بعد از آگاهی از خیانت همسر چگونه رفتار کنیم؟(بخش دوم)

زندگی با یک همسر خیانتکار شاید یکی از سخت ترین کارهایی باشد که تا به حال مجبور به انجام آن بوده اید. موقع تصمیم گیری در مورد اینکه می خواهید چه بکنید و چه نکنید، هیچ پاسخ صحیحی وجود ندارد. همه کاری که می توانید انجام دهید این است که با همسر خود ارتباط برقرار کنید، به ندای دلتان گوش بدهید، و تصمیم بگیرید آیا این رابطه ارزش حفظ کردن دارد یا نه.
دوشنبه، 18 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بعد از آگاهی از خیانت همسر چگونه رفتار کنیم؟(بخش دوم)

خیانت همسر و ۷ چیزی که باید بدانید – قسمت دوم

در قسمت قبل موضوع خیانت همسر و بحران‌ هایی که پس از خیانت همسر برای طرف مقابل ایجاد می‌ شود، عده ای به دنبال هک کردن تلگرام همسر خود می افتند و عذر بدتر از گناه را انجام می دهند. به نحوه‌ی کنترل احساسات و انجام کار های درست و صحیح بحث کردیم حال به دنبال راهکارهای مدیریت بحران زناشویی اتفاق افتاده می‌ پردازیم و سعی می‌کنیم راهکار هایی را پیشنهاد داده و بررسی کنیم که به حداقل رساندن آسیب به عواطف و احساسات شخص مورد خیانت و اطرافیان و حتی فرزندانش کمک کند.
 
برای دریافت کمک پس از خیانت همسر به چه کسی مراجعه کنم؟
در ابتدا سعی کنید سراغ رسانه‌ ها و شبکه‌ های عمومی نروید. این رفتار در صف رفتارهای پرخاشگر وجود دارد و می‌تواند آسیب زیادی را متوجه نه‌ تنها کسی که خیانت کرده بلکه به خودتان، فرزندانتان و سایر اعضای خانواده‌ تان وارد کند. علاوه بر این، چنین رفتاری اصلاً به بهبود وضعیت روانی فعلی شما کمکی نمی‌کند.

به‌ جای چنین رفتاری سعی کنید به‌ سوی دوستانی که می‌ توانید به آن‌ ها تکیه کنید و از شما پشتیبانی می‌ کنند و یا خانواده‌ تان روی بیاورید که می‌ توانند بدون قضاوت به حرف‌ هایتان گوش‌ داده و شمارا آرام کنند. بهتر از این کارها را نیز می‌ توانید انجام دهید، به یک درمانگر مسائل اجتماعی یعنی کسی که می‌تواند به شما گوش‌ داده و به‌ صورت موضوعی توصیه‌ هایی را برایتان ارائه کند.

برخلاف دوستان و خانواده یک درمانگر حرفه‌ای به‌ صورت عاطفی با شما و رابطه‌ای که با همسرتان داشته‌ اید وابسته نیست و به‌ جای آن بر روی سلامت عاطفی و شادمانی شما در بلندمدت  سرمایه‌ گذاری می‌ کند. بنابراین اولویت او این است که شما را در بهترین تصمیم‌ هایی که می‌ توانید بگیرید راهنمایی کند و نیازها و تصمیمات شمارا مشخص کند.
 
پس از خیانت همسرم می‌ خواهم همه‌ چیز را بدانم، آیا این منطقی است؟
بله بایستی بگوییم که چنین رفتاری طبیعی و منطقی است. اکثر افرادی که مورد خیانت قرار گرفته‌اند می‌ خواهند در مورد اتفاقی که افتاده است بیشتر از چیزی که فرد خیانت‌کار می‌ خواهد بگوید بدانند. و چنین حقی را برای دانستن جزئیات نیز دارند، در حقیقت دریافت چنین اطلاعاتی به توانمند سازی فرآیند بهبود کمک خواهد کرد. علاوه بر این، حقیقت به آن اندازه که خیانت تلخ است، تلخ نیست. طبق این گفته فرآیند افشاء نباید بدون راهنمایی از درمانگرهای متخصص و باتجربه انجام شود.
 
