قرائت قرآن و تدبر در آن(بخش دوم)

هر جوان با ایمانی که به تلاوت قرآن بپردازد، قرآن با گوشت و خون او آمیخته شده و پروردگار، او را در ردیف فرشتگان قرار دهد و قرآن، نگاهبان او در روز قیامت خواهد بود و آن که در این امر، متحمل دشواری بیشتری شود، پاداش او دوچندان خواهد بود.
پنجشنبه، 21 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قرائت قرآن و تدبر در آن(بخش دوم)

آداب ظاهری و باطنی قرائت قرآن ( اهمیّت تدبّر در قرآن)

 علی بن ابی حمزه می گوید : خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم . ابو بصیر نیز آن جا تشریف داشت . وی از امام صادق علیه السلام پرسید : جانم فدایت باد ! آیا در ماه رمضان قرآن را در ظرف یک شب ختم کنم ؟

حضرت فرمود : خیر . ابو بصیر عرض کرد : در عرض دو شب چطور ؟

حضرت فرمود : خیر . ابو بصیر عرض کرد : در مدت سه شب چطور ؟

حضرت فرمود : بله و با دست مبارکش اشاره تایید آمیز نمود . آنگاه فرمود : ای ابا محمد ! برای ماه رمضان حق و حرمتی است و به هیچ یک از ماه ها شباهت ندارد .

اصحاب پیامبر در ماه مبارک رمضان حالات مختلفی داشتند، برخی در طول یک ماه ، فقط یک بار ختم قرآن می کردند ، بعضی نیز در کمتر از آن مدت ، ولی به هر حال قرآن نباید با شتاب خوانده شود ، بلکه باید با ترتیل قرائت شود [ ای ابا محمد ] زمانی که در قرائت قرآن به آیه ای میرسی و در آن از بهشت یاد شده است توقف نما و از خداوند متعال در خواست بهشت کن و هنگامی که به آیه ای می رسی و در آن ذکر آتش جهنم شده ، توقف نما و از عذاب جهنم به خداوند متعال پناه ببر .


منبع: وبلاگ فرهنگ قرآن


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.