با حرف زدن در مورد شبکه های اجتماعی با فرزندان امنیت آنها را تضمین کنید

شبکه های اجتماعی به سرعت در حال رشد و توسعه می باشند و در ۲ سال اخیر در کشورمان نیز در فضای اینترنت در تطابق با آداب و رسوم ایرانی و اسلامی این شبکه ها شکل گرفته و در حال رشد هستند. امروزه عضویت در شبکه های اجتماعی در کودکان نیز فراگیر شده است. ما به شما راههایی را پیشنهاد می کنیم تا بتوانید از فرزندانتان در فضای مجازی محافظت کنید.
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با حرف زدن در مورد شبکه های اجتماعی با فرزندان امنیت آنها را تضمین کنید

تأثیر حرف زدن با کودکان در امنیت آنلاین

اگر فرزندان شما در حال تعامل با اجتماع از طریق شبکه‌ های اجتماعی هستند، می‌ توانید در مورد خطرات ویژه‌ ای که در این فضا وجود دارد با آن‌ ها صحبت کنید
 
رفتار نامناسب
فعالیت در دنیای آنلاین به شما حس نامحسوس ماندن می‌ دهد. کودکان ممکن است که گاهی فراموش کنند که در برابر رفتار هایی که انجام می‌ دهند مسئولیت دارند.
 
ارتباط نامناسب
برخی از اشخاصی که در فضای مجازی به آن‌ ها برخورد می‌ کنید ممکن است نیت‌ های نامناسبی مانند زور گویی، هرزگی، هک و کلاه‌ برداری داشته باشند.
 
محتوای نامناسب
ممکن است در مورد اینکه کودک شما در فضای اینترنت سایت‌ های دارای تصاویر مستهجن، دارای خشونت و رفتار های خشونت و نفرت‌ آمیز را پیدا کند.

شما می‌ توانید این خطرات را با گفتگو با کودکان خود در مورد این‌ که چگونه با این محیط ارتباط برقرار کنند کاهش دهید.

آن‌ها را تشویق کنید که همیشه رفتاری از خود نشان دهند که به آن افتخار کنند.

از بهترین راه‌ ها برای این‌ که از کودک خود در فضای آنلاین محافظت کنید این است که با آن ها صحبت کنید. تحقیقات نشان می‌ دهد که وقتی کودکان اطلاعات مهمی را می‌ خواهند، اکثراً به والدین خود تکیه‌ دارند.
 
زود شروع کنید
بعد از همه‌ ی این‌ ها، حتی نوزادان هم می‌ بینند که والدینشان به‌ طور همه‌ جانبه از دستگاه‌ هایی استفاده می‌ کنند. به‌ محض این‌ که کودک شما شروع به کار با کامپیوتر یا تلفن همراه یا هر دستگاه همراه دیگری کند وقتش رسیده است که با او در مورد رفتار، امنیت و آسایش آنلاین صحبت کنید.

به‌ عنوان یک والد شما این موقعیت را دارید که در مورد این‌ که چه چیزی اهمیت بیشتری دارد صحبت کنید. لطفاً این کار را انجام دهید تا کس دیگری قبل از شما انجام نداده.
 
مکالمات را شروع کنید
حتی اگر کودکان شما به‌ خوبی به شما نزدیک نمی‌ شوند، صبر نکنید که آن‌ ها گفتگو را آغاز کنند. از هر موقعیتی در هر روز استفاده کنید تا با کودکان خود در مورد آنلاین بودن حرف بزنید. برای مثال، یک برنامه تلویزیونی یک نوجوان را نشان می‌ دهد که در حال کار با تلفن همراه اش است و نشان می‌ دهد که او چه‌ کاری باید انجام بدهد یا ندهد. در مسائل مشابه و اخبار منتشرشده درباره‌ ی کلاه‌برداری‌ ها و یا زورگویی‌ های آنلاین می‌ تواند برای باز کردن بحث را بر سر تجربیات و انتظارات کودکانتان باز کند.
 
یک محیط صادقانه و باز بسازید
کودکان به والدین خود نگاه می‌ کنند تا که آن‌ ها را راهنمایی کنند. پشتیبان و مثبت‌ گرا باشید.  گوش دادن و یا حرف زدن با آن‌ ها در مورد احساساتشان می‌ تواند گفتگو را  شناور نگه دارد. شما ممکن است که همه‌ ی پاسخ‌ ها را نداشته باشید و این‌ که صادق باشید راه دوری نمی‌ رود.
 
با ارزش‌ های خود ارتباط برقرار کنید
ارزش‌ های خود را در صف اصلی برای این‌ که چگونه فرزندانتان در دنیای آنلاین تعامل کنند قرار دهید. در مورد ارزش‌ های خود بسیار واضح ارتباط برقرار کنید و این موضوع به شما کمک می‌ کند که فرزندانتان هوشمندتر باشند و زمان‌ هایی نیاز به خلاقیت دارند، گفتگو های اندیشمندانه‌ ی بیشتری داشته باشند.
 
صبور باشید
هنگام صحبت کردن با فرزندانتان در برابر خشم خود باستید. اکثر کودکان شنیدن اطلاعات تکراری را در دوز پایینی می‌ پذیرند. اگر شما بیش‌ از حد به گفتگو با فرزندان خود بپردازید ممکن است کاسه صبرتان لبریز شود. روی این موضوع که گفتگو هایی را با فرزندان خود داشته باشید سخت کار کنید، حتی اگر شما فهمیده‌ اید که کودک شما در فضای آنلاین کار نامناسبی انجام داده است سعی کنید صبور باشید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.