معرفی بهترین تلویزیون های 4k

کافیست در یک فروشگاه اینترنتی، کاتالوگ و مشخصات تبلیغاتی تلویزیون‌های جدید را باز کنید، خواندن مشخصات فنی آن‌ها بیشتر به کتاب‌های علمی تخیلی شبیه است. در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی ویژگی های دستگاه های تلویزیون نیز بسیار زیاد شده است. در مطلب زیر به برخی از این ویژگی ها و معرفی بهترین برند های تلویزیون پرداخته ایم.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی بهترین تلویزیون های 4k

فناوری 4k

کیفیت صفحه نمایش 4k یک رزولوشن جدید در طراحی صفحه نمایش می باشد که تراکم پیکسلی تقریبا 8 میلیونی را داراست. 4k نسبت به فناوری فول اچ دی دارای افزایش 4 برابری کیفیت و رزولوشن می باشد.

از این جهت تقریبا تمامی شرکت های سازنده تلویزیون فناوری 4k را در صفحه نمایش محصولات خودشان گنجانده اند. محبوبیت این کیفیت صفحه نمایش به حدی است که بسیاری از طراحان صفحه نمایش های گوشی و لپ تاپ و مانیتورها نیز آن را به محصولات خودشان اضافه کرده اند.
 

فناوری HDR

این فناوری کنتراست میان روشنایی و تاریکی را شامل می شود. تلویزیون هایی که از فناوری HDR برخوردار می باشند توانایی نمایش تصاویر با کیفیت تر و روشن تری را نسبت به مدل های معمولی دارند. این فناوری به تازگی معرفی شده است و برندهای معروف نظیر سامسونگ و الجی از آن استفاده می کنند.
 

بهترین تلویزیون 4k سال 2017

همانطور که اشاره شد تنوع محصولات 4k در بازار تلویزیون ها بسیار زیاد است و همین امر باعث می شود انسان در هنگام خرید دچار نوعی سردرگمی شود که به راستی کدام تلویزیون بهترین تلویزیون 4k می باشد؟

برای پاسخ به این سوال باید بگویم که علاوه بر رزولوشن 4k معیارهای دیگری نیز نظیر ابعاد و طراحی فیزیکی تلویزیون، HDR و عوامل دیگری نیز باید در نظر گرفته شوند.

با در نظر گرفتن همین عوامل کارشناسان معتقند که بهترین تلویزیون 4k سال 2017 عبارت اند از:
 
سامسونگ  Q9F QLED
این تلویزیون 65 اینچی جزو یکی از پرچمداران سامسونگ محسوب می گردد که از فناوری HDR پشتیبانی نمی نماید. البته این بدین معنی نیست که کیفیت صفحه نمایش کاسته شده است.

بلکه به لطف فناوری SDR سامسونگ روشنایی این تلویزیون منحصر به فرد بوده و همچنین از کیفیت صدای خوبی نیز برخوردار می باشد. به همین علت این تلویزیون در جایگاه شماره یک لیست بهترین تلویزیون 4k قرار گرفته است.
 
ال جی OLEDE7 series
ال جی همیشه یکی از بزرگترین شرکت ها در بحث طراحی و تولید تلویزیون های منحصر به فرد بوده و هست. اما در سری OLED7 ال جی ، بحث طراحی را به آخرین حد خود رسانده و توانسته باریکترین تلویزیون OLED خود را روانه بازار کند.

این تلویزیون در دو اندازه 55 و 65 اینچی تولید شده است. کیفیت تصویر این تلویزیون بسیار بالا بوده و به همین علت توانسته در جایگاه شماره 2 لیست ما قرار بگیرد.
 
سونی براویا XE90 series
سونی نیز مانند برندهای سامسونگ و ال جی ، ید طولایی در طراحی و تولید انواع تلویزیون های با کیفیت دارد. سری XE90 نمونه ای از طراحی های موفق سونی محسوب می شود که در بازار همیشه طرفداران خاص خود را دارا می باشد.

این سری در چهار اندازه متفاوت 49 ، 55 ، 65 و 75 اینچی طراحی شده است و به همین علت از تنوع بسیار بالایی برای مشتری برخوردار است.

مهمترین ویژگی این تلویزیون که باعث شده در جایگاه سوم بهترین تلویزیون 4k سال قرار بگیرد، کنتراست و ترکیب رنگ بی بدیل آن می باشد.

این تلویزیون همچنین از کیفیت نور فوق العاده ای نیز برخوردار می باشد که می تواند یک انتخاب خوب در زمینه خرید تلویزیون 4k باشد.
 
پاناسونیک DX802 range
پاناسونیک یک شرکت ژاپنی می باشد که در زمینه تولید لوازم خانگی بسیار مشهور می باشد. اما مهمترین قابلیتی که باعث شده تا سری DX802 پاناسونیک در لیست بهترین تلویزیون 4k ما قرار بگیرد قابلیت پشتیبانی از فناوری HDR می باشد.

البته این تلویزیون آنقدر روشنایی و کنتراست را ندارد که بتواند به فناوری کامل HDR دست یابد. اما همچنان می تواند در سطح قابل قبولی آن را ارائه دهد. این تلویزیون در دو اندازه 50 و 58 اینچی به بازار عرضه شده است.
 
سامسونگ KS7000 range
اما آخرین برندی که توانسته در لیست 5 تلویزیون برتر 4k قرار گیرد، تلویزیون های سری KS7000 سامسونگ می باشد.

این تلویزیون ها در اندازه های 49 ، 55 ، 60 و 65 اینچی طراحی و تولید شده اند که از تنوع خوبی برای مشتری برخوردار می باشند.

مهمترین مشخصه های این سری تلویزیون از سامسونگ قیمت نسبتا مناسب آن و همچنین کیفیت تصویر همه جانبه فوق العاده آن می باشد.

اگر قصد خرید یک تلویزیون ارزان قیمت را که توانایی پخش تصاویر 4k را نیز داشته باشد، دارید، سامسونگ سری KS7000 می تواند بهترین پیشنهاد برای شما باشد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما