ویندوز فون 8 و مراقبت از کودکان

در عصر تکنولوژی، فضای مجازی و تلفن همراه جزئی جدا نشدنی از زندگی انسان‌ها شده است؛ اما همین فضا با کاربرد‌های مختلفی که دارد، در صورت عدم آموزش و کنترل ممکن است خطرات و آسیب‌هایی را برای امنیت روحی و جسمی افراد به خصوص کودکان و نوجوانان داشته باشد.
دوشنبه، 18 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ویندوز فون 8 و مراقبت از کودکان

مراقبت از کودکان در ویندوز فون

سیستم عامل ویندوزفون ۸ به شما قابلیت کنترل چیزهایی که کودکان و فرزندانتان می توانند به آن ها دسترسی پیدا کنند را فراهم آورده است.

این ابزار به شما اجازه می دهد که برنامه ها و ویژگی هایی را که برای کودکانتان امن هستند انتخاب کنید. بعد از انجام این کار تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که زمانی که می خواهید گوشی خود را در اختیار فرزندانتان قرار دهید قابلیت محافظ کودکان و یا Kid’s Corner را فعال کنید.

کودکان و فرزندان تان قادر خواهند بود که صفحه نمایش خود را تنظیم کنند، تصاویر شخصی خودشان را بگیرند، بازی کنند، ویدئو تماشا کنند و به آهنگ ها و ایستگاه های رادیویی دلخواهشان با نهایت امنیت و آرامش گوش کنند و تمامی این ها به گونه ای اتفاق می افتد که اصلا به تنظیماتی که شما بر روی گوشی خود انجام داده اید دست نمی خورد و خیالتان از این بابت راحت است.
 

برای تنظیم Kid’s Corner کافیست مراحل زیر را دنبال کنید

بر روی کاشی Kid’s Corner ضربه بزنید، این آیکون بر روی صفحه ی شروع شما به صورت پیش فرض وجود دارد.

از پنجره ی باز شده اپلیکیشن هایی که می خواهید کودک شما بتواند از آن ها استفاده کند مثل دوربین، اپلیکیشن ها و محتوای خاص و یا عناوین خاصی از موزیک ها و ویدئوها و شبکه ها را انتخاب کنید.

پس از این که این امر انجام شد و تنظیمات را به پایان رساندید، فرزند(کودک) شما قادر خواهد بود کنترل کاملی بر روی صفحه نمایش مربوط به خودش داشته باشد. این صفحه نمایش با استفاده از کشیدن صفحه نمایش خودتان به سمت چپ ظاهر می شود.

اگر تلفن همراه شما به وسیله ی یک رمز باز می شود، برای این که کودک شما به گوشی شما دسترسی داشته باشد بایستی این صفحه قفل توسط شما باز شود.

فروشگاه ویندوز فون و خریدهای درون برنامه ای در بخش محافظت از کودکان مسدود شده است و بدین ترتیب دیگر از حساب شما بدون اجازه تان خرید نمی شود.
Kid’s Corner مرور صفحات وب را برای کودکان مسدود می کند.

برای خروج از حالت kid’s Corner، دکمه ی power را  دوبار فشار دهید و قادر خواهید بود که صفحه قفل خود را مشاهده نمایید.
 

فیلتر صفحه نمایش هوشمند(Smart Screen)

ویندوزفون و به صورت کلی ویندوز همیشه دارای یک سیستم کنترلی برای گشت و گذار توسط اینترنت اکسپلور در اینترنت بوده است. این ابزار کنترلی همه ی تهدیدهای امنیتی وب سایت های آلوده و دانلودهایی که ممکن است انجام دهید و به وسیله ی آن به حریم شخصی و یا دستگاه شما آسیبی وارد شود را به صورت مجتمع جمع آوری کرده و شما را از خطرات آن ها حفظ می کند. شما نیز می توانید از این ابزار در جهت حفاظت از حریم شخصی و کنترل مرور اینترنت در تلفن همراه خود استفاده کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.