایت است که افراد را فهرست بندی می‌کند. 30٪ از جستجوهای آن مربوط به افراد است.
 
Spokeo: این یک سرویس جستجوی افراد مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی است. این امکان را دارد که به طور هم زمان گروهی را جستجو کند. نباید به عنوان یک سایت شبکه اجتماعی تصور شود.
 
SWISH-E: این اسم مخفف سیستم ارتقا یافته نمایه سازی وب ساده برای انسان‌ها است. این فهرست مجموعه‌های اسناد را فهرست بندی می‌کند.
 
Technocrati: از این موتور جستجوی اینترنتی برای جستجوی وبلاگ‌ها استفاده می‌شود. این فهرست حدود 112.8 میلیون وبلاگ و حدود 250 میلیون نوشته دارای برچسب را فهرست می‌کند.
 
TEK: این نام مخفف این عبارت است: "زمان برابر با دانش است." این یک موتور جستجوگر مبتنی بر ایمیل است که در آن کاربر نیاز دارد از طریق ایمیل به سرور خود درخواست ارسال کند، که سپس سرور جستجو را بر حسب درخواست کاربر انجام می‌دهد. این توسط موسسه فناوری ماساچوست توسعه یافته است.
 
TheFind.com: به عنوان موتور جستجوی اکتشاف شناخته شده است و در سال 2006 راه اندازی شد. از یک الگوریتم مبتنی بر ارتباط و محبوبیت استفاده می‌کند و روی محصولات شیوه زندگی متمرکز است.
 
Topix: بنیانگذاران پروژه Open Directory این جمع آوری اخبار را ایجاد کردند. همچنین دارای یک بستر ویرایش اخبار در انجمن و یک انجمن برای کاربران است که امکان می‌دهد درباره مقالات خبری اظهار نظر کنند
.
تورنتز: این یک موتور metasearch است که جستجوها را از چندین سایت مختلف تورنت ترکیب می‌کند.
 
Trexy: این یک موتور metasearch است که به کاربران امکان می‌دهد با پیاده سازی مفهوم مسیرهای قابل جستجو، فعالیت‌های جستجوی خود را ردیابی کنند.
 
Turbo10.com: این یک موتور metasearch اینترنتی است که می‌تواند 10 پایگاه داده را همزمان جستجو کند و از حدود 800 پایگاه داده آنلاین به اطلاعات دسترسی پیدا می‌کند.
 
Uclue: این یک سرویس تحقیقاتی است که به کاربران امکان می‌دهد پرس و جوها را به صورت سؤال ارسال کنند. بیشتر اعضایی که تیم Uclue را تشکیل می‌دهند محققان قبلی Google Answers هستند.
 
سرعت (Velocity): این بخشی از مجموعه جستجویی است که توسطVivisimo ، یک شرکت نرم افزاری جستجوی شرکت در پیتسبورگ، ایالات متحده، ساخته شده است.
 
Vtap.com: این یک موتور metasearch است که توسط Veveo، Inc ، یک شرکت نوپا در ماساچوست ساخته شده است.
 
Wazap! : این یک موتور جستجوی عمودی است که سایت‌های بازی را فهرست بندی می‌کند. از یک الگوریتم داخلی برای رتبه بندی صفحات فهرست بندی شده با توجه به اهمیت آنها استفاده می‌کند. گذشته از این که موتور جستجوگر است، یک سایت از شبکه‌های اجتماعی و یک پایگاه داده بازی ویدیویی نیز هست.
 
WebCrawler: این یک موتور metasearch است که نتایج جستجوی برخی از موتورهای جستجوی اینترنتی بسیار معروف مانندGoogle ، Yahoo ،  Ask.com و دیگران را ترکیب می‌کند. این اولین موتور جستجو بود که می‌توانست جستجوی متن کامل را ارائه دهد.
 
WebMD: این یک سرویس اطلاعات پزشکی است که اطلاعات سلامت را ارائه می‌دهد و خبرنامه پزشکی و پاسخ به سؤالات مربوط به پزشکی و بیماری را ارائه می‌دهد.
 
Wikia Search: ویژگی قابل توجه این موتور جستجوگر وب این است که این موتور جستجوگر منبع باز است که کاربران را قادر به رتبه بندی، اصلاح و افزایش نتایج جستجو می‌کند.
 
Wink: یک موتور جستجوی اجتماعی مبتنی بر جامعه است که وسیله‌ای برای جستجوی افراد در شبکه‌های اجتماعی مختلف است. این موتور از نظر الگوریتم‌های آن برای بازیابی نتایج جستجو با سایر موتورهای جستجو تفاوت دارد. این موتور نتایج جستجو را بر اساس ورودی‌های کاربر قرار می‌دهد.
 
منبع: مانالی اوک


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط