طرز تهیه‌ی آب آنتی اکسیدان قلیایی

تعداد آنتی اکسیدان‌ها در آب می‌تواند با تیمار آب با جوش شیرین و دیگر ترکیباتی که پی اچ آب را افزایش می‌دهند، بهبود یابد. آب قلیایی دارای ویژگی‌های درمانی بوده و در مبارزه با تعدادی از بیماری‌ها مفید است. در این مقاله، ما درباره‌ی خواص آب قلیایی، نحوه‌ی تهیه و مصارف آن صحبت می‌کنیم.
يکشنبه، 24 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه‌ی آب آنتی اکسیدان قلیایی
تقریبا 70 درصد آب بدن ما را آب تشکیل می‌دهد که این آب در سلول‌ها، خون، اندام‌ها و غیره وجود دارد. آب آشامیدنی یکی از بهترین شیوه‌های درمانی برای تعدادی از اختلالات در نظر گرفته شده و همه‌ی ما از مزایای آب آگاه هستیم. ضروری است که آب موجود در بدن حفظ شود، به طوری‌که عملکردهای حیاتی موجود در بدن بدون هیچ‌گونه اختلالی انجام شود. نوع جدیدی از آب به کمک علم طراحی شده که برای بدن مفید می‌باشد که آب آنتی اکسیدان قلیایی نامیده شده که نوعی از آب آشامیدنی است، اما دارای مقدار بالایی آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد. موادی شیمیایی مانند سدیم بیکربنات، پتاسیم هیدروکسید و غیره توسط فرایند الکترولیز به آب اضافه شده و سطح پی اچ آب آشامیدنی معمولی را افزایش می‌دهند.
 
پی اچ آب معمولی حدود 7 است. اما این نوع آب تیمار شده که به عنوان آب یونیزه نیز به آن اشاره می‌شود دارای پی اچ برابر 1/7 یا 2/7 است. این نوع آب برای مصرف انسان امن بوده و دارای فواید بیشتری برای سلامتی می‌باشد. از نظر علمی و همچنین توسط جامعه‌ی پزشکی سراسر جهان نیز امنیت این نوع آب آشامیدنی به اثبات رسیده است. اگرچه آب یونیزه در فروشگاه‌های بهداشتی موجود می‌باشد، اما می‌توان به راحتی با استفاده از برخی ترکیبات پایه که به راحتی در هر خانه‌ای موجود است، اقدام به تهیه‌ی این آب کرد.
 

تهیه‌ی آب آشامیدنی یونیزه در خانه

اقلام مورد نیاز
آب مقطر یا آب معمولی، جوش شیرین، نوارهای مخصوص تست پی اچ
 
دستور العمل
جوش شیرین که به عنوان سدیم بیکربنات نیز شناخته می‌شود، در آب حل می‌گردد. نصف قاشق چای‌خوری یا 10 گرم جوش شیرین به یک گالن آب اضافه گردد. همزمان با حل شدن جوش شیرین در آب باید محلول را کاملاً به هم زد تا خوب با هم ترکیب شوند. سپس با کمک یک نوار مخصوص تست پی اچ یا کاغذ تورنسل، سطح پی اچ محلول را تست کنید. برای درجات قوی‌تر قلیائی بودن، جوش شیرین بیشتری را به آب اضافه کنید. در صورتی‌که کاغذ آبی رنگ شد، محلول شما به طرز صحیح تهیه شده است.
 

اثرات

آب قلیایی دارای مزایای زیادی برای سلامت کلی بدن می‌باشد، چون باعث خنثی سازی اسیدیته‌ی بدن می‌گردد. همچنین باعث جوان‌سازی سلول‌ها و بافت‌های بدن شده و به جلوگیری از بروز حالت اسیدی بدن نیز کمک می‌کند.
 
از آن ‌جا که این آب حاوی آنتی اکسیدان می‌باشد، می‌تواند به مبارزه‌ی بدن در برابر رادیکال‌های آزاد که مسئول بروز تعدادی عفونت‌ها و بیماری‌ها می‌باشند، کمک کند. آب قلیایی به ایمنی بدن در برابر انواعی از اختلالات نیز کمک می‌کند.
 
آب قلیایی مشکلات مربوط به سلامتی مانند یبوست، سردرد، سوء هاضمه، گرفتگی معده و سایر اختلالات مربوط به هضم را برطرف می‌کند.
 
