نحوه افزودن متن به فایل ‏PDF‏ ‏

ویرایش مستقیم فایلهای ‏PDF‏ معمولاً کار دشواری است. اما امروزه ابزارها و تکنیک‌های متنوعی وجود دارد که می‌توان از آنها ‏جهت افزودن متن به این فایلها استفاده نمود. اجازه دهید هر یک از آنها را با جزئیات مورد بررسی قرار دهیم.‏
شنبه، 23 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: رزیتا ملکی زاده
موارد بیشتر برای شما
نحوه افزودن متن به فایل ‏PDF‏ ‏
بهتر است که از یک ویرایشگر PDF دسکتاپ (desktop) جهت ویرایش فایلهای پی‌دی‌اف (PDF) خود استفاده کنید به این دلیل که این برنامه‌ها تمام قلم‌های موجود بر روی کامپیوتر را دارا می‌باشند. اما از سوی دیگر برنامه‌های ویرایشگر آنلاین معمولاً  از چنین طیف گسترده‌ای برخوردار نیستند، بنابراین ممکن است مشکلاتی را در حین ایجاد تغییرات در متن سند اصلی بوجود آورند.
با وجود پیشرفت برنامه‌های کاربردی کامپیوترهای مدرن، ایجاد تغییر یا افزودن متن به یک فایل PDF نسبتاً آسان شده استبا وجود پیشرفت برنامه‌های کاربردی کامپیوترهای مدرن، ایجاد تغییر یا افزودن متن به یک فایل PDF نسبتاً آسان شده است. این امر به ویژه در مواردی صدق می‌کند که بخواهید حاشیه نویسی را به فضاهای خالی یا حواشی صفحه اضافه کنید. افزودن متن در وسط بدنه سند یا اسنادی که دارای ستون یا قالب بندی پیچیده هستند، نیاز به توجه بیشتر داشته، به این دلیل که ایجاد هرگونه تغییر می‌تواند تراز متن را به طور کامل برهم زند.

سایتهایی مانند PDFEscape، PDFZen یا نسخه‌های دسکتاپی همچون PDF24 Creator و PDFEdit در میان پراستفاده‌ترین منابع مورد استفاده برای انجام چنین کاری قرار دارند. اکنون اجازه دهید نحوه افزودن متن به یک فایل PDF را با استفاده از این ابزار مورد بررسی قرار دهیم.
 

نحوه افزودن رایگان متن به یک فایل PDF

استفاده از ویرایشگرهای PDF آنلاین
1- وب سایتهایی مانند PDFEscape، PDFZen و PDF Buddy برنامه‌های ویرایش رایگان را ارائه کرده بطوریکه به شما کمک می‌کنند بدون نیاز به دانلود هیچ نرم افزاری، این فرایند را به اتمام برسانید. فایل PDF خود را با فشردن کلید آپلود یا بارگذاری در یکی از این ویرایشگرها قرار دهید.

2- ابزار «Text» به معنای متن را انتخاب کرده و بر روی ناحیه‌‌ای از سند کلیک نمایید که می‌خواهید در آنجا متن خود را اضافه کنید. اکنون اطلاعات مورد نیاز خود را تایپ کنید.

3- همچنین می‌توانید از ویرایشگر جهت پاک کردن متن، افزودن یادداشت و ایجاد فرم‌ها و اشکال مختلف استفاده کنید. با این حال، این ویرایشگرها تنها برای کارهای ساده تجهیز شده‌اند و نمی‌توانند هیچ گونه تغییراتی را در طرح و صفحه آرایی سند ایجاد کنند.

4- بعد از ایجاد تغییرات مورد نیاز، بر روی دکمه دانلود یا بارگیری کلیک کرده تا فایل PDF جدید در کامپیوتر شما ذخیره شود. بهترین بخش این برنامه‌های آنلاین آن است که نیازی به نام نویسی (رجیستر) یا ایجاد حساب کاربری نداشته و می‌توانید سند خود را به طور مستقیم پردازش نمایید. این روش می‌تواند جهت افزودن متن به یک فرم PDF بکار برده ‌شود.
 
استفاده از ویرایشگرهای دسکتاپ
1- ابتدا یک نرم افزار ویرایش PDF رایگان همانند PDF24 Creator، PDFEdit یا Free PDF Editor را دانلود کنید. این برنامه‌ها می‌توانند تمام عملکردهای یک ویرایشگر آنلاین را اجراء کرده و همچنین می‌توانند فرایندهایی از جمله جدا سازی یا ادغام فایلها جهت افزودن متن بدون پاک کردن متن اصلی را انجام دهند.

2- ویرایشگر PDF را باز کرده و بر روی گزینه open به معنای باز کردن فایل کلیک کنید تا فایل پی‌دی‌افی که نیاز به تغییر دارد باز شود.

3- ابزار «Text» را انتخاب و بر روی ناحیه‌ای کلیک کنید که می‌خواهید تغییرات را در آن ایجاد نمایید. تایپ کردن یک متن جدید شبیه به عملکرد آن در هر پردازشگر ورد (word) است.

4- بر روی گزینه «New» به معنای ایجاد یک سند جدید کلیک کنید. شما می‌توانید با کلیک چپ بر روی صفحه سند آن را جدا کرده و به سند جدید بکشید (عمل دِرگ drag). این کار به شما در افزودن متن بدون از دست رفتن فرمت و قالب بندی کمک می‌کند. همچنین می‌توانید دو سند را با کشیدن صفحه یکی از اسناد به انتهای سند دیگر ادغام کنید.
 

نحوه افزودن متن به یک فایل PDF در سیستم عامل مک (Mac)

در نرم افزار Preview:
کامپیوترهای مکینتاش فایلهای PDF را در برنامه «Preview» سیستم عامل OS X نمایش می‌دهند. ابزار حاشیه نویسی در این برنامه کاربردی برای شما امکان افزودن مستقیم متن را به چنین اسنادی فراهم می‌سازند. اجازه دهید نحوه انجام این کار را نشان دهیم.

1- در Finder به محل قرار گیری فایل PDF بروید. بر روی فایل کنترل کلیک کرده و در گزینه «Preview» باز کردن سند «open» را انتخاب کنید.
2- در نوار ابزار برنامه Preview، گزینه «Annotate» به معنای یادداشت و حاشیه نویسی را انتخاب کنید.

3- بر روی ابزار «Text» کلیک کنید.

4- از مکان نما جهت ایجاد یک جعبه یا باکس متن استفاده کرده و درون آن تایپ کنید.

5- متن را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید تغییراتی را در ظاهر آن ایجاد نمایید.

6- با انتخاب گزینه «Aa» در نوار ابزار، طرح حروف را تنظیم کنید. این امر به شما امکان داده تا نوع و اندازه قلم را در متن تغییر دهید.

7- جهت تغییر رنگ متن، بر روی گزینه «Text Color» کلیک کنید.

8- از پنجره‌های باز شده خارج شوید. اکنون سند، تنظیمات جدید را نشان خواهد داد.
 
روش جایگزین:
1- iSkysoft Mac Edit Tool را بر روی کامپیوتر خود نصب و برنامه را اجرا کنید و تمام فایلهای PDF مورد نیاز جهت ویرایش را وارد آن سازید.

2- گزینه «Tools» را انتخاب و بر روی متنی که می‌خواهید ویرایش کنید، کلیک نمایید.

3- راست کلیک بر روی متن به شما جهت ایجاد تغییر در مشخصه‌های متن کمک می‌کند.

4- همچنین می‌توانید از این ابزار جهت ایجاد فرم در مک استفاده کنید. می‌توانید این ابزار را به منظور افزودن لینک‌های ارتباطی و تصاویر به سند خود نیز مورد استفاده قرار دهید.
 

افزودن متن به یک فایل PDF در سیستم عامل ویندوز

در نرم افزار واژه پرداز Word
1- نرم افزار word را راه اندازی کنید.

2- بر روی گزینه «open» کلیک کرده و فایل PDF را وارد کنید.

4- اکنون به منظور ایجاد تغییرات در فایل PDF بر روی حالت ویرایش «Edit» کلیک نمایید.

4- در صورت نیاز به تبدیل فایل PDF به یک فایل ورد یا اکسل، آن را به سایر فرمتهای .doc تبدیل کنید.

5- تغییرات را ذخیره کرده و از آن خارج شوید. فایل PDF جدید شما اکنون آماده است.
 
در نرم افزار اداب آکروبات 9 (Adobe Acrobat 9)
نرم افزار اداب ریدر (Adobe Reader) هیچ امکاناتی جهت ایجاد تغییر در فایلهای PDF به طور پیش فرض ندارد. به منظور ایجاد تغییرات لازم در یک فایل PDF در اداب ریدر نیاز به اجازه رسمی ضمیمه‌های اداب آکروبات دارید.

1- در اداب آکروبات از منوی ابزار، گزینه «Typewriter» را برجسته کرده و «Show Typewriter Toolbar » را انتخاب کنید.

2- در نوار ابزار بر روی دکمه «Typewriter» کلیک کنید. اکنون در محلی که می‌خواهید متن جدید را تایپ کنید، کلیک نمایید.

3- تمام اطلاعات مورد نیاز خود را تایپ کنید. چنانچه بخواهید به یک سطر جدید بروید اینتر را فشار دهید.

4- اکنون از گزینه‌های موجود در نوار ابزار جهت تغییر مشخصه‌های متن استفاده کنید.

5- سند را ذخیره کرده و از آن خارج شوید.

شما همچنین می‌توانید همین روال را برای تغییر فایلهای PDF در نرم افزار Adobe Acrobat Pro انجام دهید.
این قابلیتها تنها زمانی فعال هستند که حق اجازه تغییر توسط نویسنده به کاربر داده شده باشدتوجه به این نکته ضروری است که این قابلیتها تنها زمانی فعال هستند که حق اجازه تغییر توسط نویسنده به کاربر داده شده باشد. بنابراین دستورالعمل‌های فوق به شما در ایجاد تغییر در فایلهای PDF دردسر ساز کمک کرده و در وقت و نیروی شما صرفه جویی می‌کنند.

 
منبع: techspirited


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.