آشنایی با روش هایی برای جلوگیری از دانلود خودکار برنامه ها

دانلود خودکار در گوشی‌های اندروید و iOS یکی از مشکلاتی است که کاربران این گوشی‌ها را کلافه می‌کند. اگر نمی‌دانید چگونه این مشکل را برطرف کنید، با ما همراه باشید تا شما را با نحوه جلوگیری از دانلود خودکار آپدیت‌ها در این گوشی‌ها آشنا کنیم.
شنبه، 9 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با روش هایی برای جلوگیری از دانلود خودکار برنامه ها

روش های جلوگیری از دانلود خودکار در اندروید

اندروید از آن دست سیستم عامل هاست که بیشترین آزادی عمل را برای کاربران خود در تلفن های همراه، فراهم می کند. پس طبیعی است که راهکاری برای جلوگیری از دانلود خودکار نیز داشته باشد. در سیستم عامل اندروید، ما با سه گونه از آپدیت ها مواجه هستیم.

اول آپدیت های مخصوص به خود سیستم عامل می باشد که از طریق تنظیمات انجام می پذیرد، دوم آپدیت های مربوط به برنامه های نصب شده است که از طریق مارکت های اندرویدی همانند پلی استور یا کافه بازار انجام می شود و سوم آپدیت خودکار برخی برنامه هاست که از طریق سایت ارائه دهنده خود نرم افزار، با باز شدن برنامه انجام می پذرد.

برای جلوگیری از دانلود خودکار سیستم عامل اندروید ابتدا وارد تنظیمات تلفن همراه خود شده و سپس وارد قسمت About Phone یا درباره تلفن همراه در قسمت انتهایی تنظیمات گردید.

پس از ورود به بخش About ، گزینه Software Updates یا بروز رسانی نرم افزار را انتخاب کرده و سپس تمام گزینه های موجود را غیر فعال نمایید.

با انجام این کار، دیگر اجازه آپدیت و بروز رسانی خودکار اندروید را نخواهید داد و برای انجام بروز رسانی، خودتان بصورت دستی باید وارد همین قسمت بشوید.

اما برای جلوگیری از دانلود خودکار برنامه ها از طریق گوگل پلی، ابتدا باید آخرین نسخه از برنامه گوگل پلی را روی تلفن همراه خود نصب نماییم.

پس از دانلود و نصب آخرین نسخه از گوگل پلی، ابتدا وارد برنامه پلی استور شده  از طریق گزینه شبیه به سه خط موازی در گوشه بالا سمت چپ صفحه نمایش، وارد بخش تنظیمات یا Setting گردید.

در این بخش، گزینه Auto-Update apps را انتخاب کرده و از منوی باز شده، گزینه اول، یعنی Do not auto-update apps را انتخاب نمایید.

به این ترتیب شما موفق به جلوگیری از آپدیت خودکار برنامه ها در گوگل پلی خواهید شد.
 

جلوگیری از دانلود خودکار در ایفون

در سیستم عامل ایفون ها و ایپد ها نیز پیام های مربوط به بروز رسانی برنامه ها دردساز می باشد و باعث گیجی کاربران خواهد گردید.

برای اینکه بتوانیم از دانلود خودکار برنامه ها در ایفون جلوگیری نماییم، ابتدا وارد تنظیمات شده و سپس گزینه iTunes & App Store را باز نمایید.

سپس در قسمت Automatic Downloads گزینه Updates را غیر فعال نمایید. البته توصیه می شود برای اینکه از مصرف داده بیشتری جلوگیری کنید، همه چهار گزینه مربوط به این بخش را غیر فعال نمایید.

دقت داشته باشید که فقط گزینه های مربوط به این بخش را غیر فعال نمایید و کاری به بقیه گزینه ها نداشته باشید.

گاهی نیز پیام هایی برای شما ارسال می گردد که در آن از وجود یک آپدیت در کارت حافظه شما خبر داده می شود و از شما درخواست می گردد، این آپدیت را نصب نمایید.

برای رهایی از مزاحمت چنین پیام هایی نیاز است که آن آپدیت هایی را که قبلا دریافت کرده ایم اما نصب نکرده ایم را نصب نماییم و یا از طریق مسیر Setting/General/Sotrage & iCloud Usage/، اقدام به پاک کردن آن ها نماییم.

هنگامی که به مسیر گفته شده وارد شدید، ابتدا به بخش Storage مراجعه کرده و سپس گزینه Manage Storage را انتخاب نمایید.

در این هنگام برای شما، فهرستی نمایش داده می شود که در آن می توانید آپدیت های دریافت شده اما نصب نشده روی سیستم عامل را مشاهده کرده و در صورت تمایل، آن را حذف نمایید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.