بررسی تفاوت های ایکس باکس وان ایکس با کامپیوتر

معرفی کنسول «ایکس‌باکس وان ایکس» (Xbox One X) شرکت مایکروسافت، کامپیوتربازها را با نوعی چالش روبه‌رو می‌کند. بله البته که همه می‌دانیم هیچ کنسولی حریف یک کامپیوتر خیلی قدرتمند نمی‌شود ولی سوال اصلی اینجاست که به چه قیمتی؟
پنجشنبه، 14 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بررسی تفاوت های ایکس باکس وان ایکس با کامپیوتر

مقایسه ایکس باکس وان ایکس با کامپیوتر ؟

از همان زمان عرضه و قیمت گذاری ایکس باکس وان ایکس ، بسیاری از کارشناسان به تحلیل آن پرداخته و این موضوع که تهیه یک سیستم به صرفه تر است یا ایکس باکس را بررسی نموده اند.

در این میان، سایت هایی نیز بوده اند که سیستم هایی را پیشنهاد داده اند. اما هیچکدام نتوانسته در رقابت با توان گرافیکی و پردازنده ایکس باکس وان ایکس، حرفی برای گفتن داشته باشد. دقت داشته باشید که قیمت نهایی یکی از محدودیت و چالش ها میباشد. کارشناسان سعی کرده اند قیمت را در حدود قیمت ایکس باکس وان ایکس نگه دارند.

همین مساله سبب میشود علی رقم استفاده از پردازنده های رده میان قیمت و یا هارد های hdd  برای پایین آمدن قیمت، هنوز هم در مقایسه با ایکس باکس وان ایکس، نتوانند قابلیت چندانی از خود ارائه دهند.

در مقایسه ایکس باکس وان ایکس با کامپیوتر هایی که توسط کارشناسان تهیه شده اند دو سیستم بهتر و خوش قیمت تر به نظر می رسند. اولی سیستمی با پردازنده 8 هسته ای AMD و رم 8 گیگاباتی که از پردازنده گرافیکی Radeon x580 با ظرفیت 8 گیگابایت بهره می برد و دیگری با پردازنده Corei3 اینتل و همچنین رم 8 گیگابایتی که از پردازنده گرافیکی MSI GTX 1060 با ظرفیت 6 گیگابایت بهره می برد.

هر دوی این سیستم ها همانند ایکس باکس وان ایکس توانایی پشتیبانی از کیفیت نمایش 4k را دارا هستند و با قیمتی معادل 600 دلار قابل تهیه اند. اما نکته ای که وجود دارد این است که مایکروسافت توانسته با همین قیمت سخت افزار بسیار بهتری را در ایکس باکس وان ایکس ارائه دهد.
 

نتیجه گیری

با توجه به جمیع جهات ذکر شده در بالا، در مقایسه ایکس باکس وان ایکس با کامپیوتر ، باید گفت مایکروسافت توانسته گوی سبقت را از این سیستم ها برباید و در زمینه توان پردازشی بازی های رایانه ای پیشتازی نماید.

پس در پایان گفت که اگر قصد لذت بردن از بازی های رایانه ای با کیفیت 4k را دارید، ایکس باکس وان ایکس انتخاب بهتری می باشد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما