کشف شمشیری که بعد از ۳۰۰۰ سال هنوز تیز است!

یک شمشیر باستانی در دانمارک پیدا شده که با اینکه ۳۰۰۰ ساله است، اگر مراقب نباشید، می‌تواند انگشتتان را قطع کند. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این شمشیر ارائه می شود.
دوشنبه، 11 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کشف شمشیری که بعد از ۳۰۰۰ سال هنوز تیز است!
برترین‌ها: یک شمشیر باستانی در دانمارک پیدا شده که با اینکه ۳۰۰۰ ساله است، اگر مراقب نباشید، می‌تواند انگشتتان را قطع کند. این شمشیر در بزرگترین جزیره دانمارک به نام «زیلند» و توسط دو نفر از اهالی پیدا شده که هنگام قدم زدن تصمیم گرفتندبا خود دستگاه فلزیاب ببرند و تصمیم فوق العاده‌ای بود، چون منجر به کشف شمشیری از عصر برنز شد.
 
آن‌ها بعد از درآمدن صدای فلزیاب زمین را کندند و تنها ۳۰ سانتیمتر زیر زمین شمشیر را پیدا کردند. این کشف شگفت انگیز نشان می‌دهد که مردم اسکاندیناوی در آن زمان چه مهارتی در ساخت شمشیر داشتند چون بعد از گذشت این مدت هنوز کاملا تیز است.

۱۷۰۰ تا ۵۰۰ سال قبل از میلاد را عصر برنز اروپای شمالی می‌دانند که برنز از اروپای مرکزی به اسکاندیناوی راه یافت و جایگزین سنگ شد. این شمشیر حدود ۸۰ سانتیمتر و بسیار تیز است و متعلق به ۱۰۰۰ سال قبل از دوران وایکینگ هاست. اگرچه دسته چرمی آن پوسیده شده، اما دسته شمشیر جزئیاتی دارد که نشان می‌دهد گران قیمت و متعلق به فرد خاصی در جامعه بوده است.


منبع: سایت برترینها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.