جستجو در اینترنت چیست؟

جستجو در اینترنت، که در غیر این صورت به عنوان یک جستجوی جستجو شناخته می شود ، ورود به موتور جستجو است که هم نتایج پرداخت شده و هم ارگانیک به همراه دارد. نتایج پرداخت شده تبلیغاتی است که در بالا و پایین صفحه ظاهر می شود و بر این اساس مشخص می شوند. نتایج جستجو در اینترنت ارگانیک نتایج بدون علامت است که بین تبلیغات ظاهر می شود.
دوشنبه، 25 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: کیمیا صادقی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
جستجو در اینترنت چیست؟
جستجو در اینترنت چیست؟
جستجو در اینترنت، که در غیر این صورت به عنوان یک جستجوی جستجو شناخته می شود ، ورود به موتور جستجو است که هم نتایج پرداخت شده و هم ارگانیک به همراه دارد. نتایج پرداخت شده تبلیغاتی است که در بالا و پایین صفحه ظاهر می شود و بر این اساس مشخص می شوند. نتایج جستجو در اینترنت ارگانیک نتایج بدون علامت است که بین تبلیغات ظاهر می شود.
 
بازاریابی موتورهای جستجو که به عنوان جستجو پرداخت نیز شناخته می‌شود، عمل تبلیغات بر روی صفحات نتایج موتور جستجو   (SERPs)است. همه موتورهای جستجوی اصلی، فضایی برای آگهی را ارایه می‌دهند و معروف‌ترین آن‌ها تبلیغ گوگل آگهی‌ها (که قبلا به نام ادوردز شناخته می‌شود) است. هزینه آگهی های ثبت شده در گوگل به ازای هر کلیک محاسبه می شود.به دیگر سخن، هر بار کسی روی آگهی کلیک می‌کند، پرداخت انجام می شود.

جستجو در اینترنت چیست؟جستجو در اینترنت چیست؟
اجازه دهید بیشتر در مورد یک واژه صحبت کنیم: کلمه کلیدی.  کلید واژه هر کلمه یا عبارت در یک جستجو در اینترنت است که یک  آگهی دهنده مربوط به کسب‌وکار خود را در نظر می‌گیرد. به این ترتیب، صاحبان تبلیغ با استفاده از کلمات کلیدی خاص،  به منظور نمایش آگهی‌های خود در زمانی که آن کلمات کلیدی مورد جستجو قرار می‌گیرند اقدام می کنند و در پس زمینه سرویس ها و برنامه های کاربردی مربوطه فعال می شوند. برای مثال، "نایک" در مورد "کفش‌های موجود در بازار" کلمه کلیدی "می‌گوید:"  هر گاه کسی در جستجو در اینترنت در پی "کفش‌های ورزشی مردانه" یا "کفش‌های ورزشی" برای بچه‌ها باشد، "نایک" وارد یک مزایده خودکار می گردد تا مشخص شود که کدام تبلیغ کنندگان، نقطه اصلی را به دست می‌آورند.

همان طور که می‌بینید، همه چیز با جستجو در اینترنت آغاز می‌شود.
 
بهینه‌سازی موتور جستجو در اینترنت و بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
 
شما می‌توانید درباره بهینه‌سازی موتور جستجو در اینترنت به عنوان کسب و کار جستجوی بی دست‌مزد فکر کنید. اساسا    SEO  مجموعه‌ای از روش‌های متنوع با یک هدف مشترک است : بهبود عملکرد شما در نتایج جستجوی ارگانیک)غیر تبلیغی) برای بیان ساده‌تر، SEO  به وب سایت شما بستگی دارد.
یک‌بار دیگر، همه چیز با یک پرس و جو و جستجو در اینترنت و یک کلید واژه آغاز می‌شود. مشابه SEM، کسب و کارهایی که   SEO بر روی کلمات کلیدی مرتبط با آن‌ها تمرکز می‌کنند و سعی می‌کنند تا حد ممکن تاکید بر آن را افزایش بدهند.

خوب، بیایید درباره مدل کسب‌ وکار گوگل کمی فکر کنیم. این روش مصرف کنندگان هر کسب و کار خاص را با ارائه فهرستی گسترده و در دسترس بودن اطلاعات درخواستی به طور آنی جذب می‌کند. سپس به مرحله خرید و فروش  بین تبلیغ کننده و مشتری وارد می شود. جذابیت گوگل برای مصرف کنندگان به خاطر ظرفیت آن است که نتایج جستجو در اینترنت مرتبط با کلید واژه ها را با کیفیت بالا تولید کند. اگر نتایج مفید نباشند، مشتریان گوگل را رها کرده و گوگل هم پول بابت این آگهی نمی پردازد. برای رتبه‌بندی بالا در نتایج ارگانیک، باید یک منبع با کیفیت و موثق را در اختیار داشته باشید. در چشمان گوگل، هر بار که یک وب سایت معتبر را به وب سایت خود لینک می‌ کنید، به دانمه مرجع اصلی دست پیدا می‌کنید. هرچه ارتباط بیشتری با منابع خارجی داشته باشید، وب سایت شما بیشتر دیده شده  و بهتر است که در نتایج جستجو در اینترنت ارگانیک عملکرد بهتری داشته باشید.
جستجو در اینترنت چیست؟
در شبکه اینترنت شما هم برای اینکه بتوانید مطرح شوید باید به طریقی منبع مربوط به جستجو ها باشید. ارتباط با یک پرس و جوی ویژه جستجو در اینترنت ، از بهینه‌سازی محتوای شما برای یک کلیدواژه درون آن پرس و جو حاصل می‌شود. اگر می‌خواهید وبلاگ خود را به طور مشخص برای کلمه "اصول مراقبت از چمن تنظیم کنید، کلمه کلیدی را در  " " پست کنید. بهتر است، مطمئن شوید که این کلمات در عنوان URL، کپی بدنه، نام تصویر و متون ظاهر شوند. با این کار و با وارد شدن کلمه کلیدی در همه جا دیده خواهید شد، و اگراعتبار داشته باشید، وبلاگ شما به خوبی رتبه‌بندی خواهد شد.
 
خبر خوب در مورد جستجو در اینترنت و مهم‌ترین اجزای آن، یعنی وب گسترده جهانی(World Wide Web)، این است که صدها میلیون صفحه در دسترس وجود دارد، که منتظر هستند تا اطلاعات مستقر در منابع داده مختلف و گسترده را با تنوع بسیار زیادی از موضوعات ارائه دهند. اما خبر بد در مورد جستجو در اینترنت این است که صدها میلیون صفحه در دسترس است، بیشتر آن‌ها با توجه به میل نویسنده هایشان، که تقریبا همه آن‌ها با نام های جعلی و فیک در سرور ها ثبت شده اند. زمانی که قصد دارید در مورد یک سوژه خاص اطلاعات کسب کنید، از کجا  متوجه می شوید که کدام صفحات را باید مرور کنید؟ در اینجا توصیه می شود اگر مانند بسیاری از مردم جامعه هستید، از یک موتور جستجو در اینترنت استفاده کنید. موتورهای جستجو در اینترنت سایت‌های ویژه‌ای در حوزه وب هستند که برای کمک به یافتن اطلاعات ذخیره‌شده در سایت‌های دیگر طراحی شده‌اند. تفاوت‌هایی در روش‌های موتورهای جستجوی مختلف وجود دارد، لیکن همه آن‌ها سه وظیفه اصلی را انجام می‌دهند:

جستجو در اینترنت چیست؟
  • 1- اینترنت یا بخش‌هایی از آن را براساس کلمات مهم تحت پرس و جو قرار می دهند.
  • 2- شاخصی از کلمات یافت شده و محل استقرار آن ها نگه می‌دارند.
  • 3- به کاربران اجازه می‌دهند که به دنبال کلمات یا ترکیبی از کلمات یافت‌شده در این شاخص باشند.
 
موتورهای جستجو در اینترنت اولیه شاخص چند صد هزار صفحه و سند را داشتند و هر روز یک یا دو هزار پرس و جو دریافت می‌کردند. امروزه، یک موتور جستجوی برتر صدها میلیون صفحه را در آرشیو داشته و به ده‌ها میلیون سوال در روز پاسخ می‌دهد.
 
انواع موتور جستجو در اینترنت
موتور Crawlers، این نوع موتورهای جستجو برای جستجو در اینترنت از الگوریتم خزنده یا Crawlers استفاده می کنند. خزنده در صفحات وب منحصر به فرد تفحص کرده ، کلمات کلیدی را بیرون می کشد و سپس صفحات را به پایگاه داده موتور جستجو اضافه می کند. گوگل و یاهو نمونه هایی از موتورهای جستجوی خزنده هستند. از مزیت های  Crawlers این است که، حاوی تعداد زیادی صفحه هستند و به راحتی استفاده می شوند.
        
موتور Hybrids ،  ترکیبی از Crawlers و فهرست ها است. گاهی اوقات ، هنگام جستجو در اینترنت یا دایرکتوری ها، این انتخاب را دارید. در موارد دیگر ، ممکن است هم نتایج جستجوگرهای انسانی و هم نتایج Crawlers را برای همان جستجو دریافت کنید. در این حالت ، معمولاً نتایج انسانی در فهرست اول قرار می گیرد.
 

موتور Meta، موتورهای جستجو متا موتورهایی هستند که هم زمان چندین موتور دیگر را جستجو در اینترنت را انجام می دهند، و نتایج را در یک لیست ترکیب می کنند. در حالی که شما با موتورهای جستجوگر متا نتایج بیشتری کسب می کنید ، ممکن است به خاطر ایجاد ارتباط های پیچیده و کیفیت نتایج ممکن متضرر شوید. موتور های        Dogpile   و  Clusty نمونه ای از موتورهای جستجوی متا هستند


منبع: wordstream.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.