چگونگی حذف اکانت در فیس بوک

دلایل زیادی برای حذف اکانت فیس بوک وجود دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند به مسایل امنیتی این شبکه اجتماعی مربوط شود. در این مقاله می خواهیم نحوه حذف اکانت فیس بوک به صورت دا‌ئمی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه شوید.
دوشنبه، 11 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی حذف اکانت در فیس بوک

حذف اکانت فیس بوک

دلایل فراوانی وجود دارد که بخواهیم اکانت فیس بوک خود را پاک کنیم. ممکن است به دلیل استفاده نکردن طولانی مدت تصمیم به حذف اکانت فیس بوک خود گرفته باشیم و یا به دلیل اینکه دیگر قصد استفاده از آن را به طور کلی نداریم. به هر حال به هر دلیلی که بخواهیم اکانت فیس بوک خود را برای همیشه پاک کنیم، روشی برای این کار وجود دارد که در ادامه به بررسی این روش می پردازیم.

برای حذف اکانت فیس بوک خود برای همیشه باید در نظر داشته باشید که اکانت شما پس از اقدام به حذف، به مدت 14 روز همچنان در حالت استندبای قرار می گیرد تا در صورتی که از این امر پشیمان شده باشید، بتوانید اکانت خود را بازیابی نمایید. این بازیابی بسیار ساده بوده و تنها کافی است قبل از اتمام مهلت 14 روزه، یک بار سعی کنید به اکانت فیس بوک خود متصل شوید.

پس از انجام این امر، عملیات حذف اکانت فیس بوک شما به حالت تعلیق درآمده و لغو می گردد. پس توجه داشته باشید که اگر واقعا مایل به حذف اکانت خود هستید، پس از طی مراحل مربوطه، تا 14 روز به هیچ وجه به اکانت خود متصل نشوید.

اما همانطور که شاید بدانید، در همان ابتدا که قصد ثبت نام در فیس بوک را داریدف به شما هشداری در رابطه با همیشگی بودن اکانت فیس بوک داده شده است. به عبارت ساده تر، شما هرگز قادر نخواهید بود اطلاعات بایگانی شده خود را از روی سرور های فیس بوک پاک کنید و این مورد، امری نشدنی است. تنها عملی که با حذف اکانت فیس بوک برای همیشه اتفاق می افتد این است که اکانت شما کاملا به حالت مسدود شده خواهد رفت و دیگر شما قادر به برقراری ارتباط با آن نخواهید بود.

به هر حال تا همین حد هم برای کسانی که قصد دارند در محیط فیس بوک هیچ رکورد ثبت شده ای برای دیگران نداشته باشند، کافی است. به عبارت دیگر هنگامی که شما اقدام به حذف اکانت فیس بوک خود می نمایید، تمامی اطلاعات شما از فیسبوک ناپدید شده و دوستانتان دیگر قادر به مشاهده پروفایل و فعالیت های شما در فیس بوک نخواهند بود.
 

مراحل حذف اکانت فیس بوک برای همیشه

ابتدا با استفاده از وی پی ان یا نرم افزارهای رفع فیلتر، روی لینک آدرس دیلیت اکانت فیسبوک کلیک کنید و از صفحه باز شده پس از لاگین کردن به اکانت خود، گزینه Delete My Account را انتخاب نمایید. پس از انجام این مرحله صفحه تایید نهایی حذف اکانت فیس بوک برای شما باز خواهد شد که برای اینکه ثابت کنید شما ربات نیستید باید به یک سری سوالات پاسخ دهید. با پاسخ به این سوالات، و تایید نهایی، اکانت فیس بوک شما برای همیشه حذف خواهد شد و پس از طی مدت 14 روزه ، دیگر قادر به ورود به آن نخواهید بود.
 

مراحل حذف موقت اکانت فیس بوک (دی اکتیو کردن)

اما اگر به صورت موقتی قصد دارید اکانت خود را غیرفعال کنید و احتمالا در آینده به این شبکه اجتماعی پر طرفدار برگردید، بهترین گزینه استفاده از قابلیت دی اکتیو کردن یا حذف اکانت فیس بوک به طور موقت می باشد. با این اقدام، اکانت فیس بوک شما برای مدتی دلخواه که توسط شما تعیین می شود، غیرفعال شده و دوستانتان و سایر افراد قادر به مشاهده پروفایل و سایر فعالیت های گذشته شما نخواهند بود. برای حذف اکانت فیس بوک خود به صورت موقت می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

ابتدا وارد اکانت فیس بوک خود شده و به منوی تنظیمات یا Setting برنامه بروید. در این بخش در پنل سمت چپ گزینه Security یا امنیت را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب گزینه فوق، در صفحه جدید از شما سوالی در رابطه با دلیل حذف اکانت فیس بوک پرسیده می شود که می توانید به دلخواه یک گزینه را انتخاب کنید. به عبارت ساده تر، همانند تصویر زیر عمل کنید تا به سریعترین روش ممکن بتوانید اکانت فیس بوک خود را غیرفعال نمایید.

در صفحه بعدی تعداد روزهایی که قصد دارید اکانت خود را تا آن مدت غیرفعال کنید را مشخص کرده و سپس گزینه Deactivate را انتخاب نمایید و در پایان در پنجره جدیدی که برایتان باز می شود، پسورد ورود به اکانت خود را دوباره وارد کرده و گزینه Deactivate Now را انتخاب نمایید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.