اگر بیشتر با همسرم روابط زناشویی برقرار کنم ممکن است دروغ‌گویی‌ اش را متوقف کند؟
خیر. هزاران بار نه. از دست دادن ۱۰ پوند وزن، پختن غذا های موردعلاقه‌ی او، پوشیدن لباس‌ های جذاب و تلاش‌ های بی‌ وقفه برای جذاب شدن فایده‌ای ندارد.

به خاطر داشته باشید که شما باعث فریبکاری او نشده‌ اید. بنابراین یک‌ گوشه ننشینید و فکر کنید که اگر من زیباتر/پولدارتر/جوان‌تر یا هر چیز دیگری بودن چنین اتفاقی نمی‌ افتاد؛ به این دلیل که چنین چیزی حقیقت ندارد. به‌ هر حال چرا می‌ خواهید باکسی که به او اعتماد ندارید رابطه‌ی جنسی داشته باشید؟

ممکن است که چنین کاری به شما برای چند دقیقه احساس خوش‌ آیندی بدهد. اما مشخصاً هیچ‌چیز را درست نخواهد کرد. گاهی اوقات وقت روابط رمانتیک می‌ رسد اما در چنین وضعیتی وقتش نیست.
 
پس از خیانت همسرم می‌توانم مرزهایی مشخص کنم؟
مشخصاً اولین مرزی که باید مشخص شود این است که فریبکاری ادامه نداشته باشد. این موضوعی است که نباید در مورد آن بحث شود. شما باید بخواهید که دروغ‌ گویی بیشتر و مخفی‌ کاری متوقف شود. سایر حیطه‌ ها و مرزبندی‌ هایی که می‌ توانید در نظر بگیرید این است که بر روی دستگاه‌ های دیجیتال نرم‌افزارهای مانیتورینگ، فیلترینگ و کنترل همسر را نصب کنید؛ در مورد هر ریالی که در زندگی‌ تان خرج می‌شود حسابرسی کنید؛ سر ساعت مشخصی خانه باشید و اگر قرار است دیر کنید تماس بگیرید؛ در طول روز با یکدیگر چک کنید و از این قبیل موارد. اگر همسر شما در مورد حفظ رابطه‌تان جدی است حتماً تمامی شرایطی را که مطرح کردید را با سر و صدای کمی می‌ پذیرد.
 
آیا می‌ توان به همسر خیانتکار دوباره اعتماد کرد؟
احتمالاً بتوان اعتماد کرد، اما این امر تنها در صورتی امکان‌ پذیر است که او چنین اعتمادی را ایجاد کند. متأسفانه اعتماد مجدد به‌ اندازه‌ای که شما دوست دارید سریع اتفاق نمی‌ افتد در واقع شما و همسرتان در حالت جنگ‌ و دعوا و مشکلات اعتمادی به مدت ۹ الی ۱۸ ماه بعد از افشای خیانت قرار خواهید داشت؛ همچنین این اتفاق یعنی کسب اعتماد مجدد همسر در زمانی اتفاق می‌ افتد که فریبکاری متوقف شود و او با اشتیاق صادق باشد و هر مرز و قانونی که شما تشخیص داده‌اید را قبول کند.

اعتماد مجددی که ایجادشده است مثل سابق نخواهد بود اما مشکلی هم نخواهد داشت. در واقع ممکن است که حتی به چیز خوبی هم تبدیل شود. شما و میزان صداقت جدید همسرتان و رک و رو راست شدن می‌ تواند به شما این کمک را بکند که حتی بیش‌ از پیش با یکدیگر احساس صمیمیت کنید و این خیلی چیز خوبی است.

باور داشته باشید یا نه، خیلی از افراد به روانشناسان متخصصی که به آن‌ ها مراجعه کرده‌اند پس از فرآیند احیای رابطه می‌گویند که این خیانت یکی از بهترین چیزهایی است که برایشان اتفاق افتاده است! به این دلیل که ترک‌ ها و شکاف‌ های موجود در رابطه‌ی زناشویی آن‌ ها را برملا کرده و آن‌ ها را مجبور کرده است که هردو به همسرانی بهتر تبدیل شوند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.