به واسطه‌ی افزایش در سطوح اکسیژن، بهبود قابل توجهی در گردش خون رخ می‌دهد. با توجه به این واقعیت، بهبود در جذب مواد غذایی رخ می‌دهد که این موضوع نیز منجر به بهبود سلامت بدن می‌گردد.
 
اختلالاتی مانند فشار خون بالا، دیابت، آرتریت و غیره ممکن است به واسطه‌ی سطوح اسیدی شدید ایجاد شود که با مصرف آب قلیایی این اختلالات نیز برطرف می‌شود.
 
از آن‌جا که آب قلیایی به دفع اسید و سموم از بدن کمک می‌کند، مصرف آن برای انسان مفید می‌باشد.
 
مزیت دیگر مصرف این نوع این است که فرایند پیری را کند می‌کند. این آب اسیدهای موجود در بدن که مسئول پیری سریع پوست می‌باشند را خنثی کرده و باعث جوان سازی پوست می‌شود. چین و چروک موجود بر روی پوست نیز با مصرف آب قلیایی کاهش پیدا می‌کند.
 
مصرف منظم آب با تشکیل فیبرینوژن، روند بهبودی فرد از هر گونه اختلالات، زخم یا آسیب را تسریع می‌بخشد. بافت زخمی نیز با سرعت بیشتری التیام می‌یابد.
 
به منظور بهبود سلامتی و جلوگیری از بروز هر گونه بیماری‌های مختلف که بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نوشیدن آب یونیزه راه حلی مفید در این زمینه می‌باشد. جهت دستیابی به این نوع آب مشکلی وجود ندارد چون به راحتی در همه‌ی فروشگاه‌ها موجود است.
 
در واقع از زمان اولین مطالعات دانشمندان بر روی خواص مفید آب های قلیایی، بیش از یک قرن می‌گذرد. نوع جدیدی از آب به کمک علم طراحی شده که برای بدن مفید می‌باشد که آب آنتی اکسیدان قلیایی نامیده می شود آب قلیایی  به دلیل تأمین املاح ضروری بدن نظیر کلسیم و منیزیم می‌تواند از بروز برخی بیماریهای مزمن مانند بیماری‌های قلبی، بالا رفتن فشارخون، دیابت و البته پوکی‌ استخوان جلوگیری کند و در بهبود آنها مؤثر باشد و این موضوع در مقالات معتبر بین المللی مورد تایید قرار گرفته است.
 
 در گذشته آب قلیایی از چشمه‌های درمانی تامین می‌شد. معروف‌ترین چشمه های آب قلیایی، چشمه زمزم در عربستان، نوردنائو (nordenau water) در آلمان، هیتا تنریوسویی (hita tenryosui water) در ژاپن و تلاکوت (Tlacote) در مکزیک است. زندگی شهری، استفاده همگانی از آب چشمه های قلیایی را محدود کرده است. به همین دلیل دانشمندان برای تولید آبی با خواص مشابه چشمه های قلیایی به فعالیت پرداختند.
 
 
لازم به ذکر است که انواع فیلترهای تجاری وجود دارند که ادعای قلیایی کردن آب معمولی و سودمند کردن آن را دارند ولی تنها در صورتی که از دستگاه الکترولیت اصلی که تکنولوژی آن در انحصار آمریکا، ژاپن و اروپا است و تحت لیسانس این کشورها تولید می‌گردد استفاده بشود می‌توان آب را به طور واقعی و ثمربخش یونیزه شده تلقی کرد.
 
آب قلیایی از یک سو موجب تعادل اسید و باز در بدن شده و از طرف دیگر، غنی از هیدروژن فعال است که خواص آنتی اکسیدانی و ضدعفونی کنندگی بالایی دارد.
 
با وجود این که بیش از یک دهه از عرضه این محصول به بازارهای جهانی می‌گذرد، استفاده از آن خیلی رایج نشده است.
 
در ژاپن مطالعه بر روی آب قلیایی از سال ۱۹۳۱ آغاز شد و در سال ۱۹۶۶ وزارت بهداشت ژاپن استفاده از آب قلیایی را برای اسهال مزمن، سوء هاضمه، تخمیر غیرطبیعی دستگاه گوارش و ترش کردن معده مجاز اعلام کرد.
 
در سال ۱۹۹۴ بنیاد آب عملگرای ژاپن با حمایت وزارت بهداشت تاسیس شد. محققان اعتقاد دارند که عمده‌ترین خاصیت آب‌های قلیایی، به قدرت آنتی اکسیدانی آن مربوط می‌شود.
 
منبع: سایت بازل


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما