پسورد بد چیست؟

اگر برای حساب کاربری خود پسورد Sunshine ،Monkey یا ۶۶۶۶۶۶ را انتخاب کرده‌اید، خبر بدی برای‌تان داریم؛ چرا که در این صورت اگر هکری بخواهد با حدس‌زدن پسوردتان به حساب کاربری دسترسی پیدا کند، این عبارت‌ها بی‌شک جزو اولین عبارت‌هایی خواهند بود که به ذهن وی خطور می‌کند.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پسورد بد چیست؟

آیا پسوردهای بد را می‌توانید تشخیص دهید؟

چه اشتباهاتی در این رابطه ممکن است از شما سر بزند؟ شاید شما نیز مرتکب یکی از این اشتباهات شده باشید:

۱۲۳۴۵۶

۱۲۳۴۵۶۷۸۹

Qwerty

۱۲۳۴۵۶۷۸

۱۱۱۱۱۱

خیلی بد است نه؟ و همچنین به نظر می‌رسد که این پسوردها به‌شدت از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

پسوردهایی که مشاهده کردید از بین میلیون‌ها پسورد لو رفته به‌دست‌آمده‌اند.
 

اما چه توصیه‌هایی می‌توان برای پسوردها داشت؟

پاسخ خیلی ساده است.

از پسوردهای پیچیده و بلند استفاده کنید. هر چی بلندتر باشد بهتر است. برای پیچیدگی پسورد نیز ترکیبی از اعداد، حروف بزرگ و کوچک و همچنین کاراکترهای خاص را در نظر بگیرید.

از کلماتی که در دیکشنری‌ها پیداکرده‌اید برای پسوردهایتان استفاده نکنید. چراکه به‌راحتی می‌شکنند، حتی اگر اعداد را به آن‌ها اضافه کنید.

اگر سایتی که از خدمات آن استفاده می‌کنید از احراز هویت دو مرحله استفاده می‌کند، حتماً از آن استفاده کنید. یک مثال از احراز هویت دومرحله‌ای را می‌توان یک کد خاص دانست که به گوشی تلفن همراه شما پیامک می‌شود. قبل از این‌که بتوانید به ‌حساب کاربری‌تان لاگین شوید نیاز است این کد را نیز علاوه بر رمز عبورتان بدانید.

برای هر حساب کاربری از پسوردها متفاوتی استفاده کنید. به‌خصوص برای حساب‌هایی که برایتان خیلی حساس و حیاتی هستند مثل ایمیل، حساب‌های مالی و شبکه‌های اجتماعی.

برای این‌که بتوانید پسوردهای خودتان را مدیریت کنید می‌توانید از نرم‌افزارهای مدیریت پسورد استفاده کنید.

بایستی دقت داشته باشید که هرچه پیش می‌رویم، تعداد حساب‌های کاربری و همچنین حساسیت آن‌ها افزایش می‌یابد چراکه حاوی اطلاعات بانکی، بیمه، شبکه‌های اجتماعی، تصاویر و فایل‌های شخصی و… هستند و اگر معیار مناسبی برای انتخاب پسوردهایتان نداشته باشید ممکن است در دردسری بسیار جدی بیافتید. امنیت را جدی بگیرید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.