راهکاری برای یافتن گوشی سرقتی همراه اول

این روز ها خبرهای زیادی در مورد به سرقت رفتن گوشی های تلفن همراه می شنویم و ردیابی گوشی یکی از دغدغه هایی است که مردم درگیر آن هستند. مخصوصا با توجه به بالا رفتن قیمت گوشی های هوشمند نیاز بیشتری به ردیابی آن پس از گم شدن و یا به سرقت رفتن احساس می شود.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکاری برای یافتن گوشی سرقتی همراه اول

فعال سازی سرویس ردیابی گوشی همراه اول

برای فعال سازی سرویس ردیابی گوشی همراه اول نیاز به صرف هزینه اضافی نیست و تنها با طی کردن مراحل زیر قادرید موقغیت تقریبی تلفن همراه مفقود و یا سرقتی خود را بدست آورید. برای این منظور کافیست به شماره سریال IMEI تلفن همراه خود که در پشت جعبه آن ذکر شده است، دسترسی داشته باشید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

برای فعال سازی سرویس ردیابی گوشی همراه اول ، قبل از هر چیز ابتدا باید سیمکارت مفقود شده خود را از طریق خدمات مشترکین همراه اول غیرفعال کنیم. پس از آن شماره سریال IMEI گوشی خود را از پشت جعبه آن برداشته و به شماره *10*2141*سریال گوشی# ارسال کنید.

همچنین می توانید با استفاده از ارسال یک پیامک حاوی کد 2141 به شماره 10 سرویس ردیابی گوشی همراه اول را فعال نمایید.

نکته قابل توجه این است که این سرویس تنها 10 روز پس از فعال شدن اعتبار داشته و پس از آن غیرفعال می گردد. اگر ظرف مدت این ده روز هیچ موقعیتی برای شما ارسال نگردید، لازم است مراحل بالا را یک بار دیگر انجام داده و سپس اقدام به ردیابی گوشی همراه اول خود نمایید.

اما همانطور که می دانید، این روش چندان کارآمد نخواهد بود چرا که علاوه بر طی کردن مراحل اداری طولانی، موقعیت بر اساس نزدیکترین دکل مخابراتی ارسال خواهد شد که چندان دقیق نیست. برای ردیابی گوشی همراه اول یا هر اپراتور دیگری، روشی نیز وجود دارد که بسیار ساده تر می باشد.
 

ردیابی گوشی با نرم افزار

برای ردیابی گوشی همراه اول یا هر اپراتور دیگری نظیر ایرانسل یا رایتل، تنها نیاز است که یک نرم افزار ردیابی تلفن همراه نظیر برنامه SFP را روی تلفن همراه خود نصب کنید. پس از نصب، این برنامه بطور خودکار در پشت زمینه تلفن همراه شما مخفی شده و هیچ اثری را از خود بر جای نخواهد گذاشت و سارق یا شخصی که گوشی تلفن همراه شما در دستان اوست، از کارکرد این برنامه آگاهی نخواهد یافت. این برنامه بر اساس GPS کار کرده و موقعیت لحظه به لحظه تلفن همراه شما را در پنل کاربری مخصوص به خودتان ارسال می نماید.

نکته مهم دیگری که در این برنامه قابل توجه است ، این است که این برنامه علاوه بر موقعیت یابی معمول، قادر به کنترل پیامک ها، شبکه های اجتماعی و فعالیت های روزمره تلفن همراه نیز می باشد که همه این فعالیت ها در همان پنل کاربری شما ثبت خواهد شد. با نصب و بکارگیری این برنامه دیگر جای هیچ نگرانی از به سرقت رفتن تلفن همراه خود نخواهید داشت، چراکه کوچک ترین فعالیت های فرد سارق نیز از چشمان شما پنهان نخواهد ماند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.