شارژ رایگان ترفندی جدید برای کلاهبرداری

در این مطلب قصد داریم در رابطه با کلاه برداری با شارژ رایگان ، مباحثی را عنوان کرده تا آگاهی عمومی را نسبت به این شیوه های کلاهبرداری بالا برده تا سودجویان نتوانند به سادگی مردم را بفریبند.
جمعه، 8 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شارژ رایگان ترفندی جدید برای کلاهبرداری

شیوه های کلاه برداری با شارژ رایگان

ترفندهای زیادی برای کلاه برداری در فضای مجازی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از حربه شارژ رایگان و گول زدن افراد از این طریق می باشد.

به عنوان نمونه در پیام رسان تلگرام، برای شما پیامی مبنی بر اینکه اگر در فلان کانال و یا فلان ربات عضو شوید، به شما مبلغی بابت شارژ رایگان اهدا خواهد شد و یا پیام هایی از این دست که تعدادشان بسیار زیاد است و هر کدام سعی دارند به طریقی به منافع خود دست یابند.

با اینحال باید بدانید که هیچ جیز در دنیا رایگان نبوده و حتما پشت این شارژ های رایگان یک نکته ای وجود دارد. ساده ترین و بی خطر ترین فرضیه ای که نسبت به ماهیت شارژ های رایگان می توان داشت این است که این شارژها صرفا برای هدف تبلیغاتی و به عنوان اشانتیون به کاربران ارائه گردد که اینگونه موارد بسیار محدود بوده و معمولا تعداد شارژهای ارسال شده از این طریق نیز کم می باشد.

در ادامه چند روش کلاه برداری با شارژ رایگان را که عمومیت بیشتری داشته و احتمالا هر یک از ما با آن ها برخورد کرده اند را معرفی خواهیم نمود.
 
شارژ رایگان در ازای پرداخت حق عضویت
یکی از ساده ترین روش های کلاه برداری با شارژ رایگان ، این است که کاربری را که درخواست شارژ رایگان نموده است را در ازای اهدای شارژ رایگان به او، در یک گروه و یا باشگاه، عضو می نمایند و روزانه مبلغی را از وی، به عنوان حق عضویت دریافت می کنند.

در بسیاری از موارد حتی خود کاربر از این موضوع ناآگاه بوده و هر روزه مبلغی به عنوان حق عضویت از حساب شارژ وی کم می شود. بارها شنیده ایم که یکی از آشنایان ما از این موضوع اظهار شکایت داشته است که با اینکه با تلفن همراه خود صحبت زیادی نکرده و از خدمات اینترنتی نیز استفاده ای نمی برد، اما مجبور است هر روز سیمکارت خود را شارژ نماید!

این مورد تنها در یک صورت اتفاق خواهد افتاد و آن هم این است که وی در باشگاه ها و گروه های مختلف پیامکی عضو شده است و هر روزه مبلغی بین 100 تا 500 تومان و حتی بیشتر، بابت حق عضویت از او کسر می گردد.

این یکی از ساده ترین روش های کلاه برداری با شارژ رایگان بوده که با استفاده از نا آگاهی افراد، اقدام به دریافت هزینه های زیادی از آن ها می کنند. در این روش شما برای هزار تومان شارژ رایگان، گاها ده ها هزار تومان پول پرداخت خواهید نمود و در حقیقت گول خورده اید.
 
شارژ رایگان با کسر از حساب خودتان!
یکی دیگر از روش های کلاه برداری با شارژ رایگان ، این است که فرد کلاه بردار، اقدام به ارسال پیامی با این مضمون می نماید که اگر کدی را به شماره ای که او برایتان ارسال کرده است، ارسال نمایید، از یک شارژ رایگان بهره مند خواهید شد!

در صورتی که شما گول بخورید و کد مربوطه را ارسال نمایید، نه تنها شارژی برای شما ارسال نخواهد شد، بلکه مبلغی نیز از حساب خودتان کسر شده و به حساب کلاه بردار واریز می شود که به معنی واقعی کلمه کلاه برداری محسوب شده و افراد بسیاری از این طریق به مبالغ هنگفتی دست پیدا کرده اند.

ضمن اینکه پیگیری اینگونه موارد بسیار نادر بوده و معمولا افراد برای هزار یا دو هزار تومان شارژ، به دنبال مسائل قضایی و پیگیری های متوالی نخواهند رفت.
 
کلاه برداری با شارژ رایگان از طریق خرید شارژ
یکی دیگر از روش های کلاه برداری با شارژ رایگان ، اهدای یک شارژ رایگان، در ازای خرید چند یا یک شارژ پولی می باشد. در ابتدا شاید چنین به نظر برسد که این شیوه چندان کلاه برداری به حساب نمی آید و مانند بسیاری از فروشگاه ها، در ازای خرید چند کالا، یک کالا به عنوان اشانتیون و رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

اما در پس پرده چه می گذرد؟ کسانی که از این طریق اقدام به کلاه برداری می نمایند، با استفاده از درگاه های پرداخت جعلی خود، اقدام به ذخیره اطلاعات کارت بانکی شما نموده و پس از اینکه شما شارژ های خود را خریداری کرده و جایزه خود را نیز دریافت می نمایید، در فرصتی مناسب اقدام به دزدی از حساب شما خواهند نمود.
 
شارژ های رایگان هرمی
یکی دیگر از شیوه های کلاه برداری با شارژ رایگان که البته نمی توان به طور مشخص و دقیق نام کلاه برداری را روی آن نهاد، ترفند شارژ های هرمی می باشد.

در این روش برای شما پیامی ارسال می شود که در صورت عضویت در یک سامانه و یا یک ربات تلگرامی و دعوت سه نفر از دوستان خود، می توانید 1000 تومان شارژ رایگان دریافت نمایید.

در صورتی که شما این کار را انجام دهید، این شارژ به حساب شما افزوده می شود، بار دیگر در ازای دعوت از 5 نفر می توانید هزار تومان دیگر شارژ دریافت کنید و به همین ترتیب زیرمجموعه های شما نیز می توانند با دعوت از دیگران، برای خود شارژ رایگان تهیه نمایند.

به این ترتیب یک هرم بزرگ از افرادی که در این ربات و یا کانال تلگرام عضو شده اند، تشکیل می شود که اطلاعات زیادی از آن ها، از قبیل شماره تلفن و آیدی آنها موجود می باشد.

حال این دیتابیس بزرگ در ازای دریافت مبالغی به کسانی که قصد افزایش ممبر کانال تلگرام خود را دارند فروخته می شود و از این طریق علاوه بر پولی که در ازای اهدای شارژ رایگان به افراد پرداخت شده است، مبالغ بسیاری نیز عاید افرادی می شود که از این طریق اقدام به فروش دیتابیس خود می نمایند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.