نکاتی برای استفاده بهینه فرزندان از اینترنت

آگاهی والدین از مهارت‌های زندگی و نحوه تربیت فرزندان، موجب ارتقای سطح آگاهی افراد خانواده شده و به نوعی باعث نزدیکی فرزندان به والدین می‌شود. با ما همراه باشید.
دوشنبه، 18 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکاتی برای استفاده بهینه فرزندان از اینترنت

آموزش مدیریت فرزندان در استفاده بهینه از اینترنت

همواره شاهد گزارش های متعددی از جانب افراد مسئول و و دلسوزی هستیم که نسبت به تغییر و تحولاتی که در دنیای پیرامون ما رخ می دهد هستیم، گزارش ها و هشدار هایی که قابل تأمل هستند و رسیدگی به آنها و پوشاندن جامه ی عمل به موارد مهم و اساسی آن باعث پیشگیری از خیلی از ناهنجاری های درون خانوادگی و اجتماعی خواهد شد.

قصد داریم توجه شما را به صحبت های  رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی  پیرامون روش های مراقبت از فرزندان در فضای مجازی جلب کنیم.

حسن کوره‌ بلاغی در این باره اظهار داشت: پیشرفت‌ های روز افزون حوزه آی تی و بروز فاصله اطلاعاتی بین والدین و فرزندان باعث شده تا در برخی موارد کنترل و نظارت بر روی عملکرد فرزندان وجود نداشته باشد.

 وی با تاکید بر نظارت والدین بر رفتار و عملکرد فرزندان، افزود: عدم نظارت بر فعالیت فرزندان در زمان کار با رایانه و به ویژه اینترنت، در اکثر خانواده‌ ها سبب بروز مشکلاتی برای فرزندان و به خصوص خانواده‌ ها می‌ شود.

کوره‌ بلاغی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از آسیب‌ های وارده بر فرزندان در اینترنت لازم است والدین در این برهه از زمان اطلاعات خود را تا حد عمومی برای نظارت بر فرزندان خود بالا ببرند.

وی خاطر نشان کرد: از راه‌ های پیشگیری بروز مشکلات برای کاربران به خصوص فرزندان آگاهی دادن به آن‌ ها از سوی استفاده‌ های احتمالی در محیط وب است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی اظهار داشت: والدین باید با رفتار خود به فرزندان ثابت کنند که در اعتماد به فرزندان خود شکی ندارند ولی نسبت به افراد غریبه‌ ای که به واسطه اینترنت با آن‌ ها آشنا می‌ شوند نگرانی و تشویش دارند. 

وی خاطر نشان کرد: باید به فرزندان خود بیاموزیم که هیچ گونه اطلاعات شخصی و خانوادگی و یا رمز های عبور خود و یا سایرین را در اختیار افراد ناشناس حتی دوستان صمیمی خود قرار ندهند.

کوره‌ بلاغی با اشاره به آشنا سازی فرزندان با انواع اطلاعات، تصریح کرد: باید به فرزندان آموزش دهیم تا برای آن‌ ها قابل فهم باشد که چه اطلاعاتی به عنوان اطلاعات غیر قابل انتشار و خصوصی شناخته می‌ شوند.

وی افزود: اعتماد سازی در محیط خانواده برای حفاظت فرزندان از آسیب‌ های احتمالی اینترنت از جایگاه ویژه‌ ای برخوردار است، به گونه‌ ای که در صورت جلب اعتماد فرزندان، آن‌ ها به راحتی می‌ توانند مشکلات خود را با شما در میان بگذارند.

کوره‌ بلاغی تصریح کرد: از نگهداری اطلاعات شخصی خود بر روی رایانه خودداری کنید و از سی دی، دی وی دی برای ذخیره اطلاعات شخصی خود استفاده کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.