بررسی ویژگی ها و امنیت واتس اپ

پیام‌رسان واتساپ یک برنامه پیام‌رسان رایگان برای اندروید و سایر گوشی‌های هوشمند است. واتساپ برای تبادل پیام و تماس با دوستان و خانواده از ارتباط اینترنت گوشی شما استفاده می‌کند. از پیامک به واتساپ مهاجرت کنید تا پیام، تماس، عکس، ویدیو، سند و پیام‌صوتی ارسال و دریافت کنید.
پنجشنبه، 14 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بررسی ویژگی ها و امنیت واتس اپ

ویژگی های WhatsApp

واتساپ نیز همانند تلگرام، از جمله برنامه های پیام رسانی متن باز محسوب شده و می توان با استفاده از API آن نمونه های مختلفی از آن را ایجاد نمود. به عنوان نمونه، واتس اپ پلاس و واتس اپ جی بی، مثال هایی از این برنامه ها هستند. به هر حال به دلیل جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی و به خطر افتادن امنیت اطلاعات خود، توصیه می شود تنها از نسخه رسمی واتس اپ استفاده کرده و اقدام به دانلود WhatsApp های غیر رسمی ننمایید.

از آنجا که واتس اپ یکی از برنامه های پرطرفدار و محبوب در امر پیام رسانی می باشد، پس جای چندان تعجبی نخواهد بود که این برنامه دارای امکانات و ویژگی های مختلفی باشد. از جمله ویژگی های بسیار کاربردی که با دانلود WhatsApp به آن می توان دست پیدا کرد، امکان برقراری تماس تصویری و صوتی از طریق این اپلیکیشن می باشد.

با استفاده از این امکان می توان به سادگی با هر کدام از مخاطبین خود که اپلیکیشن واتس اپ را روی تلفن همراه خود نصب نموده اند، تماس برقرار نمود که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. البته پیش از این، این امکان در اپلیکیشن هایی نظیر ایمو مسنجر نیز وجود داشته و بسیاری از کاربران با چگونگی استفاده از این امکان آشنا هستند.

در ادامه تعدادی از مهمترین امکاناتی که با دانلود WhatsApp می توان به آن دست پیدا کرد را معرفی خواهیم نمود:

توانایی ارسال انواع پیام های متنی، تصویر، ویدیو، صوت و انواع فایل ها با پسوند مختلف

برقراری تماس تصویری و صوتی کاملا رایگان از طریق اینترنت

توانایی ساخت گروه در واتساپ و ارسال پیام های گروهی

پشتیبانی از حال وب و ارسال پیام با استفاده از مرورگر

قابلیت کار با شماره تلفن، بدون نیاز به یوزرنیم

توانایی ارسال پیام به صورت آفلاین

توانایی ارسال لوکیشن

توانایی استفاده از استیکرهای اختصاصی

توانایی ارسال همگانی پیام

دارای تم ها و پوسته های متنوع

قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی

قابلیت قرار دادن وضعیت و استاتوس به صورت استوری

قابلیت قرار دادن بیوگرافی

پشتیبانی از فایل های با فرمت GIF

دارای امنیت بالا

قابلیت حذف دوطرفه پیام ها

پشتیبانی از حالات Bold, Italic و strikethrough

قابلیت همگام سازی با نسخه دسکتاپ واتس اپ

توانایی بکاپ گیری روی گوگل درایو
 

امنیت WhatsApp

بسیاری از افرادی که قصد دانلود WhatsApp و استفاده از این برنامه پیام رسانی را دارند، نگران امنیت این برنامه می باشند. بسیاری از افرادی که تلگرام را برنامه اصلی پیام رسانی و اپلیکیشن پیش فرض خود می دانند، امنیت این برنامه پیام رسانی را در سطح بسیار بالایی دیده و به همین علت تلگرام را به عنوان ایمن ترین برنامه پیام رسانی می دانند.

از انجا که تلگرام از پروتکل های رمزنگاری End to End استفاده می کند، باید بدانید که به تازگی واتس اپ نیز پروتکل های پیام رسانی خود را به پروتکل های رمزنگاری End to End ارتقا داده است و از همین رو، در زمینه امنیت داده ها، می تواند یک جایگزین مناسب تلگرام، محسوب شود.

رمزنگاری End to End در پیام رسانی نوعی پروتکل ایمن محسوب می شود که بر اساس آن، حتی سرورهایی که به عنوان سرور اصلی برنامه محسوب شده و وظیفه ارسال پیام فرستنده را به گیرنده دارند، توانایی دسترسی به پیام را نداشته و بدون کلید رمزنگاری، قادر به خواندن پیام نمی باشند.

این پروتکل در تلگرام استفاده می شد که واتس اپ نیز پروتکل های پیام رسانی خود را به این پروتکل ارتقا داده است و حتی سرورهای اصلی واتس اپ نیز دسترسی به داده های ما را نخواهند داشت. با این حساب می توان گفت که کسانی که هنوز اقدام به دانلود WhatsApp ننموده و نسبت به امنیت این برنامه پیام رسانی بدبین هستند، نباید نسبت به این موضوع نگران باشند و مطمئن باشند که اطلاعات آنها، محرمانه باقی خواهد ماند